שטח 4X4 > כתבות > חדשות

התחזית מבית טויוטה: "גשם" של מכוניות חשמליות

לא פחות מ-15 אבות-טיפוס עם הנעה חשמלית הציגה החברה השבוע, עם כוונה להכניסם לייצור עד 2025. וזה לא הסוף: עוד 15 דגמים נקיים יצטרפו עד 2030 להיצע. שניים מבין הדגמים משכו את תשומת ליבנו: טנדר כפול-קבינה ורכב שטח עם דמיון חיצוני בולט ל-FJ קרוזר המנוח

טויוטה היתה מראשונות וממובילות הטכנולוגיה ההיברידית, והיוותה סמן ימני עבור היצרניות האחרות עם הפריוס. אבל לתחום הלוהט של כלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה היא הצטרפה רק לאחרונה, באיחור גדול, עם הקרוס-אובר bZ4X (קישור לכתבה). עכשיו נראה שלוחצים שם על הדוושה בכל הכוח: במסיבת עיתונאים שנערכה השבוע ביפן, הוצגו לא פחות מ-15 דגמי אב-טיפוס חשמליים, שאמורים להיכנס לייצור עד 2025. וזה לא הסוף: 15 דגמים חשמליים נוספים אמורים להתווסף להיצע של טויוטה/לקסוס עד ל-2030.

בין שלל הדגמים, היו שניים שמשכו את תשומת ליבנו: טנדר כפול-קבינה ורכב שטח קטן יחסית עם דמיון חיצוני בולט ל-FJ קרוזר המנוח. הטנדר הוצג תחת השם PickUp EV, אך שמו העתידי והדגם עליו יתבסס לא נחשפו. במבט ראשון, נראה שהוא נוטה יותר לכיוון הטונדרה (טנדר הפול-סייז המיוצר רק עבור צפון אמריקה) מאשר לזה של ההיילקס.

image

מחווה ל-FJ קרוזר. אם יהיה קשוח כמוהו?

הדור הנוכחי של ההיילקס נמצא איתנו מ-2015, ודור חדש צפוי להגיע בטווח של 3-4 שנים מהיום. הטנדר החשמלי החדש ככל הנראה לא יחליף אותו, אלא ישווק במקביל אליו. על פי מה שפורסם עד כה, ההיילקס החדש יקבל מנועי בעירה פנימית, משום שבארצות רבות בהן הוא פופולארי, בעיקר באסיה ובאפריקה, תשתית החשמל לא תעמוד בטעינת כמות גדולה של כלי רכב חשמליים. גם הדור הבא של הטונדרה, שאמור להגיח בשנה הקרובה, יצויד במנוע שורף דלק, זהה לזה שמותקן בלנד קרוזר 300, אבל ייתכן שנראה בקרוב מנועים מוזני-מימן.

image

האם זה יהיה היילקס חשמלי?

כיום יש מעט מאוד טנדרים חשמליים בשוק, אחד מהם הוא פורד F-150 לייטנינג שהמסירות שלו עדיין לא החלו (קישור לכתבה), ויש גם את ה- R1T של ריביאן ואת ההאמר של ג'נרל מוטורס. ואם לא יהיו עוד עיכובים, נקבל בקרוב גם את הסייברטראק של טסלה (קישור לכתבה).

רכב השטח שהוצג, שעיצובו הוא מחווה ל-FJ קרוזר, נראה קומפקטי וקשוח. בהתייחס לשוק המתעורר של רכבי שטח "אמיתיים", שהנציג הבולט ביותר בו לאחרונה הוא הפורד ברונקו, ייתכן שגם טויוטה תלך על כלי עם יכולות שטח אמיתיות, שיגדיל את ההיצע בסיגמנט הזה, שצערנו הלך והצטמצם בעשור האחרון (קישור לכתבה על התופעה, שלשמחתנו קיבלה לאחרונה תפנית רצינית).

image

הדור החדש של הטונדרה. המנוע זהה לזה של הלנד קרוזר 300