שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

אירוע השקת טויוטה לנד קרוזר החדש

באירוע מושקע ומיוחד שנפרס על פני ערב ויום במדבר השיקה יוניון מוטורס, יבואנית טויוטה לישראל, את הלנד קורזר החדש למאות לקוחות, מנהלי אולמות ואנשים שהשטח עבורם הוא ההמשך הטבעי לאספלט.
מדריכי אתר השטח היו שם בשביל להדריך ובשביל ליהנות מהמכונה שיודעת לעשות הכול, בשילוב איכותי של נסיעה בכביש, קשיחות ושרידות בנסיעה בכול סוגי השטח, התאמה לתקינת הכביש העדכנית ל-2018, ומערכות בטיחות אקטיביות
צילמו: רונן טופלברג וגלעד קוולרצ'יק

ביום חמישי שעבר, אחר הצהרים, התחילו לזרום ללב מדבר יהודה, היכן שהקליטה הסלולארית מגיעה במשורה, עשרות רבות של לנד-קרוזרים עם לקוחות נאמנים של טויוטה, אשר התקבצו יחד במתחם של "שוק חברתי" גדול ומפנק שבקצהו תצוגה של שיפורים ומיגונים לרכב מבית "אספיר". במקביל חזרו מדריכי אתר השטח מסיורי צירים והדרכות במדבר עם הלנד-קרוזר החדש וכולם התכוננו בהתרגשות ליום המחרת...
לאחר ארוחת הערב במאהל הגיעה ההפתעה - אירוע השקה אור-קולי עם רקדנים ולהקה מושקע ובנוי באופן ייחודי עבור הלנד קרוזר החדש. ובסופו מסיבת ריקודים עם הופעה של "לימוזינה אקספרס". כשמעל הכול שולטות ומתזמנות יעל ושרית המפיקות האלופות.

לנד-קרוזר 2018 LAND CRUISER

במרכז האירוע - אייקון השטח ולהיט המכירות של TOYOTA מזה 65 שנה בתחום רכבי הכביש-שטח, לנד קורזר 2018 השומר על מרכיביו היחודיים.
מבחינה חיצונית מעט שינויים המבליטים את הקשיחות של הלנד קרוזר בשטח (פנסי לד, מכסה מנוע עם שקע מיוחד לשיפור זווית הראיה בשטח, גריל חדש מעוצב וחרטום קשוח), הוא גם ארוך יותר ב 60 מ"מ כאשר מבחינה מיכנית ללא שינוי עם שלדת הסולם המייחדת את הלנדקורזר מרוב כלי הרכב שמיוצרים כיום לכביש ולשטח ומאפשרת לו ביצועים יוצאי דופן בקטגוריה ההולכת ונכחדת של "רכבי השטח הגדולים", יחידת מנוע דיזל המוכרת - 2.8 ליטר עם 177 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ, תיבת הילוכים אוטומטית עם תיבת העברה עם הילוך כוח ונעילת דיפרנציאל מרכזי מקורית. התוספת המשמעותית בדגם היוקרתי היא מערכת הבטיחות האקטיבית של טויוטה Toyota Safety Sense הכוללת: התראה ובלימה בעת סכנת התנגשות לפנים, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה ממסלול, זיהוי שלטי דרך והחלפה אוטומטית של אורות גבוהים ונמוכים על מנת שלא לסנוור את כלי הרכב שנוסעים ממול.
מבחן דרכים לדגם היוצא: טויוטה לנד קרוזר Toyota Land Cruiser Prado

יורדים לשטח

אחר לילה של מסיבה ובאופן טבעי התחלקנו ל-12 קבוצות ויצאנו למסלולים ברמות עבירות שונות בלב מדבר יהודה, לא לפני שכול משתתף קיבל ערכת חילוץ מתנת "אספיר".
כ-140 לנדקרוזרים, בצבעים שונים עם או בלי תוספות, ומשנתונים שונים נהוגים ע"י גברים ונשים "נבלעו" בבוקר לתוך המדבר. שבילים מהירים, חריצי מדבר, מדרגות סלעים, מעלות ומורדות, שלוליות בוץ, קטעי דרדרות, שיפועי צד, ועוד קטעים טכניים המשולבים במסלולי הטיול שעברו בנוף מדברי, צופים בחלקם לים המלח ובחלקם לנחלי המדבר העמוקים כשמסביב מרבדי פריחה שלאחר הגשם במדבר. כל הלנד קרוזרים עברו את המסלולים שחלקם היו מאתגרים מאוד, באופן מרשים ובטוח אשר נתן לנהגים ולנהגות תחושה שיש על מי לסמוך. לאחר הצהרים ועם סיום המסלולים המתוכננים שבו כל הלנד קרוזים לכביש, קיבלו שמן זית ישראלי איכותי מהעמק, חלה טרייה לשבת ונסעו איש איש לביתו.

כמה קישורים למסלולי טיול במדבר יהודה:
מסלול טיול אל נחל חמר שבדרום מדבר יהודה
מסלול טיול למרכז מדבר יהודה
מסלול טיול ללב מדבר יהודה
מערד, חוצה מדבר יהודה הדרומי עד לים המלח
מסלול טיול מערד למצדה דרך מצד חתרורים
מסלול מיוחד חוצה מדבר יהודה

בעיני ההפקה...

חברת יוניון יבואני טויוטה בישראל ערכו אירוע לא שגרתי ומאוד שונה בנוף אירוע ההשקה בישראל ובכלל לכבוד השקת טויוטה לנדקרוזר 2018, בטח כשאנחנו מדברים על רכבי שטח שהם ללא ספק קצה האיכות והיוקרה בסגמנט, הן ברמת המוצר שמציעים והן ברמת תג המחיר שלהם.

לאירוע ההשקה הוזמנו 150 בעלי רכבי טויוטה לנדקרוזר שנבחרו בקפידה על ידי החברה, היו שם לקוחות שעושים דרך ארוכת שנים עם המותג וכאלה שרוכשים פעם אחר פעם לנדקרוזר ולעיתים לא אחד ולא שניים.

הלקוחות הגיעו לאירוע מרחבי הארץ כולה. ההזמנה לאירוע הדגישה שכל בעל רכב יכול לבחור אדם אחד שהיה רוצה לקחת עמו לאי בודד. אירוע ללא ילדים. תביא את החברה או החבר הכי טוב שלך ובוא לחוויה יוצאת דופן.

אין ספק שנדרש אומץ להזמין לקוחות שמבינים היטב איכות ואת טעם החיים הטובים, בחודש פברואר לאירוע במדבר, לתנאי לינה באוהלים. אלא שטויוטה לקחו את האתגר לקצה ועשו את זה לא פחות ממושלם.

הלוקיישן שנבחר – כפר הנוקדים, הכפר היפה, המושקע והמטופח ביותר בנופי החאנים בישראל, למרגלות המצדה, בקצה הירידות מערד, בנוף עוצר נשימה, באזור ללא קליטה.

חניית הרכבים נעשתה על פי מסלולי הטיולים שאליהם נרשמו האורחים ליום למחרת והמגרש הענק של הכפר נצבע במאות לנדקרוזרים עם שקיעה.

קבלת הפנים שציפתה למוזמנים במרכז הכפר, הייתה לא פחות נראית כלקוחה מסצנה בסרט של אלף לילה ולילה, עשרות עגלות שוק ורוכלים אותנטיים לגמרי, כלובי ענק של טווסים מרהיבים וציפורים נדירות, מכלאת עיזים קטנה, עשרות מדורות עם מתחמי ישיבה צבעוניים ואותנטיים, עשרות פרגולות עם ריהוט עץ גושני, הרים של כל טוב – רחאת לוקום, סוכריות, בקלאוות, תה וקפה ערבי אסלי ומוזיקה אותנטית עם להקה שנראה שהגיעה מאי שם מהרי האטלס.

כבר בכניסה קיבלו המוזמנים שקי שינה מתנה והם הוזמנו להגיע לאוהלים שסודרו מראש באופן מופלא – במרכז כל אוהל תנור עצים עם ארובה, פינת "סלון" עם מזרנים וכריות ותה צמחים, נרגילות, שש בש ושלל פינוקים. ומי בכלל זוכר שהוא בא לישון באוהל.

האווירה בקבלת הפנים הארוכה הייתה בלתי נשכחת והלקוחות שלא הייתה להם קליטה, התמסרו לחוויה המדברית ברגע אחד ונשאבו אליה, מבלי לשים לב שהזמן עובר.

אל ארוחת הערב יצאו מאות המוזמנים יחד במסע רגלי בכפר, כאשר ההרים בשקיעה עוטפים את ההמון. ארוחת הערב הוגשה בסגנון של ארוחת שייח' סוטאן מפוארת ומרהיבה. היה שם כל טוב שהוגש לשולחנות, לצד יינות טובים ומוזיקה מופלאה.

ואם חשבו המוזמנים שזה הסוף, אז הגיעה ההפתעה האמיתית, כאשר הם הוזמנו לרדת אל האמפי הטבעי בקצה הכפר. בכניסה לאמפי קיבלו כירבוליות מפנקות מתנה והוזמנו לשבת במתחם מרהיב שסודר מראש עם המוני כריות ומחצלות ומזרנים, בית קפה מדברי ובירות לא חסרו וגם אינסוף של קינוחים אותנטיים.

מייצג ההשקה המרהיב נפתח בנאום קצר של רן דנאי, המנכ"ל, שגם ברך את נציג היצרן שהגיע לאירוע במיוחד. חושך. הקהל לא מצפה לכלום ועל הבמה עולים 2 רקדניות ורקדן מהרכב מריה קונג, לבושים גלביות מרהיבות וברקע מתחילה מוזיקה מופלאה של רחשי רוח ואש לוחשת ואז ברגע אחד מסונכרן להפליא נדלקים שלושה אורות ומאירים שלושה רכבי לנדקרוזר אי שם בקצה הגבעה, הקהל שמחסיר נשימה נחשף פתאום למניפת תאורה מטורפת אשר נפרסה ימים קודמת בקצה מגרש ענק מאחורי הבמה, מניפת האורות שהתפרסה על פני שטח בלתי נגמר פתחה מופע השקה מרהיב שכלל לא פחות מ 6 לנדקרוזרים שהגיחו מן ההרים והשתלבו בסנכרון מושלם עם מוזיקה מרגשת, עם הרקדנים ועם מייקל בנסון ממשינה.

הקהל עומד ומוחא כפיים. אקט השקה מפתיע ומיוחד היה ללא ספק רגע שיא באירוע מתוזמן היטב.

מיד עם סיום אקט ההשקה עלו לבמה להקת לימוזינה אקספרס המופלאים עם אבנר חודורוב, מייקל בנסון, מיי פיינגולד ו-DJ ינאי אסיף לשעה של מופע שלא השאיר את רחבת הריקודים ריקה אפילו רגע אחד.

עם חזרתם של המשתתפים למתחם המרכזי בדרכם לאוהלים ללינה, באזור בו מוקם השוק בתחילה הם הופתעו למצוא 4 רכבי לנדקרוזר חדשים לצד מדורות והלילה רק התחיל....
(כתבה יעל זוהר המפיקה)

נתונים טכניים: טויוטה לנד קרוזר פראדו 2.8 ליטר, ארוך


מנוע

מנוע טורבו-דיזל 4 צילנדרים, אורכי, 2775 סמ''ק, הזרקת מסילה-משותפת,

תזמון גל זיזים עילי כפול, 16 שסתומים, תזמון משתנה,

הספק/סל''ד 177 כ''ס/ 3400,

מומנט/סל''ד 45.9 קג''מ/ 1600-2400,

מרכב

הנעה כפולה קבועה, הילוך כח (1:2.57),

דיפרנציאל מוגבל החלקה,

הילוכים אוטו', 6 הילוכים,

מתלה ק'/א' עצמות עצה כפולות/סרן חי,

בלמים ק'/א' דיסקים מאווררים,

צמיגים 265/65-17,

מידות

בסיס גלגלים 279 ס''מ,

אורך - רוחב - גובה: 478X188.5X184.5 ס''מ,

משקל 2235 ק''ג,

נפח תא מטען 104-1935 ליטר,

מהירות מרבית (יצרן) 175 קמ''ש,

0 ל-100 קמ''ש (יצרן) 12.7 שניות,

צריכת דלק (מבחן) 10 ק''מ/ליטר,






























































עוד תמונות שצילמו המדריכים והקבוצות במהלך הטיולים בשטח: