שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Alpha REX - תרגיל עיצובי בלבד או דגם שיגיע לייצור?

יש לו את הלוק הנכון, וגם הצבע מדליק, ועל הנייר הנתונים טובים ונראה שכל חובב שטח ישמח לעשות עליו סיבוב. אבל ה-REX של חברת Alpha Motors הוא בשלב זה בחזקת הדמיית מחשב בלבד ולא בטוח שיגיע לכלל ייצור

את חברת Alpha Motors מקליפורניה כבר הצגנו כבר בעבר (קישור לכתבה), ועל הנייר יש לה סדרה של דגמים יפהפיים, חלקם עם אוריינטציית שטח חזקה מאוד. כולם עם הנעה חשמלית כמובן. אבל הבעיה העיקרית שלה, שהכל נשאר על הנייר בלבד, מלבד דגם טרום-ייצור אחד, שהוצג בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס לפני כחצי שנה וזכה שם לפרסים.

החברה אמנם מקבלת הזמנות לדגמיה השונים, אבל לא מתחייבת בשלב זה על תאריכי אספקה. ולמרות זאת, היא לא מפסיקה להציג עוד ועוד דגמים חדשים, שכולם הדמיות מחשב. אחד מהם משך מיד את תשומת הלב, ואיך אפשר שלא.

image

ה-רקס. יגיע לייצור?

מדובר בדגם שנקרא רקס (REX) שבמבט ראשון מזכיר מאוד את הברונקו של פורד, עם כל הפסיליטיס שנדרשים ברכב שטח כהלכתו: צמיגים בריאים ומרווח גחון ראוי, סרחי עודף קצרים מלפנים ומאחור, פגושי ברזל עם אוזני גרירה מסיביות, מיגונים, גגון חמוש בסוללת זרקורים וגלגל חלופי התלוי על הדלת האחורית.

מבחינת הפרטים הטכניים, לא פורסם הרבה: לרקס יהיו שני מנועים חשמליים, אחד לכל סרן, ומארז סוללות ליתיום-יון של 85 קילוואט, שיעניק טווח תיאורטי של כ-440 ק"מ בין טעינות. בהדמיות הוצגו שני דגמים עם שתי דלתות בלבד, האחד עם גג קשיח והשני עם גג ברזנט.

אהבנו את מה שראינו, אבל נשארה השאלה הגדולה: האם הרקס יישאר בבחינת יצירת מחשב בלבד, או שנזכה לראות אותו קורם ברזל, גומי וזכוכית, ומגיע לאולמות התצוגה.

image

165523065576016552306571201655230658493