שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ה-bZ4X דגם ה-SUV החשמלי הראשון של טויוטה מגיע לישראל

טויוטה משיקה בישראל את הטויוטה bZ4X, ה-SUV החשמלי הראשון של המותג, עם טווח נסיעה מוצהר של למעלה מ-500 ק"מ ובגרסה של הנעה קדמית או גרסה של הנעה כפולה 4X4

image

יבואנית טויוטה בישראל פתחה את האפשרות להזמנות מוקדמות של הטויוטה bZ4X, ה-SUV החשמלי הראשון של המותג המונע באמצעות סוללה בלבד - 100% חשמל.

הדגם הראשון בסדרה החשמלית של טויוטה נבנה על הפלטפורמה הייעודית החדשה של טויוטה לרכבי BEV שמטרתה לבטא ערכים ברי קיימא והיא פותחה כשהיא מתבססת על תפיסת e-TNGA של החברה.

יחידת הסוללה ממוקמת מתחת לרצפת הרכב כחלק אינטגרלי של השלדה ויוצרת מרכז כובד נמוך, חלוקת משקל מלפנים/ מאחור וקשיחות מרכב גבוהה. העיצוב החיצוני של הרכב משקף הן את איכויות ה-BEV (הנעה באמצעות סוללה בלבד) והן את המיצוב של הרכב כ-SUV יוקרתי. בסיס הגלגלים הארוך שלו מספק מרחב לחמישה נוסעים.

חברת טויוטה בעלת ניסיון של כ-25 שנה בתחום ההנעה החשמלית, עם כ-18 מיליון מכוניות חשמליות שכבר נוסעות בעולם ו-17 דגמים חשמליים שעתידים לצאת בעתיד הקרוב, עכשיו ממשיכה לספק חדשנות שבאה לידי ביטוי בטויוטה bZ4X, עם טווח נסיעה של למעלה מ- 500 ק"מ, ניהול יעיל של זרימת אנרגיה וציפייה ליעילות סוללה ברמה של 90% מיעילותה כחדשה לאחר תקופה של 10 שנים.

הדגם החדש מרווח, מצויד במערכת חדשה של הנעה לכל הגלגלים המספקת ביצועים מובילים בקטגוריה, עם מנוע חשמלי נפרד לכל סרן. הרכב מציע מאפיינים טכנולוגיים מתקדמים ודור שלישי של חבילת מערכות הבטיחות TSS - Toyota Safety Sense עם מערכות חדשות ומשופרות הן בתחום הבטיחות האקטיביות והן בתחום הסיוע לנהג.

image

מנוע חשמלי

המנוע החשמלי של הטויוטה bZ4X בגרסת ההנעה הקדמית בעל תגובה מהירה והספק של 150 קילוואט, 204 כ"ס ומומנט מרבי של 27.2 קג"מ המאפשרים לרכב להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 7.5. בגרסת ההנעה הכפולה הרכב מגיע עם שני מנועים – קדמי ואחורי – בהספק של 80 קילוואט כל אחד והספק משולב של 217.6 כ"ס ומומנט מירבי של 34.4 קג"מ המאפשרים לרכב להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 6.9 שניות בלבד.

טויוטה השקיעה בפיתוח סוללה בעלת קיבולת גבוהה של 71.4 קילוואט שעה, הטויוטה bZ4X מתאים הן לחיים העירוניים המודרניים והן לטיולים מחוץ לעיר.

עם סוללה טעונה במלואה, טווח הנסיעה של הרכב עומד על 502 ק"מ בגרסת ההנעה הקדמית (2x4) ו-459 ק"מ בגרסת AWD (4x4). בנוסף, הצפי לשמירת הביצועים - ברמה של 90% מביצועי הסוללה כחדשה לאחר 10 שנות שימוש ברכב.

מרכיב מרכזי באיכות הסוללה ועמידותה הוא ניטור שוטף של המתח, הזרם והטמפרטורה ברמת התא הבודד. במצב של זיהוי התחממות חריגה יופעלו ברכב באופן אוטומטי אמצעי בקרה וקירור למניעת פגיעה באיכות הסוללה. תהליך הייצור כולל אמצעי הגנה למניעת חדירת חומרים זרים לסוללה, ופעם הראשונה בטויוטה, זו תהיה מקוררת באמצעות מים.

עיצוב חיצוני ופנימי

לטויוטה bZ4X חזית בעיצוב חדש עם יחידות תאורה קדמיות דקיקות ודגש על הפינות הקדמיות. עיצובו משלב מרכיבים אווירודינמיים התורמים לטווח הנסיעה. הרכב מעוטר בחישוקי סגסוגת "18 בצבע שחור מטאלי עם צלחות כיסוי מהודרות המשלבות שני צבעים – כסוף ואפור, שניהם מטאליים, לרכב גג פנורמי קבוע, שמשות כהות ותאורת LED חיצונית, והוא מוצע במגוון צבעים בהם שחור מטאלי, כסוף כהה, כסוף, לבן פנינה מטאלי ואדום.

גובהו הכולל של ה-bZ4X הוא 1,650 מ"מ, עם רדיוס סיבוב של 5.6 מ', אורכו של הרכב הוא 4,690 מ"מ ובסיס הגלגלים של הרכב באורך 2,850 מ"מ מספק מרווח רגליים עבור כל הנוסעים עם 1,000 מ"מ מרווח בין מושבים קדמיים לאחוריים. לרכב תא מטען עם רצפה הניתנת להצבה בגבהים שונים; כשהמושבים האחוריים נמצאים במקומם נפח האחסון מגיע לעד 452 ליטר.

בדי החיפוי של המושבים בעלי מרקם ארוג בגימור סאטן וריפוד דמוי עור משולב בד. הדשבורד דק ונמוך. גישתם של מעצבי החברה הייתה להדגיש את עיקרון "הידיים על ההגה, העיניים על הכביש" עם סביבת נהג ממוקדת באדם, שבה תצוגת המחוונים ממוקדמת ישירות בקו הראייה של הנהג, מעל קו גלגל ההגה, כך שהוא יכול לצפות בה באמצעות תזוזה מינימלית של העין בלבד.

image

סטנדרט בטיחות עם דור חדש של Toyota Safety Sense

טויוטה ציידה את ה-bZ4X במערכות בטיחות חדשנית, לדור השלישי של Toyota Safety Sense תפקודים חדשים ומשופרים להגנה מפני מגוון רחב יותר של סיכוני תאונות נפוצים והיא פועלת כשותפה של הנהג למימוש יעד הניידות האולטימטיבי של החברה: "אפס הרוגים ופצועים בתאונות דרכים".

מאפייניה החדשים של Toyota Safety Sense 3.0 כוללים הרחבה של מערכת קדם-התנגשות לזיהוי כלי רכב המגיעים מלפנים וכלי רכב המתפרצים לצומת, שיכוך האצה במהירות נמוכה וסיוע בעצירת חירום. ה-bZ4X מגיע עם מערכת סיוע פרואקטיבי בנהיגה המספקת לנהג חיזוי מכשולים וסיוע בהאטה, מערכת סיוע ליציאה בטוחה מהרכב לאחר חניה, מערכת לעצירת הרכב במצב חירום הכוללת מצלמה לזיהוי מצבו של הנהג ומערכת המציעה אפשרות של "נהיגה באמצעות דוושה אחת" עם תגבור אנרגיית הבלימה המאפשר לנהג להאיץ ולהאט את הרכב באמצעות דוושת ההאצה בלבד.

בגרסת ההנעה הכפולה של הרכב ייהנה הנהג ממערכת X-MODE לנסיעת שטח מיטבית ומרגשת המאפשרת ביצועי שטח משופרים ועבירות מקסימלית לשמירת בטיחות מרבית בזמן נהיגת שטח. המערכת מאפשרת בחירה בין מצבי שטח שונים ומורכבים וכוללת בקרת אחיזה וסיוע במדרון DAC.

חדשנות טכנולוגית

הטויוטה bZ4X מציעה טכנולוגיות מתקדמות ובהן מערכת מולטימדיה מקורית בעלת מסך מגע בגודל "12.3 וממשק Apple CarPlay אלחוטי ו-Android Auto, עם צג נתונים צבעוני בגודל של "7 בלוח המחוונים ומצלמות היקפיות 360°.

למושב הנהג אופציות כוונון חשמלי ל-8 כיוונים שונים ומערכת חימום למושבים הקדמיים, והוא מצויד במערכת לבקרת אקלים דו-אזורית, משטח טעינה אלחוטי, חיישני גשם ותאורה ותאורת אוירה פנימית.

WE GO BEYOND

הטויוטה bZ4X ושאר דגמי סדרת טויוטה bZ מהווים את מימוש חזון ה-Beyond Zero של טויוטה - תרומה לעולם שהיא הרבה מעבר לאפס פליטות מזהמים, במטרה ליצור שינויים חיוביים באורח החיים ולהציע לכולם אפשרות ניידות חדשות, ערכיות ומהנות תוך שאיפה לעתיד בר קיימא.

ה-bZ4X הוא רכב שתוכנן תוך התמקדות באדם ובסביבה, ונועד לעזור ללקוחות לבצע את המעבר ל-BEV בנוחות מקסימלית.

רמות גימור ומחירים

טויוטה bZ4X יגיע לישראל בשתי רמות גימור - MOTION 2X4 ו- VISION 4X4

דגם ה-MOTION 2X4 ימכר בישראל ב-229,990 ש"ח
דגם ה-VISION 4X4 ימכר בישראל ב-249,990 ש"ח

image

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - מתן

07 ביוני 2022 ב 09:30

רק בישראל רכב יכול להגיע לרבע מיליון שח .

2

אורח/ת - זחוגיהו

16 ביולי 2022 ב 14:32

יש לטויוטה רכבים מבוססי מיים.עובדים על גז מימן.את זה היבואנים לא מביאים מיפן.שלא תמלאו דלק מיים מהים התיכון.הנבלות מאיימים עלינו בטרור ירוק.מטומטמים יושבים בכנסת.

3

אורח/ת - זחוגיהו

16 ביולי 2022 ב 14:35

רק טויוטה מיראיי.כל הזבלה תשאירו בשדות שיאכלו אבק עם הערבים.