שטח 4X4 > קטלוג 4X4

לנד רובר 2021

image

כשמדובר ברכבי שטח, אין כמעט עוד מותגים בעלי מסורת, הילה ושורשים כמו לנד רובר. הלנד רובר המקורי שנולד בשנת 1948 היה חלוץ רכבי השטח הפונים לא לשימושים צבאיים אלא גם לשוק האזרחי, כשהוא הוצג כדי לתת מענה לחקלאים ובעלי אחוזות. מאז השתכלל והתפתח הלנד רובר המקורי (שלימים נקרא דיפנדר) והפך להיות מדגם למותג בפני עצמו.

את החלוציות בתחום השטח המשיכה לנד רובר במשך השנים כאשר הציגה בשנות ה-70' את ריינג' רובר שהיה רכב השטח היוקרתי הראשון, ובסוף שנות ה-80' את הדיסקברי שהיה רכב השטח העירוני הראשון מאירופה. מלבד תהילה תחום השטח, לנד רובר, ובפרט ריינג' רובר, הפך להיות סמאל סטאטוס לא רק בקרב המטיילים הקשוחים, אלא גם בשוק היוקרה.

בשנת 2008 יצאה לנד רובר לעידן חדש כאשר נרכשה על ידי טאטא ההודית ואוחדה לאחר מכן עם יגואר יחד לקבוצת
JLR. הגב הכלכלי החזק, יכולת הפיתוח והידע הטכנולוגי שהביא איתו האיחוד אפשר ללנד רובר לבסס את עצמה ולהרחיב את קו הדגמים שלה משמעותית מול שלל מותגי היוקרה שהצטרפו גם הם לתחרות בשוק רכבי הפנאי, תוך חלוקת פלטפורמות ומכלולים עם רכבי הפנאי של יגואר.

כיום היצע הדגמים של לנד רובר מתחלק לשניים. תחת השם לנד רובר נמצאים הדגמים התכליתיים, השימושיים ובעלי אוריינטציית השטח הקשוחה יותר מהדיסקברי ספורט העירוני, לדיסקאברי הקלאסי וכמובן הדיפנדר החדש והחסון.
מן העבר השני נמצאים דגמי ריינג' רובר, שהפך להיות תת מותג תחת לנד רובר, הפונים לפלח העליון של שוק היוקרה עם דגש על עיצוב ותחושת פרימיום. היצע דגמי ריינג' רובר כולל את האיווק האופנתי, וולאר הספורטיבי בסגנון קופה, ריינג' ספורט ובפסגה את ריינג' רובר הקלאסי (הנקרא גם ווג) שגם כיום הוא הרכב המשלב בצורה הטובה ביותר יכולת שטח גבוהה עם פאר והידור אריסטוקרטיים.

לנד רובר מציעה כיום כמעט בכל דגמיה דור חדש של יחידות הנעה מסדרת אינגניום בשילוב תגבור היברידי קל או גרסאות היברידיות נטענות. בנוסף ממשיכה לנד רובר להציג חידושים ומערכות עזר מתקדמות לנהיגת שטח מתוך פילוסופיה שמטרתה לרתום את האלקטרוניקה והטכנולוגיה לטובת יכולת העבירות וקלות הנהיגה של הנהג. בולטת בין מערכות העזר מערכת ה-
Terrain Response לבחירת מצבי נהיגה לתנאי שטח שונים, אשר המשנה בהתאם את תגובת המנוע, חלוקת הכוח לגלגלים, שילוב נעילות הדיפרנציאל ובקרות האחיזה וגם את פעולת המתלים וגובה המרכב כאשר ישנם מתלי אוויר. החידוש האחרון של לנד רובר בתחום נהיגת השטח הוא מערכת "מכסה מנוע שקוף" המשדרת את הנעשה תחת הגלגלים דרך מצלמות לתא הנוסעים.

יבואן: המזרח
אתר: www.landrover.co.il

דגמי ה-4X4 של לנד רובר בישראל:

לנד רובר דיסקאברי ספורט

לנד רובר דיסקאברי

לנד רובר דיפנדר

ריינג' רובר איווק

ריינג' רובר ולאר

ריינג' רובר ספורט

ריינג' רובר