אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

ק.ט.מ. 790R ברכיבת מבחן

דניאל גת עבר לאופנוע אדוונצ'ר ורכש את KTM 790R, זאת לאחר שנות רכיבה רבות עם אופנועי אינדורו שונים, עכשיו הוא "סוגר שנה" ומשתף מניסיונו

image

סוגר שנה עם ק.ט.מ 790R וחשבתי לשתף, אולי אסייע למי שבהתלבטות...

לאחר שנות אנדורו רבות החלטתי להשתחרר לחופשי עם אופנוע אדוונצ'ר. בגילי המתקדם רציתי שתהיה לי היכולת לטייל גם בכביש ובאפשרות ריאלית, שלא כמו עם 690...(הכול עניין של נוחות - ע.א.) וגם להגיע דרך הכביש לתא שטח בו אני רוצה לטייל.
6 שנות האנדורו שלי היו על קטומים (KTM). מאוד רציתי הפעם לא-קטום (למען הגיוון - ולא בשל קשקושי המותגים ברשת) ויצאתי לרכיבת מבחן על אופנוע אפריקה טווין החדש. הופתעתי לטובה מהדינמיות של הדגם החדש של הונדה, אבל הבנתי שהאפריקה כבד מדי לסגנון הרכיבה שלי שרובו בשטח. רכבתי על הטנרה החדש של ימאהה - מושלם, נוחות טכנולוגית/בולמים אבל הוא בעיקר שיעמם אותי. אז מחוסר ברירה לקחתי לרכיבת מבחן את ה-
R790 . טוב נו, מה אומר... לקח לי בדיוק 20 שניות להבין שזה זה. את שאר השעתיים סתם העברתי ברכיבה של כיף ובהנאה רבה.

image

האופנוע אדיר:

משייט בכיף למרחקים ארוכים, וגם יודע להיות "ארס" דינמי כשפותחים גז.
מנוע נהדר, העברת כוח כייפית, בועט אם רוצים (ליתר דיוק כשרוצים) ונשלט.
בשטח בולמים חלומיים, תנוחה והרגשה של אופנוע אנדורו (אבל שמן על סטרואידים). עבירות מפתיעה, עם ובלי האלקטרוניקה המצויינת. אין ספק שאני ממש מפריע לו לרחף ולעבור בכל מתווה ומעבר טכני.
ב"ראלי מוד" הכלי אגרסיבי מאוד, מרחף, וטוחן צמיגים... אותי קצת הפחיד, אבל גונב גם שעות רכיבה שכאלה.
לסיכום: אופנוע שהוא כייף גדול + מת על טיולי הדו"ש.

הדברים המעצבנים באופנוע:

מיגון רוח יכול היה להיות אדפטיבי וטוב יותר, אין הכנה למיתקון GPS ברמה נאותה והפתרונות שק.ט.מ. מספקים מביכים.
כנף קידמית גבוהה - אחלה בכל הקשור לבוץ, אמאמ - הכנף האחורית נמוכה וצמודה (מדי) לגלגל - תופסת בוץ ונועלת את הגלגל. לדעתי הלא מקצועית, שגיאת תכנון, ומקור משמעותי לשריפות הקלאץ' הרבות (מדי!).
קלאצ עדיין תקין (אחרי 11,000 ק"מ
) - אבל בהחלט הורגש באזור 8,000 ק"מ שינוי לרעה בחיבור. מאז יציב. משהו "מתבשל" שם...

תקלות באופנוע:

הוחלף מתג ראשי וריליי מערכת התאורה והאיתות (במסגרת האחריות).
לוח שעונים
TFT או רכיב אחר בפיקוד - רגישים למים. לא ניגשתי למוסך אבל הבחנתי בחיווי תקלות זמני שנפתר מעצמו.

image

אין באמת הגיון לרכב בשטח עם מפלצת כזו. אבל זה בלתי נשלט...

והמלצה: למי שעובר מאנדורו קליל לאדוונצ'ר קחו את הזמן להסתגל. לא ממליץ להוציא אותו מהסוכנות לסיים הרצה ולרדת מיד ל-130 ק"מ דשדש. אצלי זה היה טראומטי.

מפרט טכני ק.ט.מ KTM 790R:

דגם מנוע LC8c, טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל
נפח 799 סמ"ק
הספק מירבי 95 כ"ס ב-8,000 סל"ד
מומנט מירבי 8.9 קג"מ ב-6,600 סל"ד
מהלך / קדח 65.7 מ"מ / 88 מ"מ
תמסורת 6 הילוכים. קלאץ' מחליק, מופעל ע"י כבל. הינע סופי שרשרת


מתלים ובולמים:

מתלה קדמי מזלג הפוך מתוצרת WP, בקוטר 48 מ"מ, מהלך של 240 מ"מ
מתלה אחורי בולם מתוצרת WP, טכנולוגיית PDS, מהלך של 240 מ"מ
בלם קדמי זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפרים מתוצרת ברמבו עם 4 בוכנות. מערכת קורנרינג ABS בעלת מצב Offroad
בלם אחורי דיסק בקוטר 260 מ"מ, קליפר מתוצרת ברמבו עם 2 בוכנות. מערכת קורנרינג ABS בעלת מצב Offroad
צמיג קדמי 90/90-21
צמיג אחורי 150/70-18


מידות ומשקלים:

בסיס גלגלים 1,528 מ"מ
גובה מושב 880 מ"מ
מרווח גחון 263 מ"מ
משקל יבש 189 ק"ג
נפח מיכל דלק 20 ליטר

image

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - דוד לוי

11 בפברואר ב 15:35

מעניין מאוד! הדלקת אותי עליו

2

אורח/ת - Uri Hananel Aharon

11 בפברואר ב 20:32

יפה, עשה חשק

3

אורח/ת - Uri Hananel Aharon

11 בפברואר ב 20:33

קניתי עכשיו adv390 חלום לצאת לשטח

4

אורח/ת - Yaniv Kadosh

12 בפברואר ב 09:27

אני מאלו שאוהבים את המותג הכתום ומחליף אותם כבר עשור , גם מעריץ את סטודיו קיסקה שעושים את רוב עבודת העיצוב של האוסטרים , מאמין שזה אופנוע האדווצר הכי טוב שיש היום בשוק .
אבל למה? למה ? כול כך מכוער למה?!!!

5

אורח/ת - Alex Gershov

12 בפברואר ב 09:28

כמה שאתה צודק!
הוא נראה כמו פרירייד שהזריקו לו סטרואידים.

6

אורח/ת - Yossi Benari

12 בפברואר ב 09:28


סע בדרכים טובות, ותמשיך להינות