שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

לקראת דקאר 2022: המסלול נחשף במלואו

משתתפי הראלי, שיוזנק לדרכו בראשון לינואר, יעברו יותר מ-8000 ק"מ מתוכם כ-4300 תחרותיים, רובם במרחבי דיונות ענקיים וקשים לניווט

"חול בכל הצורות ובכל הצבעים", זה מה שהבטיח דיוויד קסטרה, מנהל הדקאר, כשהציג השבוע את המסלול המתוכנן לראלי של שנת 2022, שיתחיל בראשון לינואר ויימשך שבועיים. ולא רק זאת: קסטרה ציין שהמסלולים המתוכננים, מעבר ליופיים ולקושי לצלוח אותם, גם יהוו אתגר גדול מאוד לנווטים, שיצטרכו לגייס את מיטב כישוריהם כדי שלא ללכת לאיבוד.

הפרולוג והזינוק יתקיימו בעיר הח'יל, משם יפנה הראלי מזרחה ואחר כך לדרום, עד לריאד, עיר הבירה של ערב הסעודית. מריאד יצאו לשני ימי תחרות במסלולים מעגליים, שאחריהם יתקיים יום המנוחה. בשבוע השני של הראלי צפויים עוד שני מסלולים מעגליים, עד לסיום בעיר הנמל ג'דה שלחופי ים סוף.

השנה ייקחו חלק בראלי 430 כלי רכב, שיתחרו בחמש קטגוריות, ועוד 148 צוותים נרשמו לקטגוריית הקלאסיק שתתקיים זו השנה השנייה. תחת קטגוריית ה-T1 נפתחה תת-קטגוריה חדשה, T1.U, שמיועדת לכלי רכב "ירוקים". השנה תתחרה בה קבוצת אאודי עם כלים היברידיים-חשמליים ורכב של GCK שיונע בביו-דיזל (קישור לכתבה). זהו שלב ראשוני בתוכנית "Dakar Future", לפיה עד שנת 2030 כל כלי הרכב שישתתפו בראלי יהיו עם הנעה נקייה.

שינוי משמעותי נוסף הוא ההצטרפות של הדקאר לסבב אליפויות הראלי-רייד של ה-FIM (אופנועים) ושל ה-FIA (מכוניות). זה קרה לאחר שנים של דיונים במהלכם הושלמו תקנות מאוחדות, שאיפשרו את המהלך. האליפויות מורכבות מחמש תחרויות, שב-2022 הדקאר יהיה הראשון שבהן. התחרויות הנוספות יתקיימו באבו דאבי בחודש מרץ, בקזחסטן באפריל, באנדלוסיה ביוני ובמרוקו באוקטובר.

בין הרוכבים והנהגים השנה יהיו כמובן כל הפנים המוכרות, אבל יש כמות מכובדת ביותר של רוקי'ס באופנועים, בקטגוריות T3 ו-T4, וכמובן בקלאסיק, שכמות המשתתפים בה גדלה השנה בצורה היסטרית עם מגוון גדול של כלי רכב ביניהם אילטיס, לאדה ניבה (קישור לכתבה), פורשה 911, יונימוגים למיניהם, וגם משאיות טטרה, מאן, מרצדס וג'ינאף, שכולם יוצרו לפני שנת 2000.