אופנועים / טרקטורונים > רכיבות מבחן

גדוד 890 - ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R במבחן דרכים קרבי

עוצבת האש של ק.ט.מ ערכה מסכת שיפורים ושדרוגים לראש הקרבי מבין אוגדת האדוונצ'ר של היצרן הכתום. מצפון תפתח הרעה - אז עלינו בכבישים המפותלים, נכנסנו אל שדות הבזלת של הגולן וחצינו נהרות כדי לעמוד מקרוב על החוזקות והחולשות של האדוונצ'ר 890 R החדש

image

בניין הכוח

אחד הגדודים הוותיקים והקרביים, שהשתתף בכל קרבות המדינה והיה כחוד החנית של הצבא, הוא גדוד 890. במשך שנים נקרא בפי כול "הגדוד", מבלי שהיה צורך אפילו לציין את מספרו. הגדוד הושק כשנתיים לאחר קום המדינה, כגדוד קרבי המיועד למשימות מיוחדות.
והנה אנחנו, שנתיים לאחר השקת
דגם 790 אדוונצ'ר, מקבלים את דגם 890 המשופר למשימות מיוחדות. היצרן מבטיח כי המפרט הטכני ויכולותיו של אדוונצ'ר 'סימן 890' עולים על אלו של קודמיו, וכוללים מנוע מוגדל עם הספק גבוה יותר, בולמים משודרגים וחסינות טובה יותר. מחלות ילדות שנתגלו בשירותו המבצעי של ה- 790 טופלו וכל שנותר הוא לשים קסדה ושריון ולצאת אתו לבדיקת כשירות בזירת האימונים.

image

מורשת קרב

כאמור, בשנת 2019 החליטו בק.ט.מ לתקוף את ההתמודדות על זירת האדוונצ'ר מזווית שונה. במקום לשפר את הדגמים הקיימים, הוחלט באוסטריה להטות אוזן לחשקי הרוכבים. סקרי שוק אספו את דרישות הלוחמים לכדי מפרט אשר התיימר לייצר את האופנוע האופטימלי. משקל נמוך, מנוע חזק אך לא מאיים, בולמים איכותיים, טכנולוגיה מתקדמת ובקרות הנוחות לתפעול. עם השקתם, ערכנו את מבחן הדרכים 790 זה הרפתקה בגימטרייה לדגמי ה- S וה- R. כבר שם, התרשמתי כי מדובר באופנוע שונה ומרגש, שטען לכתר הטווין הכי קרבי בזירה.

ה- 890 נראה חיצונית דומה ל- 790. יופי עדיין אינו הצד החזק שלו, אך יש שיאמרו שהוא טעם נרכש. עם זאת, יש במראה שלו משהו חזק ומסוקס. הוא בעל שיעור קומה מרשים ואם מביטים מקרוב, לא ניתן למצוא נקודות תורפה חשופות. מכלי הדלק מפלסטיק קשיח יורדים נמוך, להנמכת מרכז הכובד וכדי לשמש כמעיל רוח למנוע. ואכן, גם בקרב רוכבי שטח אגרסיביים, כמעט שלא רואים תוספות של מגני צד. הפלסטיקה איכותית, מגיעה השנה בגוונים חדשים של כתום, שחור ולבן, עם מדבקות מוזרקות שאינן מתקלפות. הנוכחות שלו מצהירה חוסן מבני מבלי לנסות להיות דומה לאף אופנוע אחר.

image

בוחן אורח: גילי מלכה התותח

נקרא לדגל

העלייה על האופנוע קלה והישיבה נוחה. רוכב שלא רגיל, מיד מחייך לתחושת המשקל הקל של האדוונצ'ר הזה. מנוע ה- 890 כבד בשבעה ק"ג, אך לא הצלחתי להרגיש בשינוי. האופנוע עדיין מרגיש קל, בעיקר ביחס לרבים ממתחריו.
הנעה ראשונה, ועוד לפני ששילבתי להילוך זה מרגיש אחרת. ההנעה תמיד מהירה והמנוע עובד עגול וחלק יותר. בדגם 790 לא היו בעיות הנעה, אך בבקרים היה נדרש לפעמים ניסיון שני או שלישי להנעה. מסך ה-
TFT נותר באותו גודל וצורה, הגופן מעט השתנה בחלק מהנתונים, אך עדיין קיים מידע רב, שקל גם לערוך אותו לפי בחירת המשתמש. ניתן לבחור כמה ואיזה מידע יוצג. ניתן לבחור בנוחות את מפת ניהול המצערת והבקרות הרצויה ובמצב ראלי (בתוספת תשלום) ניתן לבחור בנפרד מצב רצוי מבין 3 רמות של תגובת המצערת, תשע רמות שונות (או ביטול) של בקרת האחיזה, שילוב או ביטול של בקרת הבלימה. מספר הקומבינציות רב, וכל רוכב יכול לבחור לעצמו את הנוסחה המתאימה לו עבור כל תא שטח או כביש ולבצע גם שינויים תוך כדי רכיבה. בגלל המבנה המיוחד של מכל הדלק, מציג מד הדלק רק את המצב של עשרת הליטרים האחרונים במכל.
הממשק עם הדיבורית בקסדה לא עבד מספיק טוב בדגם היוצא. לא בדקתי, אך אני מקווה שבדגם החדש הקישור השתפר. חימום ידיות הרוכב נשלט עתה דרך המפסקים הקיימים ויש חיווי על כך במסך המחוונים. בתוספת תשלום נוספת, ניתן גם לקבל ניטור של לחץ האוויר בגלגלים. תחת מסך המחוונים שקע מצת רגיל ונוח לשימוש.

image

לוחמה בשטח בנוי

השילוב להילוך שקט וחלק יותר. המנוע נעים ומעביר פחות רטט לאופנוע ולכידון. תוספת הנפח מורגשת בעיקר בראשית עקומת הכוח, תגובת המצערת אינה אלימה, אך היא יותר חדה ונמרצת. ניתן לנוע בין רכבים בפקק כמעט על סל"ד סרק, תוך כדי התאמה של ידית המצמד לתאוצה ותאוטה. המומנט של המנוע טוב יותר ונעים לרכיבה. צידוד הכידון עדיין מקנה רדיוס סיבוב רחב יחסית. הקוויקשיפטר נועד לאפשר העברת הילוכים ללא משיכת ידית המצמד והוא אכן עושה זאת מצוין ומקל על הרכיבה. תנוחת הישיבה נוחה והמנוע אינו מחמם.

ביציאה לכביש המהיר, שֹשֹֹֹתי לשלב את בקרת השיוט, אשר עובדת טוב יותר. בדגם היוצא, היו לעיתים מקרים בהם, כשהאופנוע היה חולף במהירות על מדרגה קטנה או חריץ בכביש, בקרת השיוט הייתה מפסיקה לפעול. בדגם החדש הבקרה חכמה יותר ואין איפוסי שווא. הבלמים מעולים ומערכת ה- ABS פועלת מצוין גם בהטייה. מיגון הרוח נותר ללא שינוי. הדגם מגיע עם מגן רוח מינימלי, בעל שני מצבי גובה הניתנים לשינוי לא תוך כדי רכיבה (שחרור בורג). כשגילי (1.70 מ') רכב על ה- 890 בכביש 6 הוא ציין שזה התאים לו ולא היה צריך מעבר לכך. עבורי (1.90 מ') זה הפגיש את הרוחות עם הקסדה באופן מפריע. ניתן לרכוש את המשקף שמגיע עם דגם ה- S. אין צורך בהתאמות מיוחדות, למעט כיוון או החלפה של המראות הגבוהות, אשר עלולות ליצור נקודת מגע עם המשקף בצידוד מלא של הכידון. זה לא הפתרון המושלם, אבל זה משפר את מיגון הרוח עבור מי שרוכב הרבה גם בכביש, בעיקר במפגש עם ענן יבחושים או כאשר הנהג המעצבן שלפניכם מחליט להפעיל את השפריצר של השמשות באמצע אוגוסט.
האופנוע חזק ומהיר וניתן בקלות להגיע אתו לכיוון ה- 200 קמ"ש, אלא שמהירות השיוט הנוחה היא עד 160 קמ"ש, מכיוון שצפונה משם מופיעים נענועי ראש, ככל הנראה בגלל חתך הצמיגים הקרבי והכנף הקדמית הגבוהה. האדוונצ'ר 890
R מגיע עם צמיגי מצלר קארו 3, צמיגים עם אחיזה טובה בכביש ומשיכה נועזת לשטח.
חוויית הרכיבה נעימה יותר עם ה- 890 בזכות מנוע חלק יותר ומשופר מומנט. תגובת המצערת, שהרגשתי בהילוך שני בדגם הקודם, מרגישה לי כאן גם בהילוך שלישי. לאו דווקא בקשר לניסיון להרים גלגל. תגובת המנוע מסייעת לעבודת המתלים להיות נעימה יותר ובאופן כללי לאופנוע להיות פרטנר נוח יותר לרכיבות ארוכות, כל עוד המהירויות חוקיות.

image

רוח לחימה והיכולת להסתער

כל הדרך צפונה רכבתי בציפייה לרכיבת השטח. בראשי תכננתי מספר אתגרי שטח, אך החשש שקינן בי היה כי פעמים רבות, כאשר יצרן משפר את יכולת הכביש של דגם דו שימושי, זה בא על חשבון יכולת השטח ולהיפך. מה גם, שנוסף כאן איזה "שיפוד" של 7 ק"ג במשקל. המושב מורכב מיחידה אחת ארוכה, תנוחת הישיבה קרבית והיא על האופנוע ולא בתוכו, מה שמקל על התנועה לפנים ולאחור ועל המעבר לעמידה תוך כדי רכיבה. הכידון נוח ויש לו לא פחות משישה מצבים שונים למיקום על משולש ההיגוי העליון. ועדיין, רוכבים גבוהים ירגישו נוח יותר עם הגבהה של הכידון. שימו לב, כי הגבהה משמעותית של הכידון מצריכה כבל מצמד ארוך יותר. ידית המצמד עובדת חלק יותר ונעים. למעט תחילת רכיבה, אין צורך להשתמש בה עבור העברת הילוכים. אך השימוש בה הוא בעיקר במצבי שטח הדורשים שליטה במינון המדויק של עוצמת המנוע שתשתחרר מהגלגל האחורי לקרקע. למשל לפני מדרגה, או כשאין אחיזה טובה. בקרב הגרעין הקשה של רוכבי השטח עם ה- 790, נרשמו מקרי שחיקה מוגברים של דסקיות ורפידות המצמד. בק.ט.מ חיזקו את תיבת המצמד לטובת הנושא ולטובת העמידות בפני ההספק הגבוה יותר של המנוע.
רגליות הרוכב רחבות ונוחות, ניתן בשחרור בורג להסיר את כיסוי הגומי של הרגלית – מומלץ בשטח, בעיקר אם יש מעברי מים בדרך. ביטול
ABS בשטח מבטל בחוכמה רק את הבקרה על הגלגל האחורי. מיפוי תגובת המצערת כולל שלושה מצבי בסיס (STREET/RAIN/OFFROAD MODE), ניתן בתוספת תשלום לפתוח גם מצב RALLY, שלדעתי מאוד נוח לרוכבים שרוכבים בשטח. בחירת המיפוי מאפשר רכיבה נכונה יותר בחולות (תגובה אגרסיבית) לעומת שטחים עם אחיזה לא טובה (תגובה מתונה). האופנוע מצויד במערכת MSR (Motor Slip Regulation), המונעת נעילה של הגלגל האחורי במצב של בלימת מנוע חריגה. כאשר האחיזה אינה טובה והרוכב סוגר מצערת בפתאומיות, מערכת ה- MSR מחזירה מומנט למנוע כדי למנוע החלקה הנגרמת על ידי נעילה של הגלגל האחורי.
במצב
RALLY ניתן לדפדף תוך כדי רכיבה בין תשע רמות התערבות של בקרת האחיזה. במצב 9, ההתערבות מאוד גבוהה, בעוד שבזכות המצב הכי נמוך, 1, לא נאלצתי בשום מקרה לבטל לגמרי את בקרת האחיזה. גם בעלייה עם דרדרת, שנאלצתי לעצור באמצע הדרך שלה.

image

מומנט ההפתעה

גדוד 890 נקרא גם אפעה, על שמו של נחש קטלני, המותאם לתנאי המדבר החוליים אך מצטיין גם באזורי טרשים וסלעים. לאחר חציית מעבר המים, עולה שביל רחב, שג'יפים טבעו בו מדרגות בהצלבה. מעלה המשלב שינויי גובה ואלכסונים, שלא מומלץ לאבד בהם מומנטום. אני מבט שלב אחד קדימה בכל פעם ועם מצערת עדינה אך נחושה מתקדם למעלה. מאמצע המעלה, השיפוע כבר נטול בורות, אך עשיר בדרדרת. אני מעביר קצת משקל לאחור ומגביר אט-אט מהירות. ה- 890 נענה לתוכניות שלי, כמו חייל נאמן וצולח מעלה בנינוחות. למעלה אני נעצר וחושב, איך עלייה אחת יכולה לזקק עבורי כל כך הרבה מאפיינים שמייחדים את הרכיבה על ה- 890 R בשטח. הורדת כוח נחושה אל הקרקע והתקדמות יציבה מעלה ללא זריקות זנב. מרשים.

image

תוספת ההספק הפכה את עקומת הכוח של ה- 890 ליותר יעילה בכל נקודה ונקודה. הדבר ניכר בסל"ד נמוך, שם זה מרגיש כמו מנוע גדול שמושך קדימה או מעלה ללא מאמץ, אך ממשיך גם הלאה עם תאוצה שמרגישה יותר נחושה ופחות פראית. לא הרגשתי שינויים מרחקי לכת מהבולמים, שלטעמי תפקדו טוב מאוד גם בדגם היוצא. עם זאת, ידוע שאופיו של המנוע משפיע על התנהגות הבולמים. בזכות העובדה שהמנוע יותר לינארי ופחות תוקפני הוא פחות מנענע את הבולמים. הדבר ניכר ברכיבת שטח מהירה, כשהבולמים מגהצים טוב יותר את השטח ואין בעיטות מעבודה של הבולמים על קצה הטווח. כשמוסיפים למשוואה את העובדה שבלימת המנוע פחות מוחשית, מובן יותר מדוע קל לשמור עם ה- 890 על קצב רכיבה מהיר ונינוח. החלק הקדמי של האופנוע מרגיש קליל וניתן להתמודד בקלות יחסית עם מכשולים שבדרך. מרווח הגחון טוב מאוד ולא הצלחתי להפגיש אותו עם המכשולים.

image

RALLY 890 ראלי, הדגם המבצעי

בעולם מיוצרים, במהדורה מוגבלת, 700 יחידות בלבד של אדוונצ'ר 890 R ראלי – דגם שלוקח את יכולות השטח לקצה. לארץ הגיעו מספר יחידות של דגם הראלי הקרבי ונפלה בחלקי הזכות לרכוב על ראש הקרב הזה. מדובר בכלי מלחמה, לא פחות. השלדה והמנוע זהים לדגם ה – 890R, אך הבולמים הם של WP XPLOR PRO עם תוספת מהלך של 30 מ"מ לפנים ומאחור ומרווח גחון של 303 מ"מ. הבדלים נוספים: מפלט אקרפוביץ', שמפחית 700 גרם מהמשקל הכולל, נראה טוב ואינו רועש. מושב מרוצים שטוח, הנישא לגובה של 910 מ"מ, גלגלים צרים יותר, כהתאמה למגוון של צמיגי שטח ורגליות ראלי רחבות.
בכביש לא הרגשתי יותר מדי הבדלים, אך עם הכניסה לשטח מרגישים את השוני. בראש ובראשונה, הבולמים לא הפסיקו לגחך על היכולות שלי עם "זה כל מה שיש לך לתת?", כמה שלוחצים יותר את האופנוע, הוא יותר נהנה. צריך להיות בכושר רכיבה טוב, כי לאורך טיול ארוך של יום שלם, הבולמים הרגישו לי קשיחים מדי לשימוש יומיומי או בטיולים רגועים. לקראת סוף הרכיבה, הגעתי לעלייה ארוכה עם מדרגות סלע רבות ורציתי לרכך קצת את הבולמים, אך למגינת ליבי גיליתי שהם כבר היו על המצב הרך ביותר שלהם. אללה יוסטון.
האופנוע גבוה ומאתגר לרוכב בגובה ממוצע. עם זאת, מרווח הגחון מרגיש כמו מונסטר-טראק.
רגליות הראלי גדולות ונוחות, העניקו לי תחושת חיבור מצוינת לאופנוע. מושב הראלי מאוד נוח, מרגיש כמו גומי נעים, אך עדיין קרבי שאינו שוקע יתר על המידה. אהבתי מאוד את בחירת הצבעים של הראלי. מכל הדלק בגוון כחלחל כהה, הכתום בוער והפלסטיקה הלבנה משלימה למראה יפה.

image

מופת של גבורה

לק.ט.מ יש פינה חמה לרכיבה בשטח. גם בדגם ה- 890 קל להתרשם, שלא מדובר רק ביכולת נוספת של האופנוע לרדת לשטח, אלא במחשבה מעמיקה וירידה לפרטים בתחום השטח. החל מהצמיגים אתם מגיע האופנוע, דרך שישה מצבי הכידון, הנוחות בכיוון הבולמים למגוון אפשרויות שיכוך, השלדה החזקה והעמידות האיתנה של האופנוע בנפילות. במקביל, אהבתי את החופש שניתן לרוכב לבחור בעצמו, מבין שלל הבקרות האלקטרוניות, את רמת העוצמה וההתערבות של כל גורם וגורם בנפרד. ניתן לבחור מיפוי שינהל עבורך, לפי כוונת היצרן, אך ניתן גם לבחור לכוון כל מאפיין לפי סוג השטח, סגנון הרכיבה והנוחות. הבחירה ניתנת גם לנושא התצוגה. גישה כזו, בעיניי, מעריכה את הרוכב כישות אינטליגנטית שתשכיל להתאים את כיוון האופנוע לרכיבה. כמו להגיע לצליל המושלם עם טווח של ערוצים באקולייזר, לעומת שני בוררים בודדים של טרבל ובאס.

image

רכיבה בכביש מהיר נוחה ונעימה, כל עוד המהירות אינה עולה על 160 קמ"ש. באופן מפתיע, השיפורים שקיבל ה- 890 R לא הגיעו על חשבון איכות הרכיבה בכביש או בשטח, אלא פועלים לטובה בשני המישורים. למעשה, החיסרון היחיד ביחס לדגם 790 היוצא, הוא שכבר לא ניתן לרכוש גרסה מוגבלת שתתאים לבעלי רישיון A1.
האופנוע מרגש בכביש וגם בשטח. תוספת ההספק במנוע כוונה בהחלט למקומות הנכונים. מקומות שגם עוזרים לאופנוע להתנהג טוב יותר על הבולמים המתקדמים בקצב אש גבוה.
לפני כחודשיים הושקו 890 בקבוקים של יין קברנה סוביניון, הנושאים את המותג "יין 890", כמחווה לגדוד 890. אני לא בקיא ביקבים אוסטריים, אך לאור היכרותי האינטימית עם ה- 890 אדוונצ'ר החדש, נראה לי שמגיע לו איזה שרדונה טוב על שמו.

סיכומו של גילי מלכה – בוחן אורח במבחן:
890 על הכביש - על כביש 6 מרגיש סבבה לגמרי. הוא משתחל בפקקים והרכיבה המהירה חלקה. כשצריך להאיץ, יש בעיטה יפה מאוד בתחת.
בעיקולים הוא נותן תחושת ביטחון גם בגז וגם על הברקס. הכיסא נח גם למרחקים ארוכים, ומיגון הרוח הפתיע לטובה; למרות גודלו המינימלי לא הייתה תחושה של נייקד. הקוויקשיפטר זכור לי לטובה גם בדגם הקטן יותר, ואני לא בטוח אבל נראה לי שב- 890 הוא אפילו השתפר יותר. בתור אופנוע כביש זו לא הייתה הבחירה הראשונה שלי, אבל היי זה לא אופנוע כביש.
בשטח, האופנוע מרגיש הרבה יותר מסבבה לגמרי. מתלים מעולים, כוח זמין, היגוי מדויק, לא מעייף לאורך זמן, האופנוע נשלט עד ש... צריך להוריד רגל. בשבילים הפתוחים, כל עוד הגז פתוח והרוח נושבת האופנוע רק רוצה יותר. כשנכנסתי אתו לסינגלים, והתחיל להיות צפוף... שם איבדתי את תחושת הביטחון. לא משהו מסובך - זה סינגל שכבר רכבתי עליו - היה שם סלע עם פיתול מיד לאחר מכן, שדורש מעבר של הקדמי, הורדת רגל והעברה של האחורי. העברתי את הקדמי יופי, אבל הרגל שלי לא מצאה את הקרקע למרות החיפושים.
בקיצור, האופנוע מדהים, אבל הרגליים שלי קצת קצרות עבורו.
על דרך הפטרולים של פארק עדולם, העברתי את המצערת למצב ראלי קצת לפני המקפצות. וואו, האופנוע בבת אחת הפך להיות וואחד עארס. כל מהמורה/מקפצה בדרך, האופנוע מקפץ כמו צרצר ועוד מבקש בנימוס אם אפשר פעם הבאה קצת יותר גז! אז בהתחלה באמת שלא נתתי, אבל הוא ביקש כ"כ יפה...
בקיצור ובדיעבד, הכיף האדיר הזה שיש במצב ראלי, הדליק אצלי את כל הנורות האדומות כי כבר 3 פעמים זה בדיוק מה ששלח אותי לאורתופדית.
אז שורה תחתונה, גובה המושב המאתגר בהחלט מהווה נקודה שיש לקחת בחשבון, והדבר השני הוא כאמור פרצי האדרנלין שהוא גרם לי להשפריץ.
מי ששולט ביד ימין שלו, ורגליו אינן קצרות - ייהנה מאד מה- 890
R.

image


מפרט טכני - ק.ט.מ 890 אדוונצ'ר R
מנוע: טווין מקבילי, 4 שסתומים לצילינדר, מקורר נוזל

נפח: 889 סמ"ק
הספק מרבי: 105 כ"ס ב- 8,000 סל"ד
מומנט מירבי: 10.2 קג"מ ב-6,600 סל"ד
מהלך/קדח: 68.8 מ"מ/90.7 מ"מ
תמסורת: 6 הילוכים. מצמד מחליק, נשלט כבל
הינע סופי: שרשרת
שלדה: כרומולי עם שימוש במנוע כנושא עומס
מתלה קדמי: מזלג הפוך WP בקוטר 48 מ"מ, מהלך של 240 מ"מ
מתלה אחורי: WP PDSעם מהלך של 240 מ"מ
בלם קדמי: זוג דיסקים בקוטר 320 מ"מ עם קורנרינג ABS של Bosch ומצב Offroad
בלם אחורי: דיסק של 260 מ"מ, קליפר עם קורנרינג ABS של Bosch ומצב Offroad
צמיג קדמי: טיובלס 90/90-21
צמיג אחורי: טיובלס 150/70-18
בסיס גלגלים: 1528מ"מ
גובה מושב: 880 מ"מ
מרווח גחון: 263 מ"מ
משקל יבש: 196 ק"ג
נפח מכל דלק: 20 ליטר
דרגת רישוי: A
אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ
מחיר: 104,990

image



תגובות

28 תגובות

1

אורח/ת - פיזיו חולון

10 באוגוסט 2021 ב 18:09

תמיד תענוג לקרא.
104 קיי אופנוע? פעמיים האוטו של הבת שלי.

2

אורח/ת - Hayim Segal

11 באוגוסט 2021 ב 22:54


חזקים בשטח

3

אורח/ת - Frankel Nathan

11 באוגוסט 2021 ב 22:55

לא מצליח להתחבר לתיאורים הקרביים, צבאיים, מצ'איסטים....
למה לא לכתוב פשוט ולעניין- עובדות .
זה הרבה יותר אמין ומשכנע..

4

Ogash Ofer

11 באוגוסט 2021 ב 22:56

עובדות ונתונים יש במפרט הטכני.
בכתבה יש גם חוויה ומכאן התיאורים...

5

אורח/ת - Frankel Nathan

11 באוגוסט 2021 ב 22:57

ועדיין אפשר להימנע מתיאורים קרביים/ מלחמתיים/ מצ'ואיסטים....
אולי אני טועה, אבל אותי זה לא משכנע או מפתה....
נהפוך הוא, עבורי זה נשמע כמו שטיפת מוח בגרוש...

6

אורח/ת - Da Ta

11 באוגוסט 2021 ב 22:57


פעם ראשונה שאתה קורא כל כתבה על כל כלי רכב מפי כל סוג של כתב רכב?

7

אורח/ת - Asaf Barda

11 באוגוסט 2021 ב 22:58

"ה 890 החדש הוא נעים ככרית ויסקוזה, המנוע מגרגר כמכונת שיוף ציפורניים ולרכב עליו מרגיש כשופינג צהריים בשאנז אליזה..."
משהו כזה?

8

אורח/ת - מרזל עיצוב ספרים

11 באוגוסט 2021 ב 22:58

גם אני מתחבר להסתייגות משימוש בביטויים לוחמניים בתיאורי האופנועים. וגם כתבתי תגובות דומות בעבר.
אין שום טעם לעורר בקרב הרוכבים הרגשה של יציאה לקרב. ובעיקר כשאנחנו יודעים שמי שיוצא לקרב עלול לא לחזור.
אין שום בעייה להלל ולפאר את המכונות הדו-גלגליות ותכונותיהן, גם בלי להשתמש בדימויים הללו.
תודה

9

אורח/ת - Alon Kerem

11 באוגוסט 2021 ב 22:59

אם אנחנו לא נצא לקרב מי יצא?

10

אורח/ת - מרזל עיצוב ספרים

11 באוגוסט 2021 ב 22:59

צא לִרְכָּב לא לַקְרָב.
זה די דומה, אבל מאוד שונה.
* כן. אני יודע שאומרים לרכוב.

11

אורח/ת - תומר ברעם

11 באוגוסט 2021 ב 23:00

Zvika Cohen Ofer Ogash - שלא תיפול רוחכם
האובר-פוליטקלי-קורקט שמנסים לכפות עליכם כאן, היא היא הרעה החולה שגורמת לאלפי טקסטים מדי יום להיות למשעממים וחסרי מעוף. לכל אחד יש דעה (לישראלים אפילו יותר) בדיוק כמו שלכל אחד יש חור מאחור.
חייבים לחקור גבולות ולגעת באזורים רגישים (לחלק מהקוראים). טקסט שנזהר לא לדרוך על יבלות, הוא יבלת בעצמו.
אחלה כתבת מבחן!

12

Ogash Ofer

11 באוגוסט 2021 ב 23:03

אורח/ת - תומר ברעם כתב/ה:
"

Zvika Cohen Ofer Ogash - שלא תיפול רוחכם
האובר-פוליטקלי-קורקט שמנסים לכפות עליכם כאן, היא היא הרעה החולה שגורמת לאלפי טקסטים מדי יום להיות למשעממים וחסרי מעוף. לכל אחד יש דעה (לישראלים אפילו יותר) בדיוק כמו שלכל אחד יש חור מאחור.
חייבים לחקור גבולות ולגעת באזורים רגישים (לחלק מהקוראים). טקסט שנזהר לא לדרוך על יבלות, הוא יבלת בעצמו.
אחלה כתבת מבחן!

"
תודה. תודה.
אנחנו בסדר וגם דיעה שונה היא טובה.
ובכל מקרה מבחן דרכים הוא לא ידיעה לעיתונות. ולי היה נחמד לקרוא על גדוד 890.

13

אורח/ת - Omer Falah

11 באוגוסט 2021 ב 23:03


תומר ברעם - איך אני אוהב את הניסוחים שלך, מדוייקים 🙂

14

אורח/ת - תומר ברעם

11 באוגוסט 2021 ב 23:04


רק לחדד: לא התייחסתי לכתיבתך. לא התייחסתי לניסוח, לניקוד, לבחירת המילים, לניגון או לפיסוק. התייחסתי אך ורק לדעה שהצגת בהודעתך. בכל מקרה, אני לא חושב שהייתי בוטה יתר על המידה ואני בטוח שרמת הכאב והעלבון שהרגשת לא גבוהה מזו שהרגישו צביקה ועופר כשקראו את הודעות הביקורת שלכם.
כך שאנחנו נשארים לטעמי, באותן רמות של אגו פגוע.
לא פחות ולא יותר. כולם כאובים באותה המידה.
ולגבי ההשוואה הדמגוגית של כתבת מבחן לאופנוע שטח קרבי ברמת הגולן לכתבה על תחרות "ווילי בכביש 6"? אני מתעלם ממנה בחוסר אלגנטיות כי אינה רלוונטית לדיון.

15

אורח/ת - מרזל עיצוב ספרים

11 באוגוסט 2021 ב 23:04


אף אחד לא מנסה לכפות עליהם משהו.
כתבנו את דעתינו, בדיוק כפי שהם כתבו את דעתם, ובדיוק כפי שאתה כותב כאן את דעתך.
משונה שאדם שעוסק בכתיבה, מתייחס בצורה בוטה ומכוערת לכתיבה של מישהו אחר.
ומה דעתך, האם כתבה אוהדת על תחרות נושאת פרסים לצילומי ווילי במהירות גבוהה, בכביש 6, בשעות הצהרים, גם נופלת בתחום של "לחקור גבולות"? או שבמקרה כזה גם אתה תביע הסתייגות?

16

אורח/ת - מרזל עיצוב ספרים

11 באוגוסט 2021 ב 23:05


לא מדובר על אגו פגוע.
אני לא כזה שברירי. הכוונה היא לשימוש שלך במילה כפייה, בתגובה הקודמת, ודמגוגייה כאן, לדוגמה.
ואם לכל אחד יש דעה, כפי שציינת (ברפרנס לחור תחת) למה אתה חושב ששלך מתעלה על האחרים?
ושוב, מאדם שעיסוקו בכתיבה, ציפיתי שידע להביע את עצמו בלי ההשתלחות הנפוצה במקומותינו.
ולעניין עצמו, לתאר אופנוע כמכונת קרב, בעודכם מטיפים לרוכבים, בכל פוסט אפשרי, לצפות מראש את הסכנות בכביש ולהתרחק מהן -- כלומר לברוח מהקרב -- זה דבר והיפוכו. ואפילו קצת צביעות.
וגם, אני לא חושב שכותבי הכתבה מעוניינים לסתום את הפה לקוראים שלהם. ובטח שלא במילים בוטות.

17

אורח/ת - Alon Kerem

11 באוגוסט 2021 ב 23:05


כתבה מצויינת על אופנוע מצויין

18

אורח/ת - Zvika Hershkovitz

11 באוגוסט 2021 ב 23:05


תענוג צרוף לקרוא.
ומתחבר מאד לדברי הכרוב.
אופנוענות, (ובטח הסגמנט הספציפי הזה),
זה בדיוק זה.
יישר כוח 👍

19

אורח/ת - ערן איבלו

11 באוגוסט 2021 ב 23:06

הלו, להשתמש בשם הגדוד שלי בסדיר זה נחמד... יש להם אישור לזה?

20

אורח/ת - אושר טהר

11 באוגוסט 2021 ב 23:06

היי שם בתחילת שנות השמונים של המאה שעברה הייתי נחלאי .
נחלאים אומרים גדוד שמונה מאות טיפשים.
סתם נזכרתי נשכחות

21

אורח/ת - Geva Telem

11 באוגוסט 2021 ב 23:15

עז א דין אל קטמ?

22

אורח/ת - Gili Spin

11 באוגוסט 2021 ב 23:15


האופנוע הכי מוצלח שרכבתי עליו עד היום
עניין של זמן עד שאשבר. תרתי משמע

23

אורח/ת - Ariel Zentner

11 באוגוסט 2021 ב 23:16

Gili Spin ויפה שעה אחת קודם...

24

אורח/ת - Doron Talmor

11 באוגוסט 2021 ב 23:16

אני חושב שזה נכתב גם במבחן על ה790 בזמנו אבל אני חולק על כך ש"נדנודי ראש" מעל 160 נגרמים ע"י חתך צמיגים או הכנף הגבוהה.
אני רוכב על אופנוע אחר (990R שנת 2010) עם צמיגים עם נטיית שטח גבוהה בהרבה ממצלר קארו 3, עם פנימיות heavy duty ועם כנף גבוהה ולא חווה כל נדנודי ראש, גם לא סביב 200.
כך שהגורם חייב להיות אחר...
כמו כן, נכתב שההבדל במהלכי המתלים בין R ל rally הוא 3 ס"מ אבל ההבדל במרווח הגחון הוא 4 ס"מ, היתכן??

25

אורח/ת - Itai Shmool

11 באוגוסט 2021 ב 23:17

Doron Talmor באמת מעניין , הדגם הרגיל עם צמיגי ראלי סטר כנף נמוכה ובולמים פשוטים משמעותית לא מתנדנד גם במהירות גבוהה יותר

26

אורח/ת - פוגל המיוזע

30 באוקטובר 2021 ב 07:52

כתבה מצויינת! שלא תעזו להשתמש במכבסת המילים שהאפירה את עולמינו...

27

אורח/ת - לא להתרגש כלל.

09 בנובמבר 2021 ב 15:21

אותי הכעיסה העובדה שכתבו על 890 בעוד אני בוגר 202 וחושב שאנחנו העילית....
כתבות שטח ואופנועים מתובלות במאצ'ו וצבא הן שעושות את ההבדל.
מי שלא טוב לו, שילמד אנגלית ויקבל review על כל אופנוע בשפת בת דודה של אמא שלו.

אנחנו בישראל, ההוויה שלנו די צבאית, וטוב שכך...לדעתי.
בנוסף, בכלל לשדרוג נושא אפור או כל מה שאיננו מלהיב, להכניס טאצ' מגדודי חט' 35, בדגש שוב על 202, רק יעשה לכולם טוב.

28

אורח/ת - קאווי

27 בנובמבר 2021 ב 07:59

צעצוע לעשירים...עם דגש על עשירים...