שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

סאנגיונג רקסטון 2021

הרקסטון החדש נחת בישראל היישר לאולמות המכירה ועם בעיית מלאים, המאפיינת בימים אלו את כלל שוק כלי הרכב בארץ ובעולם. עם זאת לקחנו את רכב ההדגמה היחיד ל"יום מדריכים" של אתר השטח ובהמשך גם להדרכת נהיגה ללקוחות רקסטון ולטיולי המועדון מטעם היבואן, אותם אנו מדריכים

1631020574312
סאנגיונג רקסטון

הרקסטון הוא כלי רכב וותיק בנוף ה-4X4 הישראלי. חוזקתו היא בזכות 3 מרכיבים עיקריים - מערכת 4X4 טובה עם הילוך כוח (LOW), 7 מושבים - מרווחים באופן יחסי, ומחיר תחרותי (זול בכמאה ויותר אלף ש"ח מהלנד-קרוזר של טויוטה). כל אלו ובדגש למחיר יוצרים לרקסטון קטגוריה עצמית שאין בה מתחרים. הייחודיות מועצמת בזכות תהליך ההכחדה של כלי רכב 4X4 גדולים, קשוחים עם הילוך כוח (ראו קטלוג של כלל מותגי ורכבי 4X4 המיובאים ארצה). אם בעבר היה את הפאג'רו של מיצובישי ועוד את הטראנו ואת הפטרול הגדול של ניסאן וגם את הטרופר של איסוזו הקטגוריה הזו הולכת ונעלמת מעולם כלי הרכב ונשארנו עם הלנדקרוזר של טויוטה המתומחר כיום החל מ- 400,000 ש"ח, הדיפנדר החדש או הדיסקברי חמש של לנד רובר במחירים של יותר מחצי מליון ומעלה והגרנאד צ'רוקי של ג'יפ, הנמצא לקראת החלפה לדגם חדש וגם בטווח מחירים גבוה משל הרקסטון. אפשר לצרף למשוואה טנדרים 4X4 שגם להם הנעה כפולה והילוך כוח, אך הם חמישה מושבים ושימושיות / נוחות של טנדר ובקיצור לא רלוונטי לקטגורייה של הרקסטון. אפשר גם לרדת לתחום של ה-SUV (רכבי 4X4 ללא הילוך כוח - ג'יפונים בעגה הישראלית), שרק מיעוטם בעלי הנעה כפולה 4X4 כמו ההיילנדר של טויוטה או הפורסטר של סובארו (רק חמישה מושבים) או אולי האיוולטיס של סובארו, אך רוב רובם של ה-SUV בעלי שבעה מושבים מונעים רק עם הנעה קדמית ורחוקים מאוד מיכולות השטח של הרקסטון. ושוב אחזור לפתיחה - לרקסטון קטגוריה של מחיר, מרחב ושימושיות הייחודית לעצמו.
1631020577584

קצת היסטוריה

בשנת 2018 הדרכנו את ההשקה של הדור השני של הרקסטון בישראל (שהיה אז הדור הרביעי של הרקסטון בעולם) ומאז חווה הרקסטון פריחה אדירה במכירות (בעיקר בזכות התמורה למחיר המעולה שהוא מציע) תוך כניסה משמעותית לשוק רכבי ה-4X4 הקשוחים והשיא מגיע השנה עם הזכייה במכרז הממשלתי היוקרתי ביותר לרכבי 4X4 קשוחים ובראש היחידות לאבטחת אישים של משרד הביטחון, שיתחילו לנסוע ברקסטונים (2021 והלאה) כבר בקרוב.


הרקסטון של שנת 2018 שמר על תצורה ייחודית, שכבר אז הפכה נדירה (לצערנו) ואפיינה מעט מאוד כלי רכב הנמכרים בשוק ה-4X4. שלדה נפרדת, סרן אחורי חי, כמו ברכבי השטח הקלאסיים, תיבת העברה בעלת יחס העברה נמוך (הילוך כוח - LOW) ואפשרות להתקין נעילת דיפרנציאל אחורית, אפשרו לרקסטון יכולת שטח גבוהה למדי, ומאז הוא מהווה אלטרנטיבה לטויוטה לנד קרוזר הפופולארי בארץ ובעולם בו נוסעים בשטח (אוסטרליה, מזרח אירופה, אסיה ואפריקה).

image

רקסטון 2018 - צילם: רונן טופלברג

הרקסטון החדש - 2021

הרקסטון החדש במודל 2021 עבר מתיחת פנים מקיפה הכוללת שדרוגים ושינויים במערכת ההנעה והמתלים, שיפור במערכות הבטיחות ושינויים ניכרים לעין בעיצוב הפנימי והחיצוני. כולם יחד שומרים על מראה ויכולות שטח גבוהות, כיאה למסורת של סאנגיונג הקוראנית, אך יחד עם זאת נוחות ובטיחות גבוהה בנסיעת כביש.

1631020912620

מערכת ההנעה והמתלים של הרקסטון החדש:

מערכת ההינע של הרקסטון החדש התחדשה במנוע טורבו דיזל חדש, הנקרא e-XDi 220 , בנפח 2.2 ליטר המספק 21 כ"ס יותר מהמנוע היוצא וכעת ההספק המרבי הוא 202 כ"ס עם מומנט מרבי של 45 קג"מ, 2.2 קג"מ יותר לעומת המנוע הקודם.
לרקסטון גם תיבת הילוכים אוטומטית חדשה בעלת 8 הילוכים מסוג FR המיוצרת על ידי Hyundai Transys - תיבה הנמצאת גם בג'נסיס, יונדאי וקיה (הגיוני לאור היצרן). התיבה מצוידת במערכת החלפת הילוכים אלקטרונית הנקראת ביונדאיSBW - החלפת הילוכים באמצעות מחשב בקרה אלקטרונית ללא כל קשר מכני בין ידית בורר ההילוכים לתיבת ההילוכים.
להצהרת היצרן צריכת הדלק המשולבת היא 8.5 ליטר סולר ל-100 ק"מ (לפי תקן (WLTP, וההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש היא ב- 10.7 שניות.

שינוי משמעותי הוא במתלה האחורי המוחלף מהסרן החי והקשוח למתלה אחורי חדש רב חיבורי (אני חושב שהדגם האירופי הקודם כבר צויד במתלה דומה). שינוי המתלה האחורי מאפשר שיפור של אחיזה ונוחות בנסיעת כביש וכדי לפצות על השינוי מגיע הרקסטון עם נעילת דיפרנציאל "אמיתית" הננעלת באופן אוטומטי, בשילוב הילוך כוח ובהפרשי מהירויות גבוהים בין גלגל ימין לגלגל שמאל - דבר המורגש ואף נראה בעין בעת טיפוס מעלה או מעבר טכני בשטח.

1631020580731

חזית, פנים ומערכות בטיחות


מתיחת הפנים של הרקסטון כוללת חזית בעלת מראה חדש עם גריל גדול ובעל נוכחות העושה רושם כי המעצבים רצו להעצים את תחושת העוצמה והשטח של הרקסטון החדש. החלק האחורי של הרקסטון עבר שינוי צורה קל ופנים הרקסטון גם עודכן בצורה ובחומרי הדיפון. גם המושבים של הרקסטון משודרגים עם חשמול ובעיקר עם מערכת איורור - הזרמה של אוויר קר למושב (גב וישבן) ההופכים את הישיבה ברקסטון לנוחה במיוחד גם ביום קיץ חם ולשימושיות של מושבי העור.
מערכת המולטימדיה של הרקסטון החדש כוללת מסך 8 אינץ' מותאם לעברית עם מצלמת נסיעה לאחור, אפליקציות כמו WAZE, חניה ועוד ובעיקר תמיכה טובה של Apple CarPlay וגם Android Auto.

1631021298628

איך זה נוסע בכביש?

פאר והדר היא התחושה הראשונית בכניסה לרקסטון החדש. נראה שמעבר לעיצוב החיצוני המחודש המשדר עוצמה השקיעו בסאנגיונג גם בחומרי הפנים ועיצובם (ורק להזכיר כי נהגנו ברמת הדיגום הגבוהה של הרקסטון - פרימיום). הרבה תאים יש לרקסטון החדש שנפתחים ונסגרים בכול מיני צורות ולכל מיני שימושים, חימום מושבים (לטעמי פחות רלוונטי לישראל, וזו לא הפעם הראשונה שאני לא מסכים עם אשתי, אבל אל תספרו שכתבתי זאת) ובעיקר יכולת קירור או יותר נכון איוורור - הזרמה של האוויר הממוזג דרך הנקבוביות של הריפוד בכסאות הקדמיים המצופים עור. המושבים הקידמיים גם מתכווננים חשמלית והמושבים האחוריים גם מתכוננים ויש להם חימום (אם תסיעו את החותנת ביום חורף תוכלו להרשים אותה). אך בעיקר התחושה בפנים הרקסטון היא של "פרייבט" רכב כביש בכול הנוגע לנוחות הישיבה והשימוש ואולי בעיקר בזכות החלקות של הנסיעה על הכביש. סאנגיונג מוכיחים ברקסטון שאפשר לייצר רכב שטח קשוח שעל הכביש לא ירגיש כמו משאית, יהיה שקט, יתנהג טוב ויהיה נוח לשימוש יום-יומי.
בנוסף מצויד הרקסטון בכול מערכות הבטיחות העדכניות מהתראות ועד החזרת הגה ובלימת חירום ועד מערכת בקרת שיוט אדפטיבית (בגרסה היקרה) יעילה המשדרת בטחון לנהג.

מערכות הבטיחות המתקדמות בדגם EX כוללות התראת התנגשות קדמית ובלימה אוטומטית, כולל בזיהוי הולכי רגל, התראה למניעת סטיה מנתיב, זיהוי תמרורי תנועה, התראת עירנות נהג, 9 כריות אוויר ועוד. ואילו רמת אבזור פרימיום מוסיפה תיקון היגוי אקטיבי עם שמירת מרכז נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, ניטור רכבים ב"שטח מת", כולל מניעת מעבר נתיב, בלימה אוטומטית בנסיעה לאחור, התראת פתיחת דלק אחורית לנתיב לא פנוי ויש עוד מערכות ופיצ'רים במפרט הטכני.


1631020583173

איך זה נוסע בשטח?

הרקסטון נוסע בכביש ועל השביל עם הנעה אחורית קבועה (כלומר ההספק מועבר באופן קבוע לגלגלים האחוריים) ובאמצעות כפתור (גלגלת) הנמצא לדף ידית ההילוכים האוטומטיים, ניתן לשלב גם את ההנעה לגלגלים הקדמיים ביחס העברה גבוה ואפשר לשלב ליחס העברה נמוך / LOW בהנעה כפולה בלבד. ככתוב לעיל - לרקסטון החדש מערכת אוטומטית לנעילת דיפרנציאל אחורי המשפרת את יכולת העבירות של הרקסטון והנכנסת לפעולה עוד בטרם הגיבה מערכת בקרת האחיזה / TC שעברה שיפור ניכר, עוד בראשית הדרך של הרקסטון הקודם (שיפור השמור לנו הישראלים וכמובן לשיתוף הפעולה של מהנדסי סאנגיונג שנרתמו לנושא והתאימו את מערכת בקרת האחיזה גם לנסיעת שטח, כמתבקש ברקסטון).

נוחות הנסיעה בכביש ממשיכה ברקסטןן גם בשטח, דבר הבא לידי ביטוי במהירויות נמוכות וגם במהירויות גבוהות בגיהוץ מצוין של שבילים מסוגים שונים ובבליעת מהמורות. בזכות שלדת הסולם, הילוך הכוח ונעילת הדיפרנציאל האחורי הרקסטון יכול לטפס מעלות ולצלוח מעברים טכניים בהצלחה, עם זאת יש לזכור כי הצמיגים המקוריים של הרקסטון מיועדים יותר לכביש מאשר לשטח טכני קשה.

מבחינה טכנית ולמי שהדבר דרוש אז כדאי לדעת כי לרקסטון כושר גרירה מכובד של 3,000 ק"ג, עם מערכת בקרת נגרר חדשה (TSC) המשפרת את יציבות הנהיגה על ידי איתור וייצוב אוטומטי של תנועות סבסוב ונדנוד של הנגרר המחובר לרכב.


1631020916082

קיט הגבהה לרקסטון

לרקסטון החדש, כמו כמו לדגם היוצא, קיט הגבהה מאושר ע"י משרד הרישוי, המשפר את יכולות השטח של הרקסטון. ההגבהה של הרקסטון מאפשרת שיפור מרווח הגחון, שיפור הזוויות - זווית גישה, זווית נטישה ובזכות הגובה ואת זווית בטן (זווית גחון) המשפיעות על יכולות העבירות בשטח, וגם שיפור משמעותי בקשיחות ובהתנהגות הדינאמית של כלי הרכב בנסיעה גם בכביש וכמובן בנסיעה בשטח.
1631020588043

קישורים למועדון רקסטון ישראל

מועדון רקסטון בישראל, המופעל ע"י אתר השטח עבור טלקאר - יבואנית סאנגיונג לישראל, מאחד לתוכו את רכבי ה-4X4 של היצרן ובעיקר את הרקסטונים מכלל השנתונים והדגמים.

קישור לדף המועדון ולרישום לדיוור הספציפי של מועדון רקסטון

לקבוצת הפייסבוק של מועדון רקסטון - הקליקו כאן

המועדון מבצע הדרכות נהיגה בשטח טרשי או בשטח חולי - מתנה מלאה של היבואן ללקוחותיו החדשים, ובמחיר מסובסד לבעלי רקסטון יד שנייה וכן טיולי מועדון חודשיים במחיר מסובסד ע"י היבואן.

הדרכת נהיגת שטח בשטח טרשי - של מועדון רקסטון

הדרכת נהיגה בשטח חולי - ייחודי למועדון סאנגיונג רקסטון

לטיול הקרוב של מועדון רקסטון - הקליקו כאן

1631020576752צוות המדריכים של אתר השטח בוחן את המתלה האחורי החדש של הרקסטון

מפרט טכני - רקסטון 2021


תעודת זהות
קטגוריה: קרוסאוברים גדולים
מרכב: 5 דלתות
מקומות ישיבה: 7 מושבים

מנוע וביצועים
תצורה: טורבו דיזל, 4 צילינדרים
נפח: 2,497 סמ"ק
הספק: 202 כ"ס ב-3800 סל"ד
מומנט: 45 קג"מ ב-1600-2600 סל"ד
0-100: 10.7 שניות
מהירות מרבית: 184 קמ"ש

הנעה ומכלולים
תיבת הילוכים: אוטומטית 8 הילוכים
הנעה: כפולה לא קבועה, שילוב חשמלי. הילוך כוח
מתלים קדמיים: עצמאיים, עצמות עצה
מתלים אחוריים: רב חיבורי, קפיצי סליל

ממדים
בסיס גלגלים: 286.5 ס"מ
אורך/רוחב/גובה: 182.5/196/485 ס"מ
מרווח גחון: 22.4 ס"מ
זווית גישה/נטישה: 22/20.5
משקל: 2180 ק"ג
מיכל דלק: 70 ליטר
תא מטען: 240-1806 ליטר

מחיר

רקסטון 4X4 EX – 249,900 ₪

רקסטון 4X4 פרימיום (הדגם הנבחן) – 286,900 ₪

1631020589060

163102057606016310205783171631020579157163102057989816310205814291631020582220163102058402816310205847041631020586043163102058693916310205875561631020911826163102091400716310205886261631020913434

163102091681616310212989641631021299407

תגובות

11 תגובות

1

אורח/ת - ארצברג

17 בספטמבר ב 11:25

ואף מילה על זוית הגישה המגוחכת או העובדה שאין צמיג רזרבי?
מילא צמיג, אפשר לשים על הגג - אבל את זוית הגישה יהיה קשה לשפר. וגם אחרי ההגבהה היא יותר דומה לשל סןרנט7 מאשר לשל לנד-קרוזר. ממש מעצבן!

2

אורח/ת - רם

17 בספטמבר ב 19:33

ביקורת מגמתית הטריילהוק של צרוקי הוא ספינת חלל בכביש ובשטח לעומתו

3

sireh

17 בספטמבר ב 20:52

אבל למה בלי ספייר???

4

Ogash Ofer

17 בספטמבר ב 21:47

sireh כתב/ה:
"

אבל למה בלי ספייר???

"
כך הרכב מגיע.
אני יודע שהיבואן הבטיח ספייר במידה מלאה לכל רוכש.

5

אורח/ת - אריק האדום

17 בספטמבר ב 22:11

חבל מאוד שהיבואן טלקאר לא טרח לתת ספר רכב בעברית לרכב כדי לחסוך כמה שקלים..

6

אורח/ת - אבי

18 בספטמבר ב 00:12

עלק רכב שטח קשוח.
עם זווית גישה נטישה כאלו מקסימום שבילים אפשר לעשות איתו.

7

אורח/ת - אחמד

18 בספטמבר ב 12:59

אתר שתמיד נותן סקירות מזויפות להגיד בעיות מלאים בארץ ובעולם זה גיחוך אין שום בעיה בעולם הבעיה היבואנים הנצלניים בארץ של מזמינים לפי הביקוש ובכך כל שנה מעלים מחירים לפי רצונם

8

Ogash Ofer

18 בספטמבר ב 13:04

אורח/ת - אחמד כתב/ה:
"

אתר שתמיד נותן סקירות מזויפות להגיד בעיות מלאים בארץ ובעולם זה גיחוך אין שום בעיה בעולם הבעיה היבואנים הנצלניים בארץ של מזמינים לפי הביקוש ובכך כל שנה מעלים מחירים לפי רצונם

"
אמירה שמייחסים לאינשטיין ומתאימה לי בול לשטויות הנ"ל:
"יש רק שני דברים אינסופיים: היקום והטיפשות האנושית."

9

אורח/ת - אריה

20 בספטמבר ב 23:36

למספר 2 (רם) :
מה כל כך יותר טוב בגראנד צירוקי טריילהוק לעומת הרקסטון חוץ מהשם המיתולוגי? הוא יותר יקר באיזה 100 אלף נדמה לי, שלדה של פרייבט לעומת סולם ברקסטון, מתלים עצמאיים - אותה תצורה, הקוודרה דרייב נשמע מקביל לנעילה האחורית פה, אחרי הגבהה הזויות דומות, המנוע של הגראנד יותר חזק אז באמת יתרון בכביש אבל בשביל זה לשלם את ההפרש? שלא לדבר על 7 מושבים ובטוח תחזוקה לאורך זמן יותר זולה ויותר אמין מהגיפ.
2. לעופר אוגש המלך: מה עם איזה מבחן השוואתי טוב מהסוג של פעם? רקסטון טריילהוק לנד קרוזר ואיזה דיסקו5 שיביא לכולם בראש...אני זוכר השוואה של מבחן הטירונים דיסקו 3 לגראנד wk...היו ימים.
חג שמח

10

kimono614

26 בספטמבר ב 16:03

נראה פשרה מכובדת מאד במחיר מול העבירות של לנדקוזר והנוחות של טריילהוק. אבל חסר מידע חשוב: סאנגיונג נמצאת בהגנת נושים ורגע לפני פשיטת רגל וזה קריטי לרוכש ישראלי בגלל עלויות וירידת ערך צפויה, שלא לדבר על תחזוקה ארוכת טווח. אגב, בחול סאנגיונג נותנים 7 (שבע) שנות אחריות מלאה, בארץ אין מספיק תחרות, נקווה שטורנדו מזגנים ייכנסו לתחום ;-).

11

אורח/ת - קובי

29 בספטמבר ב 10:51

כבעלים של רקסטון חדש בגיל שבוע. הרכב בגרסת הפרמיום מגיע עמוס בפלסטיקים שניראים מאד שבירים בשטח.
מערכות הבטיחות של הרכב לא מנגנות כמו שצריך. היבואן השמיט מערכת מולטימדיה להתקין בארץ כתוצאה מכך איכות מערכות הבטיחות גרועה מאד. הרכב לא מזהה תמרורים כמו שצריך, ומתריע בכל שניה על סטיה מהנתיב. בשטח הרכב אינו משלב בזמן את הנעילה. כנראה שלאלקטרוניקה של הרכב חיים משלה. אכזבה גדולה הרכב אינו בשל מספיק האלקטרוניקה ובבטיחות. לעומת זאת מנוע וגיר מצויינים.