אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנוע GSXS950 החדש של סוזוקי בישראל

הדגם החמישי ממשפחת הג'יקסס של סוזוקי ה-GSXS950 מגיע לישראל עם מנוע משודרג המותאם לתקנות היורו 5 ועיצוב חדש הכולל פנס LED קדמי כפול וכנפונים מובנים בצד

יבואנית מותג האופנועים והקטנועים Suzuki בישראל, החלה בשיווק האח החדש במשפחת דגמי הג'יקסס - ה-GSXS950. הדגם החדש פותח כשהוא מתבסס באופן מלא על ה-GSXS1000 החדש שיגיע בקרוב לישראל.

משפחת ה-GSXS, שכיום כוללת כבר ארבעה דגמים שונים בעלי בסיס דומה. אך לראשונה מוצע אופנוע מבין דגמי הנייקד מהמשפחה, היכול להתאים גם לרוכבים שחוזרים לעולם האופנועים אחרי שנים רבות של הפסקה ומחפשים אופנוע נייקד מתקדם טכנולוגית אך שאינו מאיים מבחינת ההספק, וגם לרוכבים בעלי רישיון A1 המעוניינים להתקדם בצורה בטוחה ומושכלת אל האופנוע הגדול הבא שלהם.

image

מנוע ה-GSXS950 מקורר נוזל ובנפח 999 סמ"ק, בעל ארבעה צילינדרים בשורה ושני גלי זיזים עליונים (DOHC). המנוע עבר שינוי והתאמה לתקנות היורו 5 ולטובת אספקת כוח יעילה. המנוע בעל מערכת הזרקת דלק ומפיק הספק של 93.9 כ"ס המושגים ב-7,800 סל"ד ומומנט של 9.38 קג"מ המתקבל ב-6,500 סל"ד. בגרסה המתאימה לרישיון A1 מפיק האופנוע הספק של 46.9 כ"ס ב-6,100 סל"ד ומומנט של 7.75 קג"מ המתקבל ב-3,250 סל"ד נמוכים במיוחד.

מבחינה טכנולוגית, ה-GSXS950 דומה מאוד לדגם ה-1000 עליו הוא מתבסס, אך נעשו בו מעט שינויים שנועדו להתאים אותו לקהל היעד השונה. כך זוכים הרוכבים לכל מעטפת הבטיחות האלקטרונית, ובמקביל נהנים מדגם זול יותר לרכישה בהשוואה למחירו של ה-GSXS1000 המיועד לרוכבים מנוסים יותר.

image

האופנוע מציע שלל אבזור אלקטרוני לטובת בטיחות הרוכב וחווית הרכיבה. האופנוע מציע בין היתר:

  • מערכת בקרת האחיזה של סוזוקי (STCS) המאפשרת 4 מצבים שונים לבחירת הרוכב, כולל כיבוי מלא.
  • מערכת עזר למצמד של סוזוקי (Suzuki Clutch Assist System) שתפקידה ליצור בלימות מנוע חלקות יותר ולהעניק לרוכב יותר שליטה בזמן הורדת הילוכים ותפעול רך יותר לידית המצמד. מערכת זו עובדת במקביל עם מערכת ה-Slipper Clutch המותקנת אף היא ב-GSXS950.
  • מערכת Ride By Wire לטובת תפעול מצערת הגז באופן חלק ומדויק יותר, ומבלי לעייף את הרוכב כמערכת מכאנית.
  • מערכת Easy Start המאפשרת התנעה מלאה של האופנוע בלחיצה אחת קצרה ומבלי להזדקק ללחיצה של המצמד.
  • מערכת LRA לטובת זינוק קל וחלק יותר מהמקום, ולתמיכה ברכיבה בסל"ד נמוך, מבלי שהמנוע ייכבה.
  • מערכת תאורת LED היקפית מהפנס הקדמי ועד אור הבלם והזיהוי האחורי.
  • מערכת הבלימה של ה-GSXS950 החדש כוללת זוג דיסקי בלימה בקוטר 310 מ"מ הנאחזים על ידי קאליפרים ראדיאלים בתצורת מונובלוק מתוצרת Tokico היפנית והם בעלי 4 בוכנות. בנוסף, באופנוע מותקנת מערכת ABS למניעת החלקת הגלגלים גם תחת בלימות חריפות. צמיגי Sportmax Roadsport 2 מתוצרת Dunlop מותקנים על החישוקים היצוקים בעלי 6 חישורים כל אחד, והם מספקים אחיזה למגוון השימושים.

image

שלדת קורות האלומיניום הכפולה כוללת חיבור ישיר בין ראש ההיגוי מלפנים לנקודת החיבור של הזרוע האחורית. הזרוע האחורית העשויה אף היא אלומיניום, עוצבה בדומה לאופנועי הסופרבייק של סוזוקי. המתלה הקדמי הינו מתוצרת KYB היפנית והוא בקוטר 43 מ"מ. המתלה האחורי (בתצורת Link) מאפשר כיוון למהירות ההחזרה ולעומס הקפיץ לפי בחירת הרוכב. מיכל הדלק הינו בנפח 19 ליטרים.

ל-GSXS950 מסך תצוגה LCD בעל אפשרות כיוון בהירות למניעת סינוור. תצוגת המסך תוכננה באופן שיאפשר לרוכב לזהות במבט מהיר ובקלות הפונקציות החשובות עבורו בזמן רכיבה.

ה-GSXS950 זמין במגוון צביעות: כחול-שחור, לבן פנינה עם אדום ושחור מט.

מחיר הסוזוקי GSXS950 יעמוד על 73,900 על הכביש.

image