כביש / ספורט > כתבות

לקסוס משיקה בישראל את הדור החדש של ה-NX

הקרוסאובר המחודש של Lexus משווק בשתי גרסאות:
NX 450h+ - הרכב ההיברידי פלאג אין הראשון של לקסוס
ו-NX 350h עם מערכת היברידית מדור רביעי של לקסוס

מאז השקתו בשנת 2014, ביסס עצמו הלקסוס NX כדגם חשוב בין מבחר דגמי היצרן, וכיום הוא מהווה יותר מ-30% אחוזים ממכירות לקסוס באירופה. בישראל, ה-NX הוא הדגם הנמכר ביותר של המותג היפני ואחראי לכ-35% מהמכירות בארץ.

image

ה-NX החדש, ש-95% מהחלקים בו להצהרת היצרן חדשים לגמרי, מבשר על כיוונים חדשים אצל לקסוס בכמה תחומים: בעיצוב החיצוני והפנימי, מערכות הנעה חדשות - ובכלל זה מערכת היברידית פלאג אין לראשונה בלקסוס, שיפורים דינמיים, מולטימדיה חדישה עם קישוריות מהדור הבא של היצרן ושימוש בטכנולוגיות חדשות לבטיחות ונוחות.

לטענת היצרן בפיתוח הדגם לקחו חלק גם נהגי מרוצים מקצועיים כדי לשכלל את הביצועים הדינמיים של המכונית - במיוחד ההיגוי והבלמים - בבדיקות על המסלול במתקן שימויאמה של לקסוס.

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס ישראל: "ה-NX זכה להצלחה ומשך למותג לקוחות – רבים מהם חדשים - וזאת הודות לשילוב בין יוקרה, עיצוב דינאמי ייחודי, מרגש ומתוחכם ודינמיקת נהיגה מהנה. על מנת לספק מוצר חדש ואטרקטיבי ללקוחות שמצפים היום להרבה יותר מהרכב שלהם, לקסוס המציאה מחדש את ה-NX. אנו מעריכים כי הדור השני שלו, שנוחת כעת באולמות התצוגה, ימשיך את ההצלחה ויימכרו ממנו למעלה מ-1,000 רכבים עד סוף השנה".

image


עוד אמר גורלניק: "דגם הפלאג אין הראשון של לקסוס שאנו משיקים היום, משלים מהלך אסטרטגי להשקת רכבים מכל סוגי ההנעות החשמליות: הייבריד, פלאג אין הייבריד וחשמלי. זהו מהלך ייחודי בשוק היוקרה והוא מאפשר לכל אחד למצוא אצלנו את המענה המתאים ביותר עבורו בהתאם להעדפות ולהרגלי הנהיגה שלו. זהו צעד משמעותי בהגשמת חזון ה"אפס זיהום" (beyond Zero), בדרך לעתיד ירוק ונקי יותר".

image

כיוון חדש בעיצוב של לקסוס

לטענת מעצביו הדגם החדש משקף את המראה האטרקטיבי של ה-NX המקורי, אבל הוא גם מציג מראה מתוחכם, דינמי ובוגר יותר. בהשוואה לדור הראשון שלו, האורך הכולל גדל ב-20 מ"מ, בסיס הגלגלים ב-30 מ"מ, הרוחב ב-20 מ"מ והגובה ב-5 מ"מ. מידות אלו מבטיחות יותר מקום לנוסעים במושב האחורי.

בין השינויים העיצוביים: צורת הגריל האייקוני של לקסוס היא חלק בלתי נפרד מהעיצוב הכולל של הרכב. מפשק גלגלים קדמי ואחורי רחב יותר, קשתות גלגלים מתרחבות בגלגלים בקוטר 20 אינץ'. החלק האחורי מתאפיין בפנסים חדשים בצורת L עם תאורה שמשתרעת לרוחב הרכב.

קונספט חדש בארכיטקטורת תא הנוסעים

ב-NX החדש מיושם בפעם הראשונה קונספט TAZUNA של לקסוס לעיצוב סביבת הנהג. הקונספט, ששמו לקוח מהמילה היפנית שמתארת שליטה של הרוכב בסוס באמצעות מושכות, מתמקד במתן שליטה ישירה ואינטואיטיבית לנהג על הרכב, בהתאם לעיקרון "ידיים על ההגה, עיניים על הכביש".

התחושה בסביבת הנהג נוצרת על ידי עיצוב קמור של המרחב מדלת הנהג ועד לקונסולה המרכזית. כאן, מקורות המידע - מסך המולטימדיה, צג המידע בלוח המחוונים, לוח מחוונים עם חוגה בודדת, שעונים ממורכזים וצג עילי (בדגמים שנכלל) - מרוכזים כולם באזור אחד כך שניתן לקרוא את התוכן תוך תנועה מינימלית של העין והראש.

עיקרון דומה מיושם בסידור הבקרים של הרכב: כפתור ההתנעה, מוט ההילוכים, בקרי מיזוג האוויר וכפתור בורר מצבי הנהיגה - כולם ממוקמים באותו מקום, כך שיהיה קל להפעילם בצורה פשוטה ואינטואיטיבית.

image

ה-NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שמאובזר במערכת פתיחת דלת אלקטרונית חכמה (e-latch). מערכת אלקטרונית זו מחליפה את ידית הדלת הפנימית המוכרת עם מתג של כפתור לחיצה הנמצא ליד משענת היד בפאנל הדלת. הנוחות מתבטאת גם בפונקציות הפעלה מרחוק באמצעות אפליקציית Lexus Link, הכוללות קירור או חימום מוקדם של תא הנוסעים לפני התחלת הנסיעה ופתיחה ונעילה של הדלת. הפעלת דלת תא המטען החשמלית שקטה ומהירה יותר - זמן הפתיחה והסגירה קוצר בחצי לכ-4 שניות.

מערכות הנעה וביצועים

NX 450h+, הרכב ההיברידי פלאג אין הראשון של לקסוס

לקסוס התבססה על יותר מ-15 שנות נסיון בטכנולוגיה היברידית בייצור הרכב ההיברידי פלאג אין הראשון שלה (PHEV), ה-NX 450h+. דגם הדגל החשמלי מבין מגוון דגמי ה-NX כולל מנוע היברידי 2.5 ליטר וסוללת ליתיום-יון נטענת עם 18 קילוואט, הקיבולת הגבוהה ביותר בקטגוריה. מנוע חשמלי אחורי נוסף מאפשר ביצועים טובים יותר הודות להנעה של כל הגלגלים. מערכת הפלאג אין מייצרת 306 כוח סוס והיא צפויה להעניק האצה מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת יותר משש שניות. לעומת זאת, פליטות ה- CO2 (מחזור משולב WLTP) של פחות מ-30 גרם/ק"מ וצריכת דלק של כ-1.1 ליטר ל-100 ק"מ אמורות להיות הטובות בקטגוריה של ה-NX.

גודל וקיבולת הסוללה מעניקים טווח נסיעה במצב חשמלי של 70 ק"מ ונהיגה במצב חשמלי בלבד במהירויות של עד 135 קמ"ש.
היבט חשוב נוסף הוא שרכב הפלאג אין ההיברידי של לקסוס שומר על יעילות גבוהה כאשר הסוללה מתרוקנת. בדרך כלל, ברירת המחדל היא מנוע בערה פנימית, אבל בדגם ה- +NX 450h ברירת המחדל היא מערכת היברידית יעילה שטוענת את עצמה. בנסיבות אלו, ה-NX צפוי להפגין יעילות של עד 20% יותר לעומת רכבים אחרים בקטגוריה.

לתא המטען של ה-NX יש אותה קיבולת כמו לדגם ההיברידי (ללא בזבוז שטח טעינה בשל רכיבי מערכת ההנעה). יש גם מקום למטען בנפח של 21 ליטר מתחת למדף המטען לאחסון מסודר של כבלי הטעינה. קיבולת מיכל הדלק עומדת על 55 ליטר, בהתאמה ללקוחות הסגמנט של ה-NX המשתמשים ברכב גם לנסיעות ארוכות.

NX 350h עם טכנולוגיה היברידית מהדור הרביעי

הביצועים והיעילות של ה-NX 350h ההיברידי שודרגו הודות לטכנולוגיה היברידית מדור רביעי של לקסוס. טכנולוגיה זו מעניקה 25% יותר הספק לעומת המערכת בדגם הנוכחי, ועל כן מעלה את ההספק המרבי ל-244 כוח סוס ומשפרת את ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-15% ל-7.7 שניות בדגמי ה 4X4 ו 8.7 שניות בדגמי ההנעה הקדמית. בד בבד, היא מפחיתה גם את פליטות ה- CO2 בכ-10%. ה-NX 350h יוצע עם הנעה קדמית או הנעה של כל הגלגלים. כושר הגרירה של הדגם בהנעה קדמית עלה ל-1500 ק"ג והוא דומה לכושר הגרירה של גרסת ההנעה של כל הגלגלים 4X4.

image

LEXUS DRIVING SIGNATURE ופלטפורמת GA-K החדשה

פיתוח הביצועים הדינמיים של ה-NX החדש התמקד באספקת Lexus Driving Signature - שילוב בין נוחות נהיגה לבין תגובה מהירה של ההגה, המצערת והבלמים הנאמנה לכוונות הנהג.

לפלטפורמת (Global Architecture K (GA-K של לקסוס היה חלק מרכזי בכך. היא הבטיחה מרכז כובד נמוך (פחות 20 מ"מ), מפשק גלגלים קדמי ואחורי גדול יותר ואיזון משופר בין משקל קדמי/אחורי, התורמים כולם להתנהגות כביש משופרת ולחוויית הנהיגה.

קישוריות מהירה וחכמה

ה-NX החדש כולל פלטפורמת מולטימדיה חדשה שעולה על הביצועים של המערכת הקיימת. ההפעלה חלקה ופשוטה כמו שימוש בטאבלט. הפלטפורמה החדשה עושה שימוש בשירותים חכמים, באמצעות יחידת תקשורת הנתונים (DCM) של הרכב. המערכת מספקת גם סייען קולי חדש בשם ‘Hey Lexus’ העונה לדו שיח ופקודות בקול טבעי.

מערכת Lexus Link Pro עושה שימוש בצג בגודל 14 אינץ' והוא מגיע כסטנדרט לישראל.

image

מערכות בטיחות ועזר

ה-NX החדש הוא דגם לקסוס הראשון שכולל את חבילת +Lexus Safety System מהדור השלישי והיא המתקדמת ביותר של היצרן. בישראל NX החדשה מגיעה כסטנדרט עם חבילה מקיפה של תכונות בטיחות וסיוע לנהג ומועילה לזיהוי סכנות לתאונה ואמצעים למניעתם. השיפורים ב-NX החדש מרחיבים את יכולתה של מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) לזהות אופנועים ואובייקטים מסוימים בנתיב הרכב, כגון עצים, קירות, עמודי חשמל. למערכת יש גם פונקציה חדשה שמזהה סכנות להתנגשות עם תנועה שמתקרבת ממול או הולכי רגל שחוצים בזמן פנייה בצומת. התגובה המהירה שלה ויכולתה למנוע התנגשות השתפרו עם הוספת מערכת סיוע בהיגוי בחירום (Emergency Steering Assist). כעת, מערכת קדם התנגשות יכולה לזהות ולעזור למנוע 36% יותר תרחישי תאונה מבעבר.

בוצעו שינויים גם במערכת בקרת שיוט אדפטיבית (Adaptive Cruise Control) שמזהה מהר יותר רכב חותך מול ה-NX, לצד שדרוגים במערכת סיוע בשמירה על נתיב (Lane Trace Assist), שעוקבת אחר קו טבעי יותר בעקומות. פעולת בקרת השיוט האדפטיבית הורחבה עם התרעה על תמרורי תנועה (Road Sign Assist) שמאפשרת להגיב ליותר תמרורים ופקודות, כולל רמזור אדום ותמרור עצור. כאשר המערכת מזהה מגבלת מהירות, היא מתריעה בפני הנהג כדי שיתאים את מהירות השיוט.

image

רמות גימור ומחירים

Kyushu - על שם מפעל הייצור של לקסוס ביפן. רמת גימור זו כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "14, חישוקי "18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת 360, תא מטען חשמלי, כוונון גלגל הגה חשמלי, התראה על שטחים מתים ומערכת ה-E-Latch.

Hadori - על שם טכנולוגיית הפוליש הייחודית לייצור חרבות, הלקוחה מהמסורת היפנית. רמת הגימור כוללת בנוסף: הנעה כפולה AWD (בדגמי ה-NX350h בלבד), חלון גג פנוראמי (בדגמי ה-NX350h בלבד), אוורור למושבים הקדמיים, 3 זכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי ותאורת אווירה בעלת 64 גוונים.

F-Sport - רמת הגימור כוללת בנוסף: חישוקי "20, חבילת עיצוב F SPORT, מתלים אדפטיביים AVS, תאורה חכמה אדפטיבית AHS, תצוגה עילית HUD כולל גלגל הגעה עם פקדי מגע.

Kyushu

Hadori

F-Sport

NX 350h

289,900

312,900 ₪

NX 450h+

324,900 ₪

335,900 ₪

359,900 ₪

image