שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Tank 500 - המתחרה הסיני של הלנד קרוזר פראדו

מדובר ברכב שטח הבנוי בתצורה של 'אולד-סקול': שלדת סולם, סרן חי מאחור, הילוך כוח ונעילות דיפרנציאלים, אך היעדרן של מערכות בטיחות מודרניות תמנע ככל הנראה את שיווקו במדינות עם תקינה מחמירה, כמו בישראל

בתחילת החודש הצגנו את התוכניות של חברת TANK לייצר מתחרה לג'ימני של סוזוקי (קישור לכתבה), והשבוע התבשרנו כי החל השיווק של ה- Tank 500, ש"יושב" בדיוק על המשבצת של הלנד קרוזר פראדו (שמוכר בישראל כלנד קרוזר 150 – למבחן דרכים לקרוזר).

Great Wall , שהיא הבעלים של המותג TANK, חשפה רשמית את ה-500 בתערוכת רכב שנערכה בחודש אוגוסט 2021, אך הוא מגיע לסוכנויות רק כעת. זהו רכב שטח הבנוי בתצורה של 'אולד-סקול': שלדת סולם, סרן חי מאחור, קפיצי סליל בכל ארבעת הפינות, כשברמות הגימור הגבוהות יוצעו גם מתלי אוויר. אורכו של הדגם החדש למעלה מחמישה מטר (5.07 מ' ליתר דיוק), רוחבו כ-1.94 מ' וגובהו כ-1.9 מ'. בסיס הגלגלים עומד על 2.85 מ', והרכב זמין בתצורות של חמישה ושבעה מושבים.

image

כל הגרסאות של ה-Tank 500 שעומדות לצאת למכירה כוללות מנוע טורבו-בנזין V6 בנפח 3.0 ליטר, הפועל לצד מערכת היברידית מתונה של 48 וולט. ההספק המשולב מגיע ל-350 כ"ס והמומנט יעמוד על כ-50 קג"מ. נתונים אלו יזניקו את הרכב מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 7.3 שניות, עם צריכה משולבת של כ-9 ק"מ לליטר.

המנוע משודך לתיבת 9 הילוכים אוטומטית ולתיבת ההעברה עם כמה מצבים: הנעה אחורית בלבד, הנעה לכל ארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי פתוח, הנעה דומה עם דיפרנציאל מרכזי נעול והילוך כוח. יש גם נעילת דיפרנציאל אחורית כסטנדרט. מרווח הגחון עומד על 22.4 ס"מ, וזוויות הגישה והנטישה עומדות 29.6 ו-24 מעלות, בהתאמה. כושר צליחת המים מגיע ל-80 ס"מ. בורר מצבים הנמצא לצד ידית ההילוכים המיוחדת, מאפשר בחירה בין לא פחות מ-11 מצבים של נהיגת שטח.

image

העיצוב החיצוני של ה-500 משדר תכליתיות, עם גלגל רזרבי על הדלת האחורית בחלק מהדגמים. הפנים נראה יוקרתי בצורה מפתיעה, וכולל מסך מידע-בידור בגודל 14.6 אינץ' במרכז ולוח מכשירים דיגיטלי מול הנהג בגודל 12.3 אינץ'. חלקי עץ בולטים נמצאים על פני לוח המחוונים, בפאנלים של הדלתות ובקונסולה המרכזית.

בסך הכל, חבילה שנראית מרשימה ומבטיחה, אך אחד הדברים הבולטים בהיעדרם מהנתונים הרכב, הוא אבזור בטיחות מודרני. בפרסומים מוזכרות רק כריות אוויר, ובתצורה הזו אי אפשר יהיה למכור אותו במדינות עם תקינה בטיחותית מתקדמת, כמו שיש אצלנו.

164801962629516480196278071648019628932164801962985616480196310871648019632500

תגובות

16 תגובות

1

אורח/ת - אורי

24 במרץ ב 13:23

נראה פיצוץ עיצוב יפה רק חבל שלו יגיע לארץ.

2

אורח/ת - גיא

24 במרץ ב 16:03

למה שיבוא לארץ זו מדינת טייקונים שלא מעודדת תחרות ובמיווד ברכבי שטח

3

אורח/ת - ערן לב ארי

24 במרץ ב 16:16

מכוער + סיני = זבל

4

אורח/ת - טרובדור

24 במרץ ב 16:37

בקרוב חיקוי סיני לרנגלר רוביקון עם יכולת מעבר שלוליות וצליחת ארגזי חול של גני ילדים

5

אורח/ת - בעד תחרות

24 במרץ ב 18:27

הגיע הזמן לשבור את כל הטייקונים ואת כל אלה שמרוויחים 50 אלף שקל בחודש ולהראות להם שיש יוצר טוב גם בפחות

6

אורח/ת - שלום לכולם

24 במרץ ב 19:50

אם היה שר תחבורה שרק מבין עניין ולא פוחד מטייקונים,אולי היינו אזרחים מפסוטים קצת...אבל זה מה יש...מדינת קומבינה לאורך הדורות.

7

אורח/ת - העם הנבער

24 במרץ ב 20:29

ואיזה מערכות בטיחות יש ללנד קרוזר? 400 אלף שקל ואתה מקבל נאדה.

8

אורח/ת - בור ועם הארץ

25 במרץ ב 07:30

כתבתם 9 ליטר לק'מ אפילו טנק אמיתי לא שותה ככה תתקנו את זה

9

אורח/ת - גיא

25 במרץ ב 14:50

אולי לא שמת לב אבל נמכרות בארץ מכוניות בלי כל הדברים האלו

10

אורח/ת - רונן

26 במרץ ב 07:51

נראה מצוין גם 2צבעים אז בכלל...
בכל זאת צריך לזכור מאיפה הוא מגיע.

11

אורח/ת - בנצי

28 במרץ ב 09:45

עוד ס"מ והg וואגן היה הופך לרישיון ג ,ואז הייתה מקבל רכב אמיתי,ומוכר במס

12

אורח/ת - חנן

28 במרץ ב 09:46

זה פיגוע אסתטי.

13

אורח/ת - בוריס

28 במרץ ב 09:46

וגם אם היה עובר תקינה, מי היה קונה רכב סיני כדי לנסוע לטייל במדבר?

14

אורח/ת - חנן

28 במרץ ב 09:46

יש שנוסעים בלאדה, ואפילו חוזרים, אז בסיני למה לא

15

אורח/ת - מורא

28 במרץ ב 09:47

אחרי טיול בסין, נפתחו עניים..
אנחנו חיים 200 שנה אחורה! לישראל מגיע רכב אחי מכוער בסין.

16

אורח/ת - ג'ני

28 במרץ ב 09:48

תעשיית הרכב סינית, במיוחד רכבים חשמליים עשתה צעד ענק קדימה בשנים אחרונות. טסלה מודל s ליד הרכבים הסיניים נראת כמו רנו 19. רכבים איכותיים בסין מתחילים מ35 אלף דולר, זה מחיר לשוק מקומי. מציעים כמעט כולם מעל 500 קם נסיעה, אחראיות לכל החיים לסוללה והמנועים, עיצוב מהמתקדמים בעולם, מערכות עזר ובטיחות הכי מתקדמות שיש.
ישנם גם רכבים חשמליים עם סוללה קטנה ל50 קמ בגנרטור בנוי על מנועי בעירה פנימית של 1000 עד 1500 סמק, כמובן טורבו. מספקים 1000 קמ נסיעה עם צריכת דלק של 4 ליטר ל100קם. תאוצה ל100 באזור ה5 שניות.
איכות כללית עלתה כמה רמות ועברה כבר את רוב הארופאיות. הבעיה שפה בארץ רכבים אלו יהיו נורא יקרים וכדאיות הקניה מוטלת בספק