שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מכוניות בתערוכה: גאונגז'ו 2021

תערוכת הרכב השנתית בעיר הנמל הסינית משמשת במה לחשיפת כמה דגמים חדשים, חלקם מעוררי תמיהות

מזה 19 שנים ברציפות נערכת תערוכת הרכב בעיר גאונגז'ו, הנמצאת בחלק הדרומי של סין, במרחק כ-100 ק"מ מהונג קונג וממקאו. בהגדרתה היא לא תערוכת מכוניות אלא תערוכה של חלקי חילוף, שיפורים ואביזרים, בדומה לתערוכת SEMA שמתקיימת בארה"ב, אבל היא משמשת גם כבמה להצגת דגמים חדשים וקונספטים. מרבית הדגמים שנחשפים שם מיועדים לשוק הסיני בלבד, אבל יש גם הצגות של דגמים שנועדו לשיווק בכל העולם.

אחד הקונספטים שמשך תשומת לב רבה, הוא טנדר של חברת גרייט וול. לא ברור מה עבר בראשם של מעצבי החברה, כשתכננו את הקונספט שקיבל את השם Supercar Pickup Concept. הם לקחו את הטנדר הסטנדרטי של החברה, טנדר בגודל בינוני עם תא נהג כפול, הנמיכו אותו עד שהמרכב כמעט מגרד את הרצפה, "ניפחו" את בתי הגלגלים ועיצבו מחדש את החזית עם גריל אגרסיבי וחצאית ענקית. מעבר לשינויים הנראים לעין, לא בוצעו שדרוגים במערכת ההנעה של הקונספט, ואין גם כוונה להכניס אותו לייצור. אגב, לטנדר הסטנדרטי של גרייט וול יש שם יוצא דופן: King Kong Cannon.

גרייט וול Supercar Pickup Concept

קונספט ביזארי לא פחות הוצג על ידי חברת ביואיק, שיש לה דריסת רגל גדולה בשוק הסיני הודות לשיתוף הפעולה בין ג'נרל מוטורס לחברת SIAC הסינית. הקונספט, מיני-ואן בשם Smart Pod, הוא החזון של החברה לרכב המנהלים של העתיד. מדובר ברכב אוטונומי לחלוטין, עם הנעה חשמלית כמובן, עם משטחי זכוכית ענקיים מכל עבר ומרחב מחייה עצום. משום שאין צורך בנהג, החלק הפנימי מעוצב כסלון מהודר, עם מגוון של טכנולוגיות לתקשורת ולבידור.

ביואיק Smart Pod

163752237511116375223766911637522378359

רכב מעניין נוסף שנחשף בתערוכה הוא קאדילק XT4 Snow Country Train Edition. גם כאן מדובר בדגם קונספט, אבל כזה שבקלות אפשר להכניס אותו לפס הייצור. וגם כאן בתי הגלגלים הורחבו כדי לקלוט צמיגי BF 50:50 רחבים, ועל מכסה מנוע הותקנה סוללת זרקורים מסיבית. סכמת הצבעים קצת מוזרה, עם דוגמת הסוואה בצבעי לבן, אפור, אדום וכתום. עם צמיגים כאלה, ובהנחה שהדגם גם קיבל הגבהה כלשהי, זה יכול היות רכב נחמד למשחקי עבירות קלה.

קאדילק XT4 Snow Country Train Edition

היו בתערוכה גם חשיפות של דגמים קונבנציונליים יותר, כמו הלינקולן זפיר, אאודי Q5 e-tron, ג'נסיס GV70 חשמלית, ואאודי A8 L Horch Founders Edition שאמורה להתחרות בדגמי המייבאך של מרצדס. אבל אנחנו אהבנו במיוחד את המונטריי (Monterey) של חברת Songsan שהיא חלק מקונצרן BYD, המתמחה בדגמי הומאז' לכלי רכב מהעבר, במיוחד לכאלה שיוצרו בארה"ב. המונטריי מזכיר מאוד חיצונית את הביואיק רודמאסטר משנת 1957, עם כמה אלמנטים עיצוביים שמזכירים מכוניות אמריקאיות אחרות מאותן שנים. מהבחינה המכנית, זהו רכב מודרני לחלוטין, עם הנעה חשמלית טהורה. לחברה דגם נוסף הנקרא דולפין, הזהה כמעט לחלוטין לקורבט מהדור הראשון, ועוד דגם הנקרא סאמר שצורתו החיצונית דומה להפליא לטרנספורטר T1 של פולקסוואגן.

הומאז': המונטריי של Songsan

המקור: ביואיק רודמאסטר 1957