שטח 4X4 > כתבות > חדשות

פורד רפטור קטן עליכם? קבלו את המגה-רפטור

סדנת שיפורים מקרוליינה הצפונית, ארה"ב, מסבה את הטנדרים הכבדים של פורד דוגמת ה-F250 ו-F350 למכונות שטח עם נתונים יוצאי דופן

יש לא מעט אנשים בעולם שיש להם עיניים גדולות. כאלה שרוצים יותר. ובתחום הרכב, זה אומר יותר גדול, יותר חזק, יותר מהיר, יותר עביר - העיקר שיהיה יותר. עבור אנשים כאלה, שטנדר פורד רפטור המבוסס על ה-F150 קטן עליהם, מסבה סדנת MegaRexx מצפון קליפורניה את הטנדרים הגדולים והכבדים יותר של פורד, לגרסאות רפטור למתקדמים – מגה-רפטור (קישור לכתבה על הרפטור ה"רגיל").

הבסיס יכול להיות טנדר F-250, או F-350 ואפילו F450 , שעובר מקצה שיפורים מקצה לקצה. הטנדר מופשט כמעט לחלוטין מרכיביו המקוריים, וחלקים מהמרכב מוחלפים בחלקי פיברגלס המרחיבים את הרכב ב-30 עד 45 ס"מ כדי לפנות מקום לצמיגי מישלין ענקיים במידה 395/85R20, שווה ערך לקוטר 46 אינץ'. לצורך אותו עניין, הסרן הקדמי מוזז כמה סנטימטרים קדימה כדי שהצמיגים לא יתחככו במרכב. הצמיגים יושבים על חישוקי אלומיניום בתקן צבאי, עם עמידות בפני עלייה על מוקשים...

מגה-רפטור על בסיס F-250

ההסבה כוללת כמובן גם טיפול במערכת המתלים, עם הגבהה של 5 אינץ', בולמי בילשטיין וזרועות רדיוס מאורכות. בחרטום נשאר המנוע המקורי של הדגמים האלה, טורבו-דיזל V8 בנפח 6.7 ליטר עם 475 כ"ס וכ-145 קג"מ. לצורך ההתמודדות עם הצמיגים הענקיים, יחס ההעברה בסרנים שונה ל-4.88:1. וכדי להקל את הגישה לתא הנוסעים, הטנדר מצויד במדרגות חשמליות הנשלפות בזמן פתיחת הדלתות.

הסדנה, הנמצאת בבעלותו של אהרון ריצ'רדט (Aaron Richardet), אינה מפרסמת מה העלות של הסבה כזו, בטענה שכל עבודה היא ייחודית ומתומחרת בהתאם. הלקוח נדרש לספק את הטנדר הבסיסי, וזה יכול להיות חדש לחלוטין או משומש, לבחור מרשימת האופציות האינסופית את מה שחשקה נפשו, ולאחר 2-3 חודשי עבודה לקבל את היצירה המוגמרת.

מצא את ההבדלים