כביש / ספורט > כתבות

GAC הסינית הציגה שורה של פיתוחים טכנלוגים

יצרנית הרכבים הסינית GAC הציגה ביום הטכנולוגיה שלה מגוון חידושים טכנולוגיים בתחום הרכב, בין החידושים: טכנולוגיית אלקטרודות סיליקון-ספוג המאפשרת להפחית את גודל הסוללה בכ-20% ואת משקלה בכ-14%

השבוע קיים GAC - יצרן הרכב הסיני, את יום הטכנולוגיה השנתי השלישי של- GAC TECH DAY, והציג במסגרתו חלק מהפיתוחים החדשים של מרכז המחקר והפיתוח שלו.

בין החשיפות המרכזיות של GAC ביום הטכנולוגיה:

"אסטרטגיית כוכבי הניטרונים" - Neutron Star Strategy: של GAC, שמטרתה להוות צוהר לעידן חדש של תחבורה חסכונית בפחמן. באמצעות מחקר מעמיק ואינטנסיבי של אפליקציות תאי חשמל וליבות אלקטרוניות, GAC תמשיך במשימתה לייצר סוללה דמוית כוכב ניטרון: קטנה, ועם זאת טעונה בכוח ומהירות.

כחלק מאסטרטגיה זו, הוצגה גם טכנולוגיית אלקטרודות הסיליקון-ספוג של GAC. לאחר שנים של מחקר, GAC הצליחה לפתור בעיות הקשורות בסיליקון בסוללות גדולות, ופיתחה באופן עצמאי "טכנולוגיית סוללת פלטת ספוג-סיליקון שלילית". טכנולוגיה זו הופכת את יריעת הסיליקון השלילית בתוך הסוללה לרכה ואלסטית כמו ספוג, ובכך מחזקת אותה כנגד בלאי וקרעים כתוצאה מטעינה, ומעניקה לה יותר מקום אחסון. הטכנולוגיה מאפשרת הפחתת גודלה של סוללה יחידה ב-20% ואת משקלה ב-14%.

ביום הטכנולוגיה השנתי הציגה GAC גם טכנולוגיית טעינה סופר-מהירה, המאפשרת טעינה של סוללת רכב חשמלי מ-0% ל-80% ב-16 דקות בלבד. המצאה זו צובעת בורוד את עתיד ענף הרכבים החשמליים.

עוד הוצגה מערכת הנהיגה החכמה 4.0 ADIGO, הכוללת מערכות חדישות של Auto Pilot ושינון הרגלי נהג. המערכת המשודרגת מאובזרת ב-31 חיישנים חכמים, התומכים במאפיינים כדוגמת שליטה בנתיבים, החלפת נתיבים אוטומטית, עקיפה אוטומטית ומעבר אוטומטי בצמתים ופונקציות כניסה. המערכת משחררת לגמרי את ידיו ורגליו של הנהג ומקלה על עייפות הנהג וכוללת מערכת לשינון דפוסי החנייה המתאימה את עצמה לצרכי והרגלי המשתמש.

מאז 2020 השקיעה הקבוצה מעל 30 מיליארד יואן (כ- 4 מיליארד דולר) במחקר עצמאי והיא מחויבת להמשיך ולהשקיע במחקר ופיתוח טכנולוגי גם בעתיד. החברה עובדת על מספר פרויקטים טכנולוגיים, בהם שיתוף פעולה עם ענקית האחזקות הסינית Tencent, במטרה להכניס את אפליקציית WeChat לראשונה לעולם הרכבים והקמת פארק תעשיית רכב ענק בעיר גוונגז'ו בסין.

בעתיד תמשיך קבוצת GAC להתמקד בפריצות דרך טכנולוגיות בתחומי ליבה כגון כמו קשרי נטוורקינג ואנרגיה חדשה, לשפר את כוחה הטכנולוגי וליצור מנוע טכנולוגי (GAC MOTOR) בעל ערך מוסף. בין היתר הודיעה החברה על כוונתה להשקיע כ-500 מיליון יואן (כ-80 מיליון דולר) בהגדלת כושר הייצור במפעל החכם שלה לכ-200 אלף רכבים, כבר בתחילת 2022.

image