שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ג'יפ תשווק דגם כל-חשמלי ראשון ב-2023

למרות שהחברה כבר הציגה קונספט של רנגלר חשמלי, עדיין לא ברור איזה דגם מקשת הדגמים שלה יהיה הראשון להגיח עם הנעה חשמלית

עבור לא מעט אנשים, צמד המילים "ג'יפ חשמלי" מעלה מיד אסוציאציה של כלי חמוד כזה, שקונים לילדים כדי שינסו לדרוס הולכי רגל תמימים על המדרכות ויהרסו איתם את הגינה. אבל בעולם האמיתי, ג'יפ חשמלי הוא הדבר הבא בתוכניות של חברת Jeep. אמנם יש דגם היברידי בדמותו של הרנגלר 4xe והוצג כבר גם דגם קונספט של רנגלר כל-חשמלי (קישור לכתבה), אבל אין לה היום אף דגם חשמלי טהור שנמכר לקהל הרחב.

המצב הזה עומד להשתנות בעוד פחות משנתיים, עם תחילת שיווקו של ג'יפ חשמלי, כך לפי הצהרות שהגיעו לאחרונה מצד החברה. עדיין לא ברור איזה דגם מקשת הדגמים של ג'יפ יהיה הראשון להגיח עם הנעה חשמלית, אבל זה יקרה לקראת שנת 2023, ואחריו נזכה לראות דגמים נוספים עם הנעה כזו, חלקם הסבות של דגמים קיימים וחלקם דגמים חדשים לחלוטין.

image

מגנטו, הקונספט החשמלי של הרנגלר

החישמול הוא חלק ממגמה כל-עולמית של סטלנטיס, חברת הגג תחתיה חוסה היום ג'יפ. החטיבות האירופאיות של הקונצרן כמו פיג'ו, סיטרואן, פיאט ואופל, כבר מייצרות כלי רכב היברידיים לסוגיהם וכמובן גם כאלה עם הנעה חשמלית טהורה. גם הדגמים הקטנים של ג'יפ, הקומפאס והרנגייד מוצעים עם הנעה היברידית ובקרוב אמור להגיע גרנד צ'ירוקי כדגם היברידי פלאג-אין.

התוכניות של סטלנטיס לגבי כלי רכב חשמליים מרחיקות לכת, והיא עומדת להשקיע כ-35 מיליארד דולר בחמש השנים הקרובות כדי לממש אותן. לשם עמידה במשימה, פותחו ארבע פלטפורמות חדשות המיועדות לכלי הרכב החשמליים, שישרתו את כל המותגים הנמצאים היום בבעלות הקונצרן, 14 במספר. בין היתר תמצאו שם פלטפורמה המיועדת לכלי רכב גדולים, במידות אפשריות של 4.70-5.40 מטר אורך ו-1.90-2.03 רוחב. היא תשמש את דגמי הגרנד ואגוניר ולמרות שיש בה מתלה נפרד לכל גלגל, נראה אותה ככל הנראה גם בטנדרי הפול-סייז של ראם (קישור לכתבה). הסוללות בהן יצוידו הדגמים שייבנו על הפלטפורמה הזו יספקו טווח נסיעה של כ-800 ק"מ בין טעינות.

image

תרשים ממוחשב של טנדר ראם חשמלי על הפלטפורמה החדשה

תגובות

18 תגובות

1

אורח/ת - Eli Cohen

11 באוגוסט ב 22:41


🙈 ומאיפה נביא דלק?

2

אורח/ת - Zur Taman

11 באוגוסט ב 22:43

דווקא מחכה מאוד לדגם החשמלי - מומנט מירבי באפס סל"ד, אין הוצאות דלק מטורפות , פחות זיהום , הלוואי והיה כבר עכשיו

3

אורח/ת - Yonatan Barzilay

11 באוגוסט ב 22:43

אם ה4xe מתומחרת ב470k חשמלי מלא יהיה מתומחר ב520k לפחות...
מחירים מטורפים

4

אורח/ת - Zur Taman

11 באוגוסט ב 22:44

לא מדוייק.
4xe היברידי - זה אומר שיש שם שני סוגי מנועים בנזין וחשמלי ושילוב ביניהם מה שמייקר את המערכת.
כמובן שבחשמלי בלבד יצטרכו להגדיל את כמות הסוללות כדי להגדיל את הטווח. כיום המחיר שלהן יקר יחסית , אבל כל התעשיה משקיעה את זמנה כדי להקטין את העלויות.

5

אורח/ת - Itzik Bibi Dar

11 באוגוסט ב 22:44


נשמור גם דלק חחחח

6

אורח/ת - Khald Ekaik

11 באוגוסט ב 22:44

למה לשלם מאות אלפים על צעצוע חשמלי שאפשרי לקנות צעצוע כזה אמיתי ב 1500 ש"ח חחח

7

אורח/ת - Berger Ronen

11 באוגוסט ב 22:45

לפחות הוא לא יתחמם 🤣🤣🤣
אחלה רעיון jeep חשמלי

8

אורח/ת - Ron Kraviz

11 באוגוסט ב 22:47

ברור מרגע שפיג'ו סיטרואן רכשו אותם .הם התקדמו יובל קדימה

9

אורח/ת - יוסי כהן

11 באוגוסט ב 22:47

נשמע מעניין
היתרון - מומנט
החיסרון - משקל (סוללה)

10

אורח/ת - Benia Ngn

11 באוגוסט ב 22:47


לבעלי עסקים ולגרירה

11

אורח/ת - Adir Ben Joseph

11 באוגוסט ב 22:48

צעצוע חשמלי

12

אורח/ת - Benia Ngn

11 באוגוסט ב 22:48

עדיף צעצוע דלק?

13

אורח/ת - Adir Ben Joseph

11 באוגוסט ב 22:48

כמו עם המכוניות על שלט רחוק

14

אורח/ת - אורי רונן

11 באוגוסט ב 22:49

כתבה לא מספיק מקצועית!
צריך להסביר על שיטות ההנעה השונות בטכנולוגיה החדשה להניע כל גלגל בנפרד.
אלו מנועי תבור גלגל חדשים שיכנסו בעתיד לכל הרכבים החשמליים.

15

אורח/ת - Iftach Dvash

11 באוגוסט ב 22:50

מגיע עם פאנל סולארי לטעינה מהירה במדבר או מגיע רק עבור המדרכות של תל אביב?

16

Ogash Ofer

11 באוגוסט ב 22:50

מעכשיו אמור חאן עם תחנת הטענה

17

אורח/ת - Tamir Moran

11 באוגוסט ב 23:17


ומה תעשו כשתתרוקן הסוללה בשטח?

18

Ogash Ofer

11 באוגוסט ב 23:18

אורח/ת - Tamir Moran כתב/ה:
"


ומה תעשו כשתתרוקן הסוללה בשטח?

"
יש ג׳ריקן עם אבקת חשמל😉