שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קאספר – רכב פנאי חדש של יונדאי

תמונות ראשונות ופרטים על רכב הפנאי החדש מתוצרת החברה, הקטן ביותר בליין שלה, שייבנה על בסיס ה-i10

יונדאי חשפה את התמונות הרשמיות הראשונות של קאספר (Casper), רכב פנאי חדש בסגמנט A, שהשקתו שתוכננה לסוף שנה זו הוקדמה ולקוחות בקוריאה כבר יכולים להזמין אותו. הרכב הקטן, שנקרא בתחילה AX-1, נצפה במהלך נסיעות מבחן כבר בחודש פברואר ותמונות ריגול שלו צצו פה ושם ברשת, אך הפעם אלו תמונות שהיצרנית פרסמה בעצמה.

בכלי התקשורת בקוריאה פורסם כי אורכו של הקאספר 3.595 מטר, רוחבו 1.595 מטר וגובהו 1.575 מטר, עם בסיס גלגלים של 2.40 מטר. מידות אלו קטנות באופן משמעותי מרכבי סגמנט B של יונדאי, כמו הקונה (קישור למבחן דרכים לקונה היברידית). הדגם החדש מבוסס על פלטפורמת K1 שמשמשת את היונדאי i10 ואת הקיה פיקנטו.

image

היצע המנועים בשוק הקוריאני יכלול שני מנועי בנזין עם שלוש בוכנות בנפח 1.0 ליטר, אחד עם טורבו והשני בלי. מנועים אלה מייצרים 99 ו-75 כ"ס בהתאמה. אלו המנועים שמותקנים גם ב-i10, שם הם מוצעים עם תיבות חמישה הילוכים, ידניות או אוטומטיות. ניתן להניח כי אותו היצע יהיה גם בקאספר, שיקבל ככל הנראה רק הנעה קדמית.

מבחינת העיצוב, הדבר הבולט ביותר הם פנסי הלד העגולים מקדימה, ופנסים אחוריים המשולבים בשמשה האחורית. בדגמי הבסיס הגריל הוא בצבע כסף, בעוד שבגרסת הטורבו הגריל הוא שחור עם פתחים עגולים נוספים לטובת הקירור. להשלמת המראה ה"קרבי", יש חיפוי פלסטי שחור מסביב למרכב ומסילות גג.

image

בשלב הראשון, מלבד המכירות בשוק המקומי, הקאספר צפוי להיות מיוצא להודו, שם יקבל ככל הנראה גם מנוע גדול יותר, בנפח 1.2 ליטר. לקראת אמצע 2023 צפויה גם גרסה חשמלית מלאה. הייצור של הקאספר אמור להתחיל בעוד כשבועיים, אך יונדאי לא חשפה בשלב זה מידע על זמינותו בשווקים אחרים.

ולגבי השם, רובנו קושרים את קאספר לרוח הרפאים הקטנה מהסרטים המצוירים, אך מיונדאי נמסר כי הוא נקרא למעשה על שם טריק מפורסם של גלישת סקייטבורד, שהמציא בובי "קאספר" בוידן בשנות ה -70.

image