שטח 4X4 > מבחני דרכים > מבחני רכב

המוהיקני האחרון - טויוטה לנד קרוזר 2021

המוהיקני היפני האחרון שנשאר עם הילוך כוח ושלדת סולם מקבל עדכון של מנוע חדש, מערכות בטיחות מתקדמות בכל הדגמים ושיפור באיכות הנסיעה ובמערכת המולטימדיה.
לקחנו את הטויוטה לנד קרוזר מודל 2021 לנסיעה במדבר, בבוץ, בשלוליות, בשבילים חוליים וגם לא מעט בכביש המהיר ובכביש המשובש - Toyota Land Cruiser במבחן דרכים

צילום רחפן ועריכה: שי וייזל

המוהיקני האחרון

כמו בספר המוהיקני האחרון, המתאר את הלוחם האחרון של שבט אינדיאני הנמלט מהצבא הצרפתי ביערות צפון אמריקה, כך גם הסיפור כיום בקטגוריות ה-SUV הגדולים והאימתניים. רכבי השטח הקשוחים - ה"ג'יפים", שיש להם שלדת סולם, הילוך כוח ויכולת שטח ממשית, הולכים ונכחדים ויצרני הרכב מעדיפים לייצר "לחמניות חמות וחמודות" בעלות ביקוש גדול. או בתרגום לשפת הרכב - SUV בינוניים וקטנים, בעלי הנעה קדמית בלבד וכמעט ללא יכולת שטח, המסוגלים לנוע על "שבילי קק"ל ורק בתנאי שהם מהודקים, בטח ובטח שלא עם מעט בוץ. בהתאם לכך יצרני הרכב היפנים נטשו לגמרי את הקטגוריה של SUV גדול (ג'יפ בשמו הגנרי) ורק טויוטה לנדקורזר נותר המוהיקני האחרון.

טויוטה דואגת לעדכן מעת לעת את רב המכר שלה מזה 65 שנים ויותראת הלנד קרוזר האייקוני, אשר נמכר מעל לעשרה מיליוני יחידות כמעט בכל מדינות העולם (ואצלנו ביותר מ- 21,000 יחידות...). ולשם כך התכנסנו, לעדכון נוסף של לנד קרוזר מבית טויוטה, השני בשלוש השנים האחרונות, זמן קצר ביותר לעדכון דגם בקרב יצרני הרכב. בשנת 2018 טויוטה השיקה לנד קרוזר עם מנוע חדש המספק רק 177 כ"ס, המצויד במערכות בטיחות מתקדמות בדגם היוקרה בלבד (קישור להשקה ללנד קרוזר שהדרכנו לדגם 2018). כעת מקבל הג'מוס היפני מנוע חדש בנפח 2.8 ליטרים המספק 204 כ"ס, המשמש גם את טנדר ההילקס המשופר והחדש (קישור לנסיעת התרשמות בהילקס). ומציידת את כל הדגמים במערכות הבטיחות המתקדמות - TSS - Toyota Safety Sense 2.0. כל זה בזמן שהיצרן היפני המוביל שואף להעביר את מרבית לקוחותיו לכלי רכב היברידיים או חשמליים, מוכר (בישראל) 75% מתוצרתו עם מנוע בשתי תצורות אלו ואף שואף שעד שנת 2050 להקטין לאפס את הזיהום במפעליו, וממכוניותיו. הצהרה שמעמידה בסימן שאלה גדול את הלנד קרוזר ואת ההיילקס, או שמא נפגוש עוד כמה שנים רכב שטח קשוח אבל עם מנוע חשמלי מלא... ימים יגידו!

1611068525341

זה לא land cruiser אלא water cruiser (איתן נקר)

הערה חשובה: שימו לב שהתמונות המשפריצות הן לאווירה בלבד ויש לדעת להשפריץ לצורך הצילום מבלי להעלות גל ו/או להכניס מים לתא המנוע וחמור מכך לפילטר אוויר.

1611068536572

לנד קרוזר עם מנוע חדש

לפני כ-3 שנים השיקה טויוטה את הלנד קרוזר העדכני לשנות ה-20 של המאה הנוכחית, עם מנוע דיזל 2.8 ליטר (במקום ה-3 ליטרים הוותיק) העומד בתקנים המחמירים של זיהום האוויר אבל לו רק 177 סוסים. לקראת סוף שנת 2020 וכהכנה לדגמי 2021 השיקה טויוטה מנוע דיזל 2.8 ליטר חדש במפרט המוכר של 4 צילינדרים, 16 שסתומים DOHC, והזרקה בשיטת מסילה משותפת, שעומד כמובן בתקני זיהום האוויר אבל עם שיפור הן בנתוני המומנט והן בנתוני ההספק אל מול המנוע היוצא. ההספק גדל ב-27 כ"ס (20 קילוואט) ל- 204 כ"ס (בתקן DIN ושקול גם ל-150 קילוואט) ב-3,000 עד 3,400 סל"ד, והמומנט המרבי התחזק ב-50 ניוטון-מטר לרמה של 500 ניוטון-מטר ב-1,600-2,800 סל"ד. על פניו הישג נאה!
המנוע החדש משודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בעלת 6 מהירויות שבהצהרת יצרן המהירות המרבית היא 175 קמ"ש והכי משמעותי הוא שלראשונה בלנד קרוזר דיזל התאוצה למאה קמ"ש יורד מ-10 שניות! ובהצהרת יצרן תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.9 שניות בלבד – שיפור של 2.8 שניות לעומת הלנד קרוזר שלפני 3 שנים.

1611068529901

מה לנו שנתלונן ובכל זאת...

טויוטה מציעה, כבר מסוף 2020, את המנוע החדש והחזק גם בדגמים היקרים של הטנדר המיתולוגי שלה - ההיילקס שעליו נהגתי לפני כשלושה חודשים (קישור לנסיעת ההתרשמות באוקטובר 2021). בהיילקס השיפור במנוע ל-204 כ"ס מורגש באופן ברור ומשדרג את חווית הנהיגה בהיילקס באופן מהותי למול הדגם היוצא ו/או הדגם עם המנוע החלש (2.4 ליטר עם 150 כ"ס - שממשיך להימכר בדגמי ההיילקס הזולים יותר).
אך בשונה מאוד מהיילקס בלנדקרוזר החדש - מודל 2021, השיפור במנוע מ-177 כ"ס ל-204 אינו מורגש באופן מובהק ויש תחושה שהמנוע החדש עצל בהשוואה לדגמים המוצלחים של 2010 עד 2015 (והתחושה הסובייקטיבית הזו היא לא רק שלי אלא גם של מדריך באתר השטח שהוא בעלים ותיק של לנד קרוזר, המחזיק כיום בדגם 2015). התחושה הזו היא למרות שהמספרים מדברים בעד עצמם ונתוני התאוצה אומרים שלראשונה הלנדקרוזר יורד מ-10 שניות בהאצה מ-0 ל-100 קמ"ש. אבל בעקיפות או בעליות לירושלים, איך נכתוב בעדינות - העוצמה לא ממש מורגשת ובשונה מהשיפור הכללי שעוד כתוב עליו, כאן התחושה כי הלנדקרוזר סוחב, אבל לאט (ואולי כל זה בגלל העידון הכללי שהלנדקרוזר החדש משדר).

1611068565946

נוחות ועבירות זה שם המשחק

ולמרות או על אף התחושה הכבדה מהמנוע החדש אפשר כבר לכתוב כי לראשונה הלנד קרוזר מרגיש לי כרכב שהוא לא משאית קטנה! אז מה בעצם קורה פה?
טויוטה, אם כן בזכות המנוע והגיר החדשים או גם בזכות התפיסה החדשה של הנהלת החברה, שעברה לייצר פלטפורומות סביב הנהג - ראו על ה-TNGA בהשקה של הפריוס 2020 (קישור) או ישן יותר בהשקה של הפריוס דור רביעי 2016 (קישור). למרות שאין שינוי מוצהר בשלדה או במתלים של הלנד קרוזר - כנראה שכן נעשו כאן התאמות והלנד קרוזר 2021 הוא מכונה הרבה יותר נוחה בכביש, בטח ובטח בכביש המשובש.
עד כמה נוחה? עד כדי כך שלתחושתי: כיום בתחום כלי הרכב אשר מציעים שילוב בין נוחות ליכולת עבירות אין ללנד קרוזר מתחרים! הדבר נכון גם לקטגוריה המאוד מצומצמת של ה-SUV הגדולים וגם בהשוואה רחבה יותר לכל כלי הרכב שאנו קוראים להם "ג'יפים". בעיני זה הייתרון הבולט והברור ביותר של הלנד קרוזר החדש, מה שיכול להפוך אותו נחשק בעיני קהלים רחבים נוספים (ומכיוון שהיצרן אומר שאין כל שינוי - יש מצב שגם לחץ אוויר גרם לשינוי, למרות שבתצוגה בלוח השעונים לא היה דבר חריג).
בכל אופן ואם תרצו זאת בתחושה כפי שהוקלטה בלייב מתוך הנסיעה: "המתלים מרגישים משופרים והלנדקורזר מרגיש פחות בהמה". יכולת ה"גיהוץ" של הלנד קרוזר הסטנדרטי, לפני שנכנס לסדנה כזו או אחרת וגם בהשוואה ללנדקרוזרים ישנים שעברו שיפור, פשוט טובה! גם בכביש, גם בכביש המשובש וגם בשבילים הטרשיים, היא מעוררת קנאה לכל כלי רכב שהגיע "סטוק" מהמפעל. יישר כוח לטויוטה!

1611068534095

עוד שיפורים לחיי היום יום

גרסאות 2021 של הלנדקרוזר מגיעות כולן! (למעט גרסה זולה לשוק המוסדי - שחבל מאוד שהיא עוברת את דרישת הסף של מנהל הרכב הממשלתי) עם מערכות בטיחות מתקדמות של טויוטה בשם המקוצר TSS ובשם המלא Toyota Safety Sense 2.0 הכוללות מערכת בלימה אוטונומית במקרה של סכנת התנגשות לפנים, לרבות זיהוי הולכי רגל ביום וגם בלילה וזיהוי רוכבי אופניים, אבל רק ביום. מערכת התרעה עם פעולה אקטיבית למניעת סטייה מנתיב, מערכת למניעת סינוור והחלפה אוטומטית של אור גבוה באור נמוך, זיהוי תמרורים והצגתם לנהג ומערכת נוחות בטיחותית של בקרת שיוט אדפטיבית חכמה שגם מתחברת למערכת זיהוי תמרורי מגבלת המהירות שבדרכים.
למערכות הבטיחות נוספה גם
מערכת מולטימדיה חדשה דוברת עברית, עם מסך בגודל ''9 עם חיבוריות ל-Apple CarPlay® ו-Android Auto™ ההופכת את הלנד קרוזר לכלי רכב עדכני לשימושי היום-יום. ובכלל סביבת הנהג והעיצוב הפנימי בדגם המבחן בגרסת ה- LIMITED - הדגם השני ביוקרתו מבין הלנדקרוזרים, נוחים ומעודנים למראה (אולי זה הכל בזכות פס העץ העדין שנוסף בדש-בורד).

1611068532246

תופעה א-נומלית

טויוטה לרוב ובמיוחד דגמי הלנדקרוזר מתנהגים באופן א-נומאלי (לא נורמלי) והלנד קרוזרים מצליחים לשמור על מחיר שוק הגבוה ממחיר המחירון, עד כדי כך שאפשר לומר שזה הרכב היחיד שלא כדאי לקנות יד 2 אלא ישר חדש...

הלנד קרוזר שולט במכירות של ה-SUV הגדולים, הדבר בא לידי ביטוי בכמויות ה"עולות על הכביש" מידי שנה ואצלנו באתר השטח בכמות הלקוחות המטיילים המודריכים שמגיעים להדרכות עם לנד-קרוזרים, משנתון כזה או אחר. רבים מהם אם יחליפו את הטויוטה אז רק ללנד-קרוזר חדש יותר!
כפי הנראה השוק אומר את דברו ולא בכדי, בטח ובטח בשנים האחרונות כשהמתחרים נעלמים או הופכים להיות שמות של ג'יפונים רכים. הלנד קרוזר מצליח לאורך השנים לשמור על ה-DNA, שכבר כתבתי עליו ולספק יכולת שטח מכובדת וקשוחה לצד עידון ושיפורים לכביש בתא הנוסעים ובמערכות הבטיחות המספקים לשגרת חיים יום-יומית משותפת.

image

טיול ג'יפים

יכולות שטח מאוד מכובדות כבר בגרסת הבסיס וללא כל שיפורים מאפשרות ללנדקרוזרים לטפס כמעט כל מעלה בארץ ישראל שהוא במצב "סטוק" מקורי. ועם קצת שיפורים בסדנה המתאימה למכונת שטח מעולה – פגושים מברזל המשפרים את זווית הגישה והנטישה - להחלפה של פגוש קדמי חובה להתקין כננת ומאחור חובה להתקין וו גרירה (מומלץ נשלף), הגבהה חוקית באמצעות מערכת מתלים של קפיצים ובולמים חלופיים, נעילה אחורית אמיתית נשלטת נהג... (מגיעה באופן מקורי בגרסה היוקרתית SAHARA LIMITED) ועוד שיפורים ותוספות בתחום האביזרים לנוחות הנהג והצוות. ובקיצור - לנד קרוזר משופר היטב מאפשר ביצועי שטח ברמה הגבוה ביותר ובכלי הרכב הסטנדרטיים רק הרוביקון של ג'יפ עביר יותר ממנו בשטח.

1611068523645

מי עוד נשאר בשוק

אז היפנים כאמור נכחדו ונעלמו, נטשו את השוק והשאירו את הבכורה לטויוטה. האמריקאים מתייצבים עם ג'יפ גרנד צ'רוקי שמציג עסקה מעולה אבל לפלח שוק מעט שונה ומעודן יותר ומנגד הרנגלר או הרוביקון של ג'יפ קשוחים יותר בתפיסתם, אך גם ספרטניים ופחות נוחים בכביש ובחיי היום-יום. האירופאים מציעים את הדיפנדר, שהוא כידוע ממש לא הדיפנדר הספרטני של פעם, אלא כלי הרבה יותר מפנק ומשוכלל באופן יוצא דופן, אבל הרבה פחות קשוח מהדיפנדר של פעם וגם פחות קשוח מהלנדקורזר הנוכחי ומבחינת מחיר יקר יותר לפחות בכ-100 אלף ש"ח. בקטגוריות מחיר אחרת של כמעט פי 3 עומד ה-G של מרצדס, שהוא מן הסתם פאר היצירה ושילוב של שכלולים של דיפנדר חדש, עם עבירות כשל ג'יפ רוביקון ושימושיות כשל הטויוטה (וכנראה בזכות זה משלמים על 3 כלי רכב).

זנב לאריות הוא הרקסטון של סאנגיונג. מפרט דומה מאוד ללנד קרוזר, רק שהוא לא טויוטה! ואפשר להתרשם ממבחן השוואתי משנת 2018 - קישור למבחן ההשוואתי.
או כראש לשועלים (שועלי שמשון האיכותיים כמובן) אפשר לבחור בסוזוקי ג'ימני הקטן שלו יכולות שטח מעולות, מערכות בטיחות מתקדמות (ללא תיקון נתיב אקטיבי), עולה כשליש המחיר לערך (משאיר לכם איזה 300,000 ₪ לקניית רכב כביש מפנק למהלך השבוע...) אבל קטן והרבה פחות שימושי לחיי היום יום וכמעט בלתי אפשרי לנסיעה של משפחה בשטח.

בשורה התחתונה: למי שיש את הממון הדרוש (ראו תמחור בפסקה הבאה) - הלנד קרוזר החדש הוא המלך בתחום כלי הרכב - SUV הגדולים, בתחום השימושיות בכביש ויכולת העבירות בשטח.

1611068538090

רמות גימור ומחירים לדגמי 2021 של טויוטה לנד קרוזר:

· לנד קרוזר LUXURY קצר - 3 דלתות, 5 מושבים – 314,000 שקלים

· לנד קרוזר TS - בעל 7 מושבים – 329,900 שקלים

· לנד קרוזר LUXURY - בעל 5 מושבים – 369,900 שקלים

· לנד קרוזר SELECT - בעל 7 מושבים – 369,900 שקלים

· לנד קרוזר LUXURY - בעל 7 מושבים – 394,900 שקלים

· לנד קרוזר LIMITED - בעל 7 מושבים – 409,900 שקלים

· לנד קרוזר SAHARA LIMITED - בעל 7 מושבים – 429,900 שקלים (זה הדגם הכולל נעילת דיפרנציאל אחורי מקורית).



1611068567942

1611221891308161122189575016112218926061611221894243

מפרט טכני - Toyota Land Cruiser :


1604756108339

1604756110763
1604756114928

1604756103212

טיולי מועדון טויוטה אוטופיה:

אנחנו באתר השטח גאים להוביל את הטיולים של טויוטה מטעם סוכנות אוטופיה אשר במודיעין:
סיכום טיול מועדון אוטופיה 4X4 טויוטה במדבר יהודה - נובמבר 2020

סיכום טיול אתגרי מועדון אוטופיה 4X4 בהרי ירושלים - יולי 2020

161113564701216111356495351611135651264161113565376916111356563651611135662666161113566639816111356760491611135686727161113569228816111356990521611135695100161113570263916111357057621611135715464161113570847016111357126001611135724844161113572761116111357294581611135732123161113573504516111357371551611135740543161113574333516111357468901611135750902161113575471616111357577781611135763378161113576621516111357681381611135770604161113577341716111357758071611135777707


תגובות

49 תגובות

1

אורח/ת - הוידאו לא עובד

20 בינואר ב 19:36

הוידאו בכתבה לא עובד

2

אורח/ת - נ . א . השרון

21 בינואר ב 17:27

בקרוב מגיע שחקן חדש הפורד ברונקו שעל פניו נראה קרבי וינגוס חלק לא קטן מהטויוטה ומהרנגלר/רוביקון במחיר שפוי ויכולת שטח לא מבוטלת , אני אחכה שיגיע

3

אורח/ת - כתבה מעולה.

21 בינואר ב 21:21

זה שאתם לא מרגישים בתאוצה כמו ב 2015 זה יתרון זכות לטויוטה ,הרכב יותר חזק , יותר נעים לנסיעה , פחות מרעיש ויותר מעודן לנסיעה😏

4

eitanba

22 בינואר ב 00:30

יופי של כתבה אך לא ברור למה נכתב "בשנת 2018 טויוטה השיקה לנד קרוזר עםמנועחדש המספק רק 177 כ"ס" . כבר בקיץ 2015 הגיעו לנדקרוזרים עם 2.8 (ליתר דיוק 2755 סמ"ק) ו-177 כ"ס. לי עצמי יש אחד כזה שעלה על הכביש ב-10/2015.

5

אורח/ת - אחד קטן

22 בינואר ב 00:38

מתי יביאו לארץ את Havel h9?

שיהיו פה רכבים במחירים שפויים?

6

Ogash Ofer

22 בינואר ב 06:01

אורח/ת - הוידאו לא עובד כתב/ה:
"

הוידאו בכתבה לא עובד

"
הוידיאו עובד.
יש מצב שראית את הכתבה בטרם הוידיאו הוצג.

7

Ogash Ofer

22 בינואר ב 06:02

אורח/ת - נ . א . השרון כתב/ה:
"

בקרוב מגיע שחקן חדש הפורד ברונקו שעל פניו נראה קרבי וינגוס חלק לא קטן מהטויוטה ומהרנגלר/רוביקון במחיר שפוי ויכולת שטח לא מבוטלת , אני אחכה שיגיע

"
הברונקו כנראה יותר בסגנון של הרנגלר.
בכול מקרה זה כלי מאוד מעניין, בטח לשוק השטח הישראלי.
נמתין בסבלנות למחיר.

8

Ogash Ofer

22 בינואר ב 06:03

אורח/ת - כתבה מעולה. כתב/ה:
"

זה שאתם לא מרגישים בתאוצה כמו ב 2015 זה יתרון זכות לטויוטה ,הרכב יותר חזק , יותר נעים לנסיעה , פחות מרעיש ויותר מעודן לנסיעה😏

"
וזה אכן הסיכום שלי. בנתונים הלנדקרוזר החדש יורד לראשונה מ-10 שניות בהאצה מאפס למאה קמ״ש ובתחושה הוא רך ונעים.
שיחקו אותה בטויוטה.

9

Ogash Ofer

22 בינואר ב 06:05

eitanba כתב/ה:
"

יופי של כתבה אך לא ברור למה נכתב "בשנת 2018 טויוטה השיקה לנד קרוזר עםמנועחדש המספק רק 177 כ"ס" . כבר בקיץ 2015 הגיעו לנדקרוזרים עם 2.8 (ליתר דיוק 2755 סמ"ק) ו-177 כ"ס. לי עצמי יש אחד כזה שעלה על הכביש ב-10/2015.

"
אתה צודק. הניסוח כנראה לא טוב.
התכוונתי כי בשנת 2018 הגיע הלנדקרוזר הראשון עם מערכות בטיחות מתקדמות והמנוע הקטן.
לא סתם אני מהלל את המנוע הקודם של 2010 עד 2015...

10

Ogash Ofer

22 בינואר ב 06:09

אורח/ת - אחד קטן כתב/ה:
"

מתי יביאו לארץ את Havel h9?

שיהיו פה רכבים במחירים שפויים?

"
כוונתך ל suv הסיני של גרטוול.
1. אני לא יודע אם יש לו תקינה מערבית.
2. חברת המזרח. יבואנית לנדרובר ויגואר. הביאה ארצה את הטנדרים שלהם והניסוי לא הצליח.

11

Ogash Ofer

22 בינואר ב 06:14

זה הרכב הסיני:

Great Wall Haval H9

12

אורח/ת - חמאר 4x4

22 בינואר ב 09:42

מי הכתב הדפ״ר? סגנון כתיבה, התנסחות ועברית, כמו של תלמיד חטיבת ביניים. הליצן כותב כפי שהוא חושב או מדבר, ועושה רושם שאותית ומילים הן לא הצד החזק שלו. אולי כדאי שיתמקד בשמן מנוע ובהחלפת צמיגים ויותיר את הכתיבה לאחרים.

13

Ogash Ofer

22 בינואר ב 09:49

אורח/ת - חמאר 4x4 כתב/ה:
"

מי הכתב הדפ״ר? סגנון כתיבה, התנסחות ועברית, כמו של תלמיד חטיבת ביניים. הליצן כותב כפי שהוא חושב או מדבר, ועושה רושם שאותית ומילים הן לא הצד החזק שלו. אולי כדאי שיתמקד בשמן מנוע ובהחלפת צמיגים ויותיר את הכתיבה לאחרים.

"
כך זה בחיים לצערנו - לא כולם מוכשרים כמוך!
במיוחד שאתה לא מזדהה בשמך.
אשמח להפניות לכתבות (אולי לספרים) שכתבת ואוכל ללמוד מהם...
עד אז אתמקד בשמנים :)

14

אורח/ת - רק אומר...

22 בינואר ב 10:08

מי החמאר 4X4 ???

15

ladmati114

22 בינואר ב 11:30

תקן אותי בבקשה,האם הרכב בכתבה הוא לא הפראדו ?
לנד קרוזר סדרה 300 עדין לא הופיע בשוק !
תודה

16

Ogash Ofer

22 בינואר ב 11:36

ladmati114 כתב/ה:
"

תקן אותי בבקשה,האם הרכב בכתבה הוא לא הפראדו ?
לנד קרוזר סדרה 300 עדין לא הופיע בשוק !
תודה

"
זה לנד קרוזר 150 (פעם הוא נקרא פראדו)

17

אורח/ת - רועי לרון

22 בינואר ב 13:02

כתבה יפה !
שאלה למה כל כך חשוב ה 0-100 ?זה לא רכב מרוץ עוד שתי שניות פחות שתי שניות ?

18

Ogash Ofer

22 בינואר ב 13:03

אורח/ת - רועי לרון כתב/ה:
"

כתבה יפה !
שאלה למה כל כך חשוב ה 0-100 ?זה לא רכב מרוץ עוד שתי שניות פחות שתי שניות ?

"
זה רק מדד לעוצמתו וקדמתו של הרכב. וממש לא המבחן העיקרי

19

אורח/ת - אביחי

22 בינואר ב 14:25

לא מוהיקני ולא אחרון. יש עדיין רכבים יפנים עם הילוך כוח ושילדת סולם.

20

אורח/ת - Yigal Edery

22 בינואר ב 14:51

רועי לרון - בשטח זה לא רלוונטי אבל כשאתה יוצא לעקיפה בכביש זה יכול להיות משמעותי.

21

אורח/ת - Meir Lolepirsum

22 בינואר ב 14:54

עופר אהבתי את הכתיבה שלך, הפרטים והאכזבה מנטישה של חברות גדולות את עולם השטח.
מאוד התעצבתי ב2016 שמיצובישי הפסיקה את הפאג'רו.

זה הרכב היחיד עם אמינות יכולת שטח, במחיר(יחסית) שפוי.


ביקורת מעולה!

22

אורח/ת - שלומי לילך

22 בינואר ב 15:19

הפנסים לא מוגנים נגד מים (היצרן הודיע לפני שבוע!) הקידמיים... טיפ: למרוח ווזלין מסביב למחשב של הפנסים.

23

אורח/ת - Lior

22 בינואר ב 17:24

אני מנצל במה זו כדי ליידע את כולם.
לנד קרוזר שכור באירופה מציע הרבה יותר מכל לנד קרוזר שמייבאים לישראל.
גם ברמת הפינוקים וגם בדברים יותר מהותיים.
לדוגמא:
מראות צד יורדות בשילוב לרברס.
תאורת חוץ כשפותחים דלת (מאיר על הרצפה)
בחירת מצבי נהיגה ספורט,חסכוני וכו .
רק המודל 2021 יש את מערכות הבטיחות שקיימות כבר כמה שנים ולא הגיעו לכאן
לסיכום: מדיניות יבואן ××× תשלימו לבד ...


24

אורח/ת - Avner Baruch

22 בינואר ב 17:59

הכתבה מרגישה יותר כמבחן כביש ופחות שטח. אישית, יכולת השטח שלו מסקרנת אותי (הדגמים הקודמים לא הרשימו בשטח ולא הצדיקו את המחיר לעניות דעתי).

25

Ogash Ofer

22 בינואר ב 18:00

אורח/ת - Avner Baruch כתב/ה:
"

הכתבה מרגישה יותר כמבחן כביש ופחות שטח. אישית, יכולת השטח שלו מסקרנת אותי (הדגמים הקודמים לא הרשימו בשטח ולא הצדיקו את המחיר לעניות דעתי).

"
כפי שכתבתי בכתבה הלנד קרוזר מטפס את העשוש ואת רוב המעלות בארץ במצב סטוק - מקורי. נוח מאוד בשבילים ועם יכולת ריסון מצויינת לכלי מקורי.
כך גם היה בדגמים הקודמים ועכשיו נוח וחזק יותר.
כיום רק הרנגלר / רוביקון יותר טובים ממנו בשטח.

26

אורח/ת - שי

22 בינואר ב 19:25

מה לגבי מבחני ריסוק ובריחה ממכשול ???????
ב 2011 הרכב התהפך על הצד במבחן התנגשות צד .
למה אין מבחן ריסוק חדש מ 2018 ??

27

icoheni

22 בינואר ב 20:09

למגיב 23- כל התכונות שציינת יש בלימיטד , אמנם 400,000 שח אבל בישראל כמו בישראל

28

אורח/ת - Paz Shwartz

23 בינואר ב 05:49

אבל מה התצרוכת סולר שלו ?

29

Ogash Ofer

23 בינואר ב 05:50

אורח/ת - Paz Shwartz כתב/ה:
"

אבל מה התצרוכת סולר שלו ?

"
על הכביש במבחן יצא ליטר אחד לעשרה ק"מ

30

אורח/ת - חיים

23 בינואר ב 09:26

זבל יפני כולן פלסטיק ומצועצע אם כבר רכב שטח אז לרכוש את הדבר האמיתי. למה בערך,בכאילו,כמו וכו... אך רק ג׳יפ רנגלר שליט השטח ללא עוררין. וגם הוא לא רואה שטח .

31

אורח/ת - לו הייתי רוטשילד

23 בינואר ב 11:28

430,000 ש"ח גרסה המאובזרת ??? טירוף !!!
אבל לו היה לי המון כסף לזרוק על רכב הייתי שוקל זאת בגלל הכתבה...

32

אורח/ת - מתלהב צעיר

23 בינואר ב 17:24

עשית חשק מטורף
אבל בא לי על לנד קרוזר קצר
יש בארץ?

33

אורח/ת - ג'יפאי מוביל

23 בינואר ב 17:27

לא הבנתי - מומלץ או לא?

34

אורח/ת - Shaban M Shaban

23 בינואר ב 17:59

רכב מיושן
במחיר הזוי
נראה 2012 מקסימום

35

Ogash Ofer

23 בינואר ב 18:00

אורח/ת - ג'יפאי מוביל כתב/ה:
"

לא הבנתי - מומלץ או לא?

"
אני חושב שכן - ולי הלנדקרוזר החדש קורץ בהחלט.
או כפי שכתבתי בסיכום למבחן דרכים:
"הלנד קרוזר החדש הוא המלך בתחום כלי הרכב - SUV הגדולים, בתחום השימושיות בכביש ויכולת העבירות בשטח. "

36

Ogash Ofer

23 בינואר ב 18:02

אורח/ת - מתלהב צעיר כתב/ה:
"

עשית חשק מטורף
אבל בא לי על לנד קרוזר קצר
יש בארץ?

"
גם לי יש חשק לקצר. טרם ראיתי או נהגתי בקצר.
בכול אופן ע"פ הפרסום של היבואן:
לנד קרוזר LUXURY קצר -3 דלתות, 5 מושבים – 314,000 שקלים

37

Ogash Ofer

23 בינואר ב 18:04

אורח/ת - Shaban M Shaban כתב/ה:
"

רכב מיושן
במחיר הזוי
נראה 2012 מקסימום

"
אכן הצורה ישנה ולדעתי טוב שכך!
המנוע, הגיר, מערכות הבטיחות המתקדמות ועוד הרבה מערכות בתא המנוע ובתא הנוסעים חדשות לגמרי!

38

אורח/ת - אסף

23 בינואר ב 20:00

לתקן טעות שנכתבה במענה לאחת התגובות.
רק בארץ מתייחסים בשם פראדו באופן מוטעה רק לסדרה 90.
למעשה החל מסדרה 70, טויוטה פיצלו ענף בשם לנדקרוזר פראדו שכלל את הסדרות J70, J90, J120 ו-J150 הנוכחי.
יש את הענף שנקרא לנדקרוזר סטיישן-וואגון שכולל את סדרות 80, 100 ו-200.
נשאר גם הענף המרכזי של לנדקרוזר סדרה 70 שעדיין נמכר במדינות עולם שלישי.
כל מי שמחפש חלקי חילוף בחו"ל יודע שעליו לחפש לפי לנדקרוזר פראדו.
יוניון מוטורס מסיבותיהם שלהם השמיטו את המונח פראדו.

39

Ogash Ofer

23 בינואר ב 20:54

אורח/ת - אסף כתב/ה:
"

לתקן טעות שנכתבה במענה לאחת התגובות.
רק בארץ מתייחסים בשם פראדו באופן מוטעה רק לסדרה 90.
למעשה החל מסדרה 70, טויוטה פיצלו ענף בשם לנדקרוזר פראדו שכלל את הסדרות J70, J90, J120 ו-J150 הנוכחי.
יש את הענף שנקרא לנדקרוזר סטיישן-וואגון שכולל את סדרות 80, 100 ו-200.
נשאר גם הענף המרכזי של לנדקרוזר סדרה 70 שעדיין נמכר במדינות עולם שלישי.
כל מי שמחפש חלקי חילוף בחו"ל יודע שעליו לחפש לפי לנדקרוזר פראדו.
יוניון מוטורס מסיבותיהם שלהם השמיטו את המונח פראדו.

"
תודה על החידוד.
חשוב!

40

אורח/ת - Elon Cohen

24 בינואר ב 16:29

מלך השטח האגדי

41

אורח/ת - אבי יגודייב

24 בינואר ב 21:40

אחלה רכב שומר על הערך שלו ושוק אש

42

אורח/ת - יבגני

24 בינואר ב 23:06

שאלה לכותב על גלגל רזרבי.. האם לא מגביל בשטח? זווית נטישה? חסוף לפגיעות? והעיקר קושי בשליפת גלגל הרזרבי כאשר הרכב מתיישב על הגחון ויש פנצ'ר באחד הגלגלים. אני בעצמי עזרתי לחלץ טנדר עם גלגל רזרבי בתחתית שהיה תקוע במצב כזה במשך שעות..
האם לא חבל שטוייטה בחרו להעביר את הגלגל מהדלת לתחתית? (בדגם ארוך)
האם ניתן להזמין דגם ארוך עם גלגל רזרבי על הדלת?

43

אורח/ת - יובל

25 בינואר ב 18:01

אורח/ת - נ . א . השרון תן קצת אינפו
מתי צפויי להגיע? איזה טווח מחירים?

44

אורח/ת - אייל

10 בפברואר ב 01:22

מלך הכביש והשטח גם במחיר מול השאר

45

Ogash Ofer

10 בפברואר ב 05:18

אורח/ת - יבגני כתב/ה:
"

שאלה לכותב על גלגל רזרבי.. האם לא מגביל בשטח? זווית נטישה? חסוף לפגיעות? והעיקר קושי בשליפת גלגל הרזרבי כאשר הרכב מתיישב על הגחון ויש פנצ'ר באחד הגלגלים. אני בעצמי עזרתי לחלץ טנדר עם גלגל רזרבי בתחתית שהיה תקוע במצב כזה במשך שעות..
האם לא חבל שטוייטה בחרו להעביר את הגלגל מהדלת לתחתית? (בדגם ארוך)
האם ניתן להזמין דגם ארוך עם גלגל רזרבי על הדלת?

"
שאלה מצויינת. לא יודע אם דרך היבואן או כאפטר מרקט. אבל יש מי שהעביר את הגלגל לדלת האחורית (גם נוח יותר, גם לא מפריע למטה, גם משפר את המראה וגם מאפשר לשים מיכל מים למטה).
שווה בדיקה.

46

אורח/ת - רוני

18 בפברואר ב 07:42

טנדר עייף ומכוער. מתאים לעובדי בניין ולחקלאים בלבד. מחיר בלתי שפוי לטנדר.בושה למנוע והגיע הזמן להתקדם ורכבים הרבה יותר מפנקים במחיר ההזוי הזה.

47

אורח/ת - עלי

25 בפברואר ב 01:51

תודה על הכתבה
שאלה מהבנאדם הפשוט
למה לא מראים את יכולות השטח והיתרונות כפי שהסברת יפה מול שאר המתחרים בתנאים יותר קשים ? אם כבר מדברים על יכולות הגיפ אז להראות כמה באמת הוא שווה וכמה רחוק ניתן לקחת אותו מבלי כל הניירת והמידע שצירפת בסוף השטח קובע.
לא היה באמת מבחן שטח ומה שהיה ניתן לעבור בהרבה " גיפונים " יותר זולים וגם בדגמי סטוק.
אז לא מבין מה ההבדל בין הטויוטה לסובארו פורסטר ב " אותו מסלול ואותם תנאים ? "
הכוונה לא להמעיט מאיכות ויתרונות הטויוטה אך לבנאדם הפשוט ולא למטפסי הרים כמה זה שונה ? לשלם 350K או 220K ?

48

Ogash Ofer

25 בפברואר ב 08:52

אורח/ת - עלי כתב/ה:
"

תודה על הכתבה
שאלה מהבנאדם הפשוט
למה לא מראים את יכולות השטח והיתרונות כפי שהסברת יפה מול שאר המתחרים בתנאים יותר קשים ? אם כבר מדברים על יכולות הגיפ אז להראות כמה באמת הוא שווה וכמה רחוק ניתן לקחת אותו מבלי כל הניירת והמידע שצירפת בסוף השטח קובע.
לא היה באמת מבחן שטח ומה שהיה ניתן לעבור בהרבה " גיפונים " יותר זולים וגם בדגמי סטוק.
אז לא מבין מה ההבדל בין הטויוטה לסובארו פורסטר ב " אותו מסלול ואותם תנאים ? "
הכוונה לא להמעיט מאיכות ויתרונות הטויוטה אך לבנאדם הפשוט ולא למטפסי הרים כמה זה שונה ? לשלם 350K או 220K ?

"
שאלה מצויינת - אתה מתכוון למבחנים השוואתיים.
אבל דווקא כאן באתר השטח זה פשוט!
כנס ליומני המסעות בארץ וראה מי משתתף בטיולים האתגריים - שם תראה מי עישר המשתתפים בטיולים האלו (רמז - בעיקר לנדקרוזרים ורנגלרים) ותוכל לעשות השוואה מאוד פשוטה.
קישור ליומני המסעות:
https://www.4x4.co.il/i/4x4/i_logbooks/shortTrips

49

אורח/ת - אבי

27 בפברואר ב 00:57

אכן לנד קרוז ומרצדס CLA , עדיף לקנות חדש - אחרת תשלמו הרבה כסף מעל המחירון .