כביש / ספורט > כתבות

בנטלי

יצרנית בריטית של מכוניות יוקרה עם פזילה ספורטיבית, שהיתה בבעלות של רולס רויס במשך שנים רבות עד שנמכרה לקבוצת פולקסווגן בשנת 1998

וולטר אוון בנטלי הקים בלונדון, בתחילת המאה ה-20 , סוכנות למכירת מכוניות שיוצרו בצרפת דווקא. אבל קינן בו כל הזמן חיידק לתכנן, לייצר ולמכור מכוניות משל עצמו. את החלום הזה החל להגשים לאחר מלחמת העולם הראשונה, כשהקים בשנת 1919 את המפעל שנשא את שמו.

המנועים של בנטלי היו יוצאי דופן בזמנו, עם בוכנות מיציקת אלומיניום וארבעה שסתומים לכל צילינדר, שילוב שנעשה בו שימוש קודם לכן במנועי מטוסים. המכוניות שייצר בנטלי היו יוקרתיות ויקרות, וגם מהירות, והן זכו במרוץ 24 השעות של לה מאן בשנים 1924, 1927, 1928, 1929 ו-1930.

image

בנטלי ספיד-סיקס משנות ה-30

המשבר הכלכלי העולמי של שנות השלושים הקטין מאוד את הביקוש למכוניות יוקרה, ובנטלי שהשקיע את רוב הונו במרוצי המכוניות נאלץ למכור את החברה, שעברה לידיה של רולס רויס. משנת 1931 ועד 1998, עד שנמכרה בנטלי לקבוצת פולקסוואגן, היא נחשבה לחטיבה הפחות מעונבת של רולס רויס. מהבחינה המכנית הדגמים שלה היו זהים לאלו של חברת האם, אבל עם דגש גדול יותר על הצד הספורטיבי, גם מבחינת העיצוב וגם מבחינת הביצועים.

image

בנטלי MK-IV משנות החמישים

המשבר שפקד את תעשיית הרכב בבריטניה בשנות ה-70 לא פסח גם על החברות האלו, וממשלת בריטניה הלאימה את רולס רויס ואחר כך מכרה את חטיבת ייצור המכוניות לחברת ויקרס. בזמן שפולקסוואגן רכשה את החברה, היא קיבלה זכויות רק על השם בנטלי, והזכויות על השם רולס רויס נמכרו בסופו של דבר לב.מ.וו.

כיום ממשיכה בנטלי לייצר רכבי יוקרה, על בסיס פלטפורמות של פולקסוואגן (קישור לכתבה), כמו גם רכבים ספורטיביים יותר והחל משנת 2015 גם SUV – הבנטייגה (קישור לכתבה על הבנטייגה).

image

בנטלי קונטיננטל משנות ה-2000