שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הרקולס אלפא: שחקן חדש בפלח הטנדרים החשמליים

עם בסיס הלקוח מטנדר הטיטאן של ניסאן, עיצוב של פינינפארינה וארבע מנועים חשמליים, יצרני הטנדר החדש מסתערים על השוק בארה"ב

שוק הטנדרים החשמליים הוא ככל הנראה הלהיט החם ביותר בימים אלה, ויצרניות נוספות מצטרפות אליו כל העת. ביניהן יש כאלו חדשות לחלוטין (כמו ריביאן), חדשות קצת פחות (טסלה) וגם יצרניות ותיקות (כמו פורד עם ה-F150 החשמלי וג'נרל מוטורס עם טנדר ההאמר). ועכשיו מצטרפת שחקנית חדשה למשחק: חברת הרקולס מארה"ב, עם טנדר שייקרא אלפא (קישור לכתבה על טנדרים חשמליים).

האלפא, שמתוכנן להגיע לשווקים כבר בשנה הבאה, יהיה כמובן טנדר פול-סייז, כמו שהאמריקאים אוהבים, ועם הנעה בכל הגלגלים. וכדי לתת לו ייחוד בשוק שהולך ומתמלא במתחרים, חתמה הרקולס על חוזה לשיתוף פעולה עם בית העיצוב של פינינפארינה, אחד המובילים בעולם, שיהיה אחראי על הנראות (עדיין אין תמונות של הטנדר בעיצוב פינינפארינה, והתמונות שאנו מציגים כאן הן של טנדר הטיטאן שעליו "הולבש" השם הרקולס).

מתחת לפחים הנוצצים, תשכון שלדה שנלקחה מטנדר הטיטאן של ניסאן, שיקבל ארבעה מנועים חשמליים, אחד בכל גלגל. על פי הערכות לא רשמיות, גם כאן יושג הנתון הנכסף של 1,000 כ"ס, שיזניקו את הטנדר מ-0 ל-60 מייל בתוך ארבע שניות, בדרך למהירות סופית של כ-200 קמ"ש. טווח הנסיעה בטעינה מלאה יעמוד על כ-485 ק"מ, וייתכן שעל הטנדר יותקנו לוחות סולאריים שיטעינו את המצברים ישירות מהשמש. כמו בטנדר של ריביאן, גם כאן אפשר יהיה להניע את הגלגלים בכל צד לכיוונים מנוגדים ולקבל סיבוב "על המקום".

חברת הרקולס הוקמה בשנת 2018 על ידי ג'יימס ברייר (James Breyer), שם שאולי לא כל כך מוכר אבל הוא בעל רזומה עשיר בתחום הרכב, כמהנדס שהוביל את הפיתוח של השברולט ספארק ואת מערכות ההנעה של השברולט וולט.

הטיטאן הוא טנדר פול-סייז עם מנוע V8 בשרני, שנבנה בארה"ב ומיועד בעיקר לשוק האמריקאי, אבל לא זוכה שם להצלחה גדולה. בשנת 2019 נמכרו בסך הכל 30 אלף יחידות ממנו, לעומת מאות אלפי טנדרים שמכרו המתחרות הגדולות: פורד, שברולט/ג'י.אם.סי, ראם וטויוטה. על פי ההערכות, יש מצב שניסאן תשתמש בטכנולוגיות של הרקולס כדי לפתח טיטאן כל-חשמלי, שאולי יזכה להצלחה גדולה יותר.

המקור. הטנדר של ניסאן