שטח 4X4 > מסלולי טיול > בקעה ומדבר יהודה

מערד, חוצה מדבר יהודה הדרומי לים המלח

להגיע לשממה של אמצע מדבר יהודה במסלול שלא קשה לנווט לאורכו באמצעות סיפור הדרך ובעבירות בינונית.

מערד מטפסים להר כיפון ויורדים לנחל אפעה. חוצים את דרום מדבר יהודה, הר קומות ויורדים במעלה עזגד למישור פרצים. נוסעים דרומה לאורך מצוק העתקים וחוצים תחת מסוע האשלג העולה מים המלח. מסיימים על כביש 90 בדרום ים המלח.

המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך מפורט עם 16 נקודות ציון בקובץ הניתן להורדה מהאתר אליכם למחשב ו/או ל- GPS.

ערד - הר יהל - הר כיפון - נחל אפעה - מדבר יהודה - מעלה עזגד - המסוע - כביש 90

המסלול אינו עובר בשטחי אש של צה''ל ומותר לנסיעה בכל ימות השבוע.
המסלול חוצה שמורות טבע ויש להקפיד לנסוע רק על השבילים המסומנים, לא לחצות חסימות של אבנים ו/או שלטים שהניחו פקחים מרשות שמורות הטבע ולא לזרוק זבל אף לא ''זבל אורגני'' שכן הוא גורם לחנק של החיות במדבר.
מבחינת מזג האוויר המסלול מתאים לתקופה של סתיו, חורף ואביב - בחורף יש לוודא כי אין סכנת שיטפונות. עבירות בינונית, עם עלייה אתגרית אחת במדבר יהודה.
אורך המסלול כ- 50 ק''מ והוא ניתן לנסיעה רצופה של כשלוש שעות בקצב בינוני-מהיר, ארבעה שעות באופן רגוע יותר וכשש/שבע שעות עם עצירות.

ערד - הר יהל - הר כיפון - נחל אפעה - מדבר יהודה - מעלה עזגד - המסוע - כביש 90

שיטת הניווט:

הניווט במסלול הנוכחי הוא קל באופן יחסי, מבוסס על נסיעה על שבילים ברורים בשטח המסומנים ע''י הוועדה לסימון שבילים (סימון על אבנים/סלעים ו/או בצידי הדרכים של קו קטן בצבע של המסלול כשמצידיו שני קווים לבנים). כשכתוב בסיפור דרך ''השביל המסומן באדום'' - הכוונה לשביל המסומן בסימון שבילים אדום. בשיטת הניווט הזו יש לנסוע ישר ועל השביל המרכזי מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין כל נקודה לנקודה ולעקוב אחר סימון השבילים. בכל נקודה שבה צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר) - לכן השתמשו בשכל הישר והתאימו את סיפור הדרך לשטח. מומלץ להשתמש במפה בטרם יציאה לדרך ותוך כדי הטיול. שימו לב כי צבע השבילים המסומנים במפה הוא צבע השבילים בשטח. אם תשתמשו גם במכשיר GPS, תוכלו להגביר את ביטחונכם העצמי גם אם אין לכם ניסיון רב בניווט.

הכנות:

דורש תכנון של ערב קודם, מציאת בן זוג (רכב נוסף) אחד לפחות והכנת עזרים בסיסיים: מפה בקנה מידה של 1/50,000 - דרום מדבר יהודה (מספר 11), מצפן, GPS - מומלץ לביטחון העצמי של הנווט, אבל אפשר להסתדר גם בלעדיו, טלפון סלולארי טעון ו/או סוללה נוספת. ציוד חילוץ בסיסי (רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים), ומומלץ כי יהיה תקני ובדוק. במסלול זה חובה לצאת לשטח עם מינימום שני רכבים היכולים לגרור אחד את השני במקרה הצורך. יש לתדלק בערד בטרם היציאה למסלול. אפשר בתחנת הדלק פז בתחילת המסלול (קיימת הנחה גדולה למתדלקים בפז עם כרטיס תדלוק - פזומט של אתר השטח הישראלי).

תחילת המסלול

בצומת הכניסה המערבי לאזור התעשייה של ערד ליד תחנת דלק פז. לבאים מכיוון תל-אביב: נוסעים דרומה עד לצומת להבים, פונים מזרחה לכיוון צומת שוקת (כביש 31) אותו חוצים מזרחה וממשיכים על כביש מספר 31 לכיוון ערד. בכניסה לערד, בצומת הראשון, פונים ימינה לאזור התעשייה. נ.צ. 1

נוסעים על הכביש של אזור התעשייה דרומה, ממשיכים ישר-דרומה בכיכר ולאחר 1.9 ק''מ, רואים אי תנועה במרכז הכביש והכביש פונה בחדות ימינה. לאחר 100 מטר בקצה הסיבוב פנייה שמאלה לכביש צדדי המוביל לתוך השטח. נ.צ. 2

פונים שמאלה ולמטה לכביש הצדדי המתעקל שמאלה ולאחר 100 מטר הופך לשביל. פונים ימינה לכיוון דרום-מזרח, עוקבים אחר סימון השבילים הירוק (לא כל כך ברור בהתחלה) ונוסעים לכיוון האוכף שעל קו הרכס שמולנו. עוברים מתחת לקו המתח הגבוה החוצה אותנו ולאחר 700 מטר (מצטבר) מתחברים לשביל כורכר כבוש. ממשיכים לכיוון דרום-מזרח עם השביל המסומן בסימון השבילים הירוק. לאחר 1.6 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים המסומנים בירוק ובכחול. נ.צ. 3

פונים ימינה לשביל המסומן בירוק (אין הרבה סימונים לאורך השביל) וממשיכים לאורכו כ-10 ק''מ עד לנחל דימונה. לאחר 3 ק''מ מגיעים למתקן של חברת נפטא . נ.צ. 4

הגלים לרוחב השביל מקפיצים אתכם?

נפטא - חברה ישראלית לנפט

נפטא שואבת גז בכמות לא מסחרית משדה זהר, ומזרימה אותו בצנרת ברזל חשופה מעל הקרקע, לשימוש במפעלי כימיה באזור ערד. כיום המתקן נטוש למעט אנטנה עם תאים סלולאריים.

ממשיכים על השביל המסומן בירוק ובסימון של שביל ישראל לצד צינור הגז החלוד

משיא הגובה על הר יהל, בהמשך השביל לאחר המתקן של נפטא, אפשר לראות את בקעת חתרורים ממזרח ואת תחילתו של נחל אפעה מדרום. לאחר 4.3 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים וממשיכים על הדרך הראשית עם השביל השמאלי העולה מעלה . לאחר כ-6 ק''מ (מצטבר) מגיעים להר כיפון. אחריו מתחילה ירידה עד לנחל אפעה. לאחר 10 ק''מ (מצטבר) על השביל מגיעים לנחל אפעה (ולכניסה לנחל דימונה) ומתחברים לשביל כורכר שחור המוביל למחצבות ולמפעלי הסיד שבין נחל דימונה לנחל אפעה. נ.צ. 5

ממשיכים על השביל המסומן בירוק ובסימון של שביל ישראל  לצד צינור הגז החלוד

אבני הצור המכסים את פני הקרקע

המסלע שעליו אנו נוסעים מורכב מסלעים שנוצרו בים לפני עשרות מיליוני שנה. קצת קשה לדמיין, אך רכס ההרים שאנו נוסעים עליו היה שקוע בים. בעלי חיים שחיו ומתו בים שקעו על קרקעיתו ובתהליך איטי מאוד התגבשו יחד עם חומרים נוספים לסלעים מסוגים שונים. גם אבני הצור הקשות והכהות שעל פני הקרקע הן סלעי משקע ימיים והרכבן דומה לסלעי הגיר הבהירים.

פונים שמאלה על הדרך השחורה לכיוון מזרח ולאחר 1.5 ק''מ מגיעים לקילומטר ה-13 שעל כביש מספר 258 המחבר בין צומת חתרורים לצומת צפית. נ.צ. 6

חוצים את הכביש וממשיכים על דרך המסומנת בסימון ירוק ובסימון של שביל ישראל (על מעקה הבטיחות), שחלקה אספלט וחלקה כורכר. הדרך מובילה לבסיס של צה''ל הממוקם מעל מישור עמיעז. לאחר 6 ק''מ מגיעים לצומת שבה פנייה ימינה ודרומה לשביל המסומן בסימון אדום ובסימון של שביל ישראל (הסימון מופיע על מבנה בלוקים נמוך). נ.צ. 7

פונים ימינה לשביל המסומן באדום ולאחר 800 מטר מגיעים למרגלות עלייה הקשה של הר קומות. מומלץ לצאת מהרכב, לסרוק את העלייה ברגל ולסדר אבנים בחלקה העליון. לאחר 1.1 ק''מ (מצטבר) על השביל מגיעים לירידה קצרה וקשה שאותה מומלץ להקיף עם השביל העוקף מימין בהתאם לסימון שבילים האדום או לרדת אותה בזהירות. לאחר 2.4 ק''מ (מצטבר) פונים שמאלה לשביל העוקף את העלייה הקשה שלפנינו. סימון השבילים של שביל ישראל ממשיך ישר לכיוון העלייה הקשה אך כאן אני ממליץ (ובהתאם סיפור הדרך), לפנות שמאלה-מזרחה ולטפס על השביל העוקף. נ.צ. 8

לטיפ שטח - טיפוס עליה קשה הקליקו כאן

השביל מטפס על שלוחה ולאחר 800 מטר מתעקל ימינה ועולה לשיא הגובה. לאחר 1.7 ק''מ (מצטבר) של נסיעה על שביל במרכזו של שדה אבני צור, מתחברים לדרך המגיעה מימין (זו הדרך המגיעה מכיוון העלייה הקשה בנ.צ. 8). נ.צ 9

נוסעים על השביל המסומן באדום לכיוון דרום-מערב לאורך 2.4 ק''מ כשמולנו רואים את המחצבות והמפעלים של צומת צפית עד שמגיעים לצומת T עם שביל המסומן בשחור. נ.צ. 10

פונים שמאלה לכיוון צפון-מזרח על השביל המסומן בסימון שחור. לאחר 4.2 ק''מ חוצים ערוץ קטן ומטפסים ימינה על צלע הר. לאחר 5.2 ק''מ (מצטבר) חוצים צומת שבילים כשמימין שביל להולכי רגל המסומן בירוק. לאחר 8.7 ק''מ (מצטבר) מגיעים לנקודת תצפית יפה מזרחה. נ.צ. 11

תצפית מזרחה

את מצוק ההעתקים הירדני ניתן לראות באופק (כיוון מזרח) ולזהות את הכפר צפי בשפך של ואדי חסה. קרוב יותר נמצא ים המלח או ליתר דיוק בריכות האידוי בחלק הדרומי של ים המלח. בצד הישראלי של הבריכות נמצאים מפעלי ים המלח. ניתן לזהות את הרכס של הר סדום (בצבע לבן) כשלפניו מישור עמיעז ונחל פרצים (שבתוכו מערת הקמח). הבסיס הצבאי משמאלנו נמצא בראש מעלה עמיעז והדרך שבה התחלנו לנסוע לאחר שחצינו את הכביש מובילה אליו.

ממשיכים מזרחה, הדרך יורדת מטה ולאחר 14.5 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת T שבה נפגש השביל המסומן בשחור, שעליו נסענו, עם שביל המסומן באדום ושלט קטן המספר לנו כי ירדנו את מעלה עז-גד. נ.צ. 12

מעלה עזגד הוא שביל נוח לירידה אך מומלץ בהילוך נמוך

פונים ימינה-דרומה על השביל המסומן באדום ונוסעים למרגלות המצוק על ''ציר הקידוחים'' תוך כדי חציית ערוצי נחלים (החשודים במיקוש) ומספר קידוחי מים מתוקים של מפעלי ים המלח. לאחר 4.5 ק''מ מגיעים לצומת שעליו אפשר לנסוע ימינה-מזרחה עד לכביש ולמפעלי ים המלח. נ.צ. 13

אנו ממשיכים ישר לכיוון דרום על השביל המסומן בכחול כאשר הדרך מובילה אותנו מתחת למסוע האשלג של מפעלי ים המלח.

מסוע האשלג

על-מנת להתמודד עם שינוע התוצרת של מפעלי ים המלח צפונה (לצריכה בישראל וליצוא דרך נמל אשדוד) הוקם בשנת 1996 המסוע אשר מגשר בין המפעלים בים המלח לתחנת הרכבת שבאזור צפע (לא רחוק מצומת צפית שעל הכביש היורד מדימונה לצומת הערבה). המסוע באורך של 18.2 קילומטרים מורכב מחגורת גומי המונחת על שני כבלים המונעים על-ידי מנועים ומחבר בין מפעלי ים המלח לתחנת הרכבת במישור צפע (הפרשי גובה של למעלה מ - 800 מ'). כושר ההובלה של המסוע הוא כ - 4.5 מיליון טון אשלג לשנה והוא חוסך תנועה של מאות משאיות מידי יום. כיום רק התוצרת היוצאת דרך נמל אילת משונעת במשאיות וכל השאר משונע בעזרת המסוע.

ממשיכים בנסיעה דרומה

לאחר 2 ק''מ עובר השביל מעל נחל אדמון שבתוכו גשר מיותם שכבר אינו מצליח לגשר בין שתי גדות הנחל. לאחר 2.1 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת שבילים. השביל הימני המסומן בירוק חוצה את הנחל. נ.צ. 14

פונים ימינה, חוצים את נחל אדמון וממשיכים על השביל המסומן בירוק ובהמשך בכחול ולאחר כ-3 ק''מ מסומן באדום. ב 3.8 ק''מ (מצטבר) מגיעים לצומת שבו פונה השביל המסומן באדום שמאלה-מזרחה. נ.צ. 15

לאחר 1.8 ק''מ של נסיעה מזרחה מגיעים לכביש 90. נ.צ 16

סוף הדרך..

שימו לב - רגע לפני העלייה לכביש מומלץ לעצור, לבדוק את תקינות הרכב ואת שלומם של הנוסעים, להדליק אורות ולנסוע בזהירות הביתה. כביש 90 הוא הכביש הארוך בישראל, מתחיל בטאבה ומסתיים במטולה, אך הוא גם אחד הכביש העמוסים בתנועת משאיות כבדות ובמיוחד אלו המובילות את האשלג ממפעלי ים המלח דרומה לנמל אילת. ... להתראות בטיול הבא.

מספר צפוניות מזרחיות תיאור

180975E 1045409N 15 פנייה שמאלה מזרחה
182581E 1045034N 16 כביש 90 - סוף

לחיצה על התמונה מאפשרת לשמור ולטעון את קובץ נקודות הציון אליכם למחשב ול-GPS

שימו לב! הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימות למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE. לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

קובץ TWL להורדה של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט

קובץ GPX להורדה של מסלול הטיול למכשירי GPS ולתוכנות ניווט

לחיצה על התמונה מאפשרת לשמור ולטעון את קובץ נקודות הציון אליכם למחשב ול-GPS

מפת המסלול (חלק צפוני) בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול (חלק דרומי) בקנה מידה של 1/250,000

עופר אוגש

11 בספטמבר 2005 ב 14:39

העלייה הקשה בנ.צ. 8

העלייה בנ.צ. 8 קשה לקראת סופה. יש שם מדרגת סלע ואפשרות להיכנס להצלבה. באמצעות בנייה קלה ומילוי של כמה אבנים לפני המדרגה - המכשול יהפוך לעביר. יש לבחור את ציר הטיפוס הנכון (כרגע מימין) לאחר סריקה רגלית בשטח. הקושי האמיתי במדרגה הוא שהיא מגיעה לקראת סוף העלייה שהרכב נמצא בשיפוע ויש להגיע עם קצת מהירות. אם הייתי משווה את המדרגה - אז כשלעצמה היא כמו המדרגות בנחל נקרות או כמו המדרגה בטיפוס מכיוון מזרח להר כיפון. רק שהמדרגה המדוברת מגיעה כאמור לקראת סוף עלייה.

zivbrk

19 ביולי 2006 ב 22:19

האם המסלול יתאים לפורסטר מוגבהת וממוגנת ?

עופר שלום , האם המסלול יתאים לפורסטר מוגבהת ממוגנת עם צמיגי 50 50 ? (רכב שני ספורטג' משופרת)

20 ביולי 2006 ב 08:00

המסלול לפורסטר

המסלול ברובו מתאים לפורסטר. קיימת עלייה אחת המצויינת במסלול (בין נקודת ציון 7 לנקודת ציון 8) שהיא עלייה קשה. אפשרית לפורסטר - אך דורשת הכנה טובה של ראש העלייה והגעה בתנועה רצופה מתחתית המעלה עד ראשה. היה והעליה נכשלה רצוי לרדת למטה ולנסות מחדש (וזה לא נורא להתחיל לאט ורק עם הנסיונות להגביר את המהירות - עד שתמצא את המהירות הנכונה לטיפוס). אפשרגם לתת לספורטאג' לטפס ראשון ואם צריך להיעזר בו למשיכה בסוף המעלה (קחו לפחות 20 מטר של רצועות גרירה).

אמירלביא

03 בפברואר 2008 ב 21:10

קל ומהנה

לפני כשלושה שבועות עשינו את המסלול שהתאים ממש למידותינו שלושה רכבים עבירות קלה עליה אתגרית בשביל קצת אדרנלין . המשיכו לייצר מסלולים.
אגב עביר גם ללא מיגון

inoach

22 במרץ 2008 ב 23:39

מתאחם לפורסטר?

עם איזה רכבים? האם ללא הילוך כוח?

23 במרץ 2008 ב 05:11

העלייה תהייה קשה לפורסטר

למעט העלייה של נ.צ. 8 אין בעייה כל בעייה לפורסטר. אבל העלייה המדוברת תהייה קשה לפורסטר ללא הילוך כוח. אם תצאו שני רכבים ולשני יהיה הילוך כוח ושתיים-שלוש רצועות גרירה הוא יוכל למשוך אתכם בקטע הקשה (העליון) של העלייה. כמובן שאפשר לבוא ב''ראבאק'' ולעלות את העלייה גם ללא הילוך כוח - אבל צפוי כי הרכב ינזק וחבל.

maor50

21 באפריל 2008 ב 16:12

יש אפשרות לא לבצע את העלייה הקשה? (נ.צ 8

לעקוף אותה ולהמשיך במסלול?

21 באפריל 2008 ב 16:27

יש אפשרות לא לבצע את העלייה הקשה? (נ.צ 8

לעקוף אותה ולהמשיך במסלול?

21 באפריל 2008 ב 22:11

מעקף ארוך לנקודה 8

נ.צ. 8 נמצאת על השביל המסומן באדום המטפס להר קומות. האזור הוא שמורת טבע וגם אין בו עוד שבילים לרכב. אם רוצים לעקוף את השביל השביל האדום יש לעזוב את המסלול בנ.צ. 6 ולנסוע על כביש 258  דרומה עד לצומת צפית. בצומת צפית יש לפנות שמאלה- מזרחה לכיוון ים המלח ולאחר כ-4 קילומטרים לפנות שמאלה במצד תמר לשביל לרכב המסומן בכחול. על השביל הכחול יש לנסוע צפונה כ-2 קילומטרים עד הצומת עם השביל השחור אליו יש לפנות ולהמשיך צפונה כ-4 קילומטרים עד למפגש שבילים אדום-שחור בו חוזרים למסלול (נ.צ. 10).

tsurlivne

10 במאי 2008 ב 19:03

מסלול לא מתאים לג'פים עירוניים

היום 10/05/08 טיילנו שלושה רכבים: לנד קרוזר, טרופר וטוסון במסלול המפורט. את המעלה הקשה בנ.צ 7 עלינו בקלות עם הלנד קרוזר והטרופר אך הטוסון גם לאחר ביטול ה TSC לא הצלחנו להעלות את המעלה. כנראה שעם הרבה מהירות וסיכון למכלולים ולצמיגים ניתן היה לעלות את המעלה. אנחנו לא רצינו לסכן ולהרוס את הטוסון ולכן ויתרנו ועשינו אחורה פנה!!! לסיכום המסלול מומלץ רק לריכבי 4X4 אמיתיים

10 במאי 2008 ב 21:38

העלייה הקשה

אכן עלייה קשה לרכב ללא הילוך כוח - LOW אבל אם כבר שניים עלו - אפשר להוציא רצועת גרירה או שתיים ולעזור במשיכה קלה במהירות נמוכה.

ariels17

25 בינואר 2009 ב 09:28

קאיה ספורטז

האם קאיה ספורטז מוגבהה יכול לעשות את המסלול ?

25 בינואר 2009 ב 11:02

כמו ענק

אם אתה מתכוון לקאיה ספורטג' כמו בתצלום שליד שמך - אז בהחלט וללא כל בעיה!

העקרוטים

23 במאי 2009 ב 19:47

אנחנו ננסה

אנחנו ננסה את המסלול של הטיול זה נראה מסלול טוב מאוד ומתאים לשני הגיפים שאנו נוסעים בהם הרבה לאנד קרוזר פרדו ארוך וסופה עם נעילות

06 בספטמבר 2009 ב 22:32

אתמול עברתי שם עם גאלופר -חוויה

למרות שאני חדש בתחום (כחודש כג'יפאי) עם רכב נוסף ניסאן קצר.
העבירות אפשרית ללא עצירה ומהנה מאוד (בסיום קיבלתי מחיאות כפיים)

רותם

23 בפברואר 2011 ב 17:15

neini

27 בפברואר 2011 ב 12:27

היה מסלול מעולה, נוף מדהים.

עשינו את המסלול אתמול, ג'ימני (משופר)  וטרופר. היה ממש כיף, רוב המסלול קל עם כמה קטעים טכניים קשים כמו מעלה קצרה, העלייה לחירבת קצרה, מעלה דקלים ועוד.

בסהכ מסע ממש מעולה ומהנה.

ariels17

25 באפריל 2011 ב 12:00

מישהו עשה את המסלול לאחרונה ?

25 באפריל 2011 ב 19:33

מישהו עשה את המסלול לאחרונה ?

ariels17 כתב/ה:
""
בחודשים האחרונים הייתי שם 3 פעמים - עם טרקטורון, עם רכב שטח ועם אופנועים (חלק מהמסלול). עופר אדר היה שם עם קבוצה לפני שבועיים ועדי וייזל עבר שם לפני שלושה ימים במסגרת מסע חוצה ישראל. אני מניח שהשאלה היא - האם המסלול בתוקף? או האם משהו השתנה? אז זהו שלא! כל האבנים במקומם, כנ''ל העליות והירידות. צא ותיהנה (וספר לנו - עכשיו אתה תהיה זה שעשה את המסלול לאחרונה...)

חביבוס

09 בדצמבר 2011 ב 09:54

עושה אותו שבוע הבא

אנחנו עושים אותו שבוע הבא מוקדם על הבוקר,
קבוצה של 5 רכבים,
ננסה לחצות מאלמוג עד כפר הנוקדים בלי להיכנס לחושך,
בנסיעה זורמת עם נהגים טובים, ללא עצירות ארוכות,
אני מקווה לא להיגרר לחושך...
זה נראה לך אפשרי ?
לא אמורות להיות בעיות עבירות קשות בדרך...

עדי וייזל

Omri2000 כתב/ה:
"האם ניתן לבצע הפוך
מים המלח לערד"
אין בעיה להפוך את המסלול. את הר קומות (נ.צ. 8 אם אני זוכר) תרדו וזה קל יותר. אבל את הר כפון תאלצו לעלות (אבל זה מעלה פשוט יותר מהר קומות).

moty400

18 באוקטובר 2012 ב 19:50

מה הסיומת לקבצי מגלן מרידיאן?

Mahdi

11 באפריל 2015 ב 10:40

ציר המסלול על גבי מפה

תודה על המסלול.
האם קיימת באתר אפשרות לראות את המסלול מסומן ע"ג מפה?

11 באפריל 2015 ב 13:29

ציר המסלול על גבי מפה

אריה שואג כתב/ה:
"תודה על המסלול.
האם קיימת באתר אפשרות לראות את המסלול מסומן עג מפה?
תודה"
הוספתי שתי מפות בקנה מידה של  1/250,000 של המסלול בדף 3 של סיפור הדרך.

רוני

11 באפריל 2015 ב 19:45

מיצובישי מגנום בהר קומות

האם מיצובישי מגנום יכול לעבור את נ.צ. 8 - העליה הקשה?

11 באפריל 2015 ב 19:53

רוני כתב/ה:
" האם מיצובישי מגנום יכול לעבור את נ.צ. 8 - העליה הקשה? "
נ.צ. 8 זו העלייה של הר קומות.  יש שם כמה מדרגות והיא קשה בעיקר לקראת סופה. אם דרוש יש לבצע ''סריקת ציר'' ברגל ואז לבחור נכון את נתיב הטיפוס ואם דרוש גם קצת לבנות ולסדר את העלייה. בכל אופן - מגנום עם נעילה אחורית ונהג עם ניסיון בנהיגה בשטח יעלה את הר קומות ללא בעייה מיוחדת.

רוני

01 בדצמבר 2015 ב 21:54

הר קומות

Black כתב/ה:
"האים יש מעקב לשתי עליות של הר קומות ? בתודה, דיאנה "
אני לא מכיר מעקף פשוט יותר להר קומות. אבל אולי דברים השתנו בשטח בזמן האחרון?

16 בינואר 2017 ב 13:03

drje

06 בנובמבר 2022 ב 21:32

שלום,

האם מישהו עשה את המסלול לאחרונה?
האם יש בעיות עבירות חדשות? מה המצב של העליה להר קומות?

08 בנובמבר 2022 ב 08:50

drje כתב/ה:
"

שלום,

האם מישהו עשה את המסלול לאחרונה?
האם יש בעיות עבירות חדשות? מה המצב של העליה להר קומות?

"
אנחנו מטיילים עליו באופן שוטף.