שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טסלה סייברטראק: לנוע כמו סרטן

הטנדר החדש של טסלה, שאמור להגיע לשווקים עד לסוף השנה הנוכחית, יקבל גם היגוי אחורי לטובת התמרון במקומות צפופים

כשאתם נוהגים בטנדר ענק שאורכו יותר משישה מטר ורוחבו מעל שני מטר, התמרון ברחובות צפופים או בתוואי הדוק של נחל הוא עניין בעייתי משהו. כדי להקל על הנהגים, טנדר הסייברטראק של טסלה יקבל גם היגוי אחורי, שיאפשר ל"השחיל" את הממותה גם במקומות צרים (קישור לכתבה על הסייברטראק). את הפיצ'ר החדש חשף השבוע אילון מאסק, הבעלים של טסלה, וזה בא כנראה כתשובה להיגוי האחורי שיוצע בהאמר החדש (קישור לכתבה על ההאמר). היגוי אחורי מאפשר הפניית הגלגלים האחוריים לכיוון המנוגד לאלו הקדמיים כדי להקטין את רדיוס הסיבוב, או להפנות אותם לאותו כיוון ולקבל תנועה המוכרת כ"נסיעת סרטן".

image

ב-R1T של ריביאן, מוצע פתרון אחר להיגוי במקומות צפופים, שם נעשה שימוש במנועים החשמליים לטובת תמרון הדומה לנהיגה ברכב זחלילי: עוצרים את המנועים בצד אחד (ל- R1T יש ארבעה מנועים, אחד בכל גלגל) והמנועים בצד השני שממשיכים לעבוד מסובבים את הרכב. אפשרות קיצונית עוד יותר היא להניע את צמדי המנועים בכל צד לכיוונים מנוגדים ולקבל סיבוב "על המקום" (ראו סרטון).

על פי נתונים שמסרה טסלה, כמיליון לקוחות הפקידו עד כה מאה דולר כל אחד כדי לשריין לעצמם את הטנדר החדש, שהשיווק שלו אמור להתחיל לקראת סוף השנה הנוכחית. לא ברור כמה מהם אכן יממשו את האופציה, במיוחד בהתייחס לכך שקצב הייצור השנתי המתוכנן של הסייברטראק יעמוד על 250-300 אלף כלים. ואם אכן יהיו מיליון רוכשים, זמן ההמתנה לקבלת הטנדר יהיה ארוך. ארוך מאוד אפילו.

הטנדר של ריביאן מסתחרר