שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #73

מאזדה חושפת קרוס-אובר עם מראה קשוח, סקודה מתכננת רכב פנאי קטן ו-SUV חדש של לוטוס יציג טכנולוגיות עתידניות

מאזדה הציגה השבוע קרוס-אובר חדש, CX-50, עם מראה קשוח יותר מכל רכבי הפנאי שהחברה ייצרה עד היום. הדגם הזה מיועד לשוק האמריקני בלבד, והוא ייבנה במפעל חדש המשותף למאזדה ולטויוטה במדינת אלבמה, ארה"ב ויגיע לדילרים במהלך השנה הבאה. כפי שכבר פרסמנו (קישור לכתבה), הדגם הזה אינו מיועד להחליף את CX-5 והוא ימשיך להימכר במקביל.

למרות המראה הקרבי וההנעה בכל הגלגלים, ה-CX-50 אינו מיועד לכבוש פסגות וגם לא להתמודד עם שטחים קשים מדי, אבל הוא מוגבה ועם זוויות טובות ויכולת להגיע די רחוק בשטח, בדומה לדגמי הווילדרנס של סובארו (קישור לכתבה). ניתן דגש על יכולת הגרירה (פרמטר חשוב בארה"ב), עם אפשרות לבחור מצב נהיגה הלוקח בחשבון את המשקל הנוסף של הנגרר, משקל המוריד את אחיזת הגלגלים הקדמיים. הקורות והגג חוזקו עם יכולת לשאת אוהלי גג גדולים, קאיקים ומשאות כבדים אחרים.

ה-CX-50. רכב פנאי עם יכולות משופרות

סקודה מקטינה בשקל

שוק רכבי הפנאי הקטנים, כאלה שאורכם פחות מארבע מטר, הולך ומתפתח וסקודה לוטשת עיניים גם לשם. כלי רכב בגודל הזה זולים יחסית, והם מיועדים בעיקר לשווקים מתפתחים, כמו הודו למשל. הפלטפורמה החדשה שפותחה על ידי קונצרן פולקסוואגן, ה-MQB A0, יכולה להתאים בדיוק לצורך הזה, עם מנועי ליטר אחד עם טורבו ובלעדיו. יו"ר מועצת המנהלים של סקודה, תומאס שייפר, אישר לאחרונה בראיון לעיתון הודי את הכוונה לייצר דגם כזה, אך טען שיש עוד עבודת תכנון מרובה לפני שיגיע לכלל ייצור. אך כשיגיע, ישווק גלובלית, ולא רק בהודו ובמדינות דומות.

סקודה קושאק. הדגם הקטן ביותר של החברה היום. מיוצר בהודו

לוטוס מביאה את העתיד

בפרסומים מקדימים לקראת חשיפתו של רכב פנאי עם הנעה חשמלית, פרסמה חברת לוטוס שני סרטונים המציגים חלק מהטכנולוגיות הצפויות להיכלל בדגם חדש, שידוע לעת עתה כדגם 132. מערכת אחת נקראת LiDAR (זיהוי אור ומרחק), והיא כוללת חיישן גדול העולה מתוך הגג ממש מעל לשמשה הקדמית, שיהיה חלק ממערכת נהיגה אוטונומית. מערכת נוספת היא כנף אחורית אקטיבית, שיכולה להימתח לאחור ולמעלה.

כרגע לא ידועים פרטים נוספים על ה- 132, אך הוא יחלוק ארכיטקטורה עם מספר כלי רכב חשמליים נוספים שיגיעו בקרוב מהיצרנית הבריטית. אלה יכללו מכונית קופה עם ארבע דלתות בסיגמנט E, הידועה כיום כ-Type 133, רכב שטח מסיגמנט D המכונה Type 134, ומכונית ספורט חשמלית Type 135 שתושק ב-2026. ה-132 ייחשף במלואו בשנה הבאה.

מערכת ה-LiDAR. עולה מתוך הגג