אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנועי ה-RC החדשים של KTM בישראל

ק.ט.מ. משיקה בישראל את אופנועי ה-RC החדשים אשר יוצעו עם מנועי 125 ו-390 סמ"ק, שלדות קלות, מנועים מחוזקים ואלקטרוניקה מתקדמת

image

יבואנית מותג KTM לישראל משיקה את אופנועי RC החדשים, אשר התחדשו בעיצוב חדש וספורטיבי, עם שיפורים באווירודינמיות, במתלים, במשקל קל יותר, בנתוני תפוקה גבוהים מבעבר, בארגונומיה משופרת לכביש הציבורי וגם למסלול המירוצים, באלקטרוניקה חדשה ועוד.

שתי גרסאות RC יוצעו בישראל:
ה-390 RC ,יעמוד בקצה ההיצע עם טכנולוגיה מתקדמת ועיצוב שהגיע ישירות מאופנוע המוטו GP, ה-RC16 KTM.
ה-125 RC , בעל גרסת כניסה קלת משקל עם מפרט חדש ועיצוב חדש עבור רוכבים הנמצאים בתחילת דרכם.

בדור החדש של האופנועים, המיוצרים במפעל של היצרן בהודו, מקור ההשראה מגיע מדגמי המוטו GP של היצרן האוסטרי ועמו גם סכמות צביעה חדשות. השינוי לא נעצר רק בעיצוב, אלא מגיע גם לעומק השלדה, כדי לייצר אווירודינמיות משופרת. העיצוב החדש כולל בתוכו גם אופטימיזציה להגנת רוח ומזג אוויר. בנוסף לכך, הפיירינג, שאר חלקי הגוף והתושבות שלהם תוכננו מחדש כדי לאפשר הסרה קלה ועם מעט מאוד ברגים לטובת גישה קלה לשירות האופנוע, חיסכון זמן בעצירות בפיטס של המסלולים.
אזור הברכיים בדור החדש צר יותר, כדי לאפשר תנועה טבעית יותר של הרוכב בפניות וכן ישנו שטח מגע גדול יותר עם ירכי הרוכב. גם זנב האופנוע עוצב מחדש. הדור החדש מצויד במכל דלק בנפח 7.13 ליטר אשר עוצב בהשראת אופנועי המירוץ של החברה לשיפור האחיזה, חלוקת המשקל וטווח הרכיבה בין תדלוקים. בנוסף לכל אלה ישנה מערכת תאורת 'לד' חדשה לגמרי בחזית, פנסי איתות משולבים בגוף, מראות אווירודינמיות פריקות ועוד.

image

דגמי ה-RC החדשים עברו שינויים בשלדה, עם דגש על השלת משקל ושמירה על קשיחות ועמידות. מזלג קדמי מפוצל עם קרטריג' פתוח, מאפשר רכיבה נוחה על הכביש הציבורי וכן ריסון על המסלול. ה-390 RC קיבל מתלי APEX WP חדשים בקוטר 43 מ"מ אשר מציעים לרוכבים כוונון לצורכיהם – 30 קליקים בכיווץ בבולם השמאלי ו-30 קליקים בשיכוך בבולם הימני. מאחור, בולם APEX WP מציע כוונון מלא גם כן עם 5 קליקים בשיכוך וכן כוונון לעומס הקפיץ.
ה-125 RC קיבל גם הוא מתלי APEX WP חדשים, עם מזלג אשר כויל במיוחד עבורו וכן בולם אחורי עם פעולת בוכנה מפוצלת. החישוקים בדגמי ה-RC גם כן חדשים ומלבד עיצוב חדש, הם חוסכים לפחות 3.4 ק"ג ממשקלם לעומת החישוקים הקודמים.

דגמי ה-RC נועלים צמיגים ספורטיביים במידות R17 110/70 מלפנים ו-R17 150/60 מאחור, אשר משפרים את האחיזה, ההתנהגות והביצועים, לצד עיצוב ספורטיבי לסוליה. דגמי ה-RC החדשים מצוידים במערכת בלימה משודרגת בעלת עצמת בלימה גדולה יותר ומשקל קל יותר. רכיבי הבלימה החדשים חוסכים 960 גרם לעומת מערכת הבלימה הקודמת והם ניתנים גם להפעלה במצב ABS סופר-מוטו כסטנדרט.
מלפנים מותקן דיסק יחיד בקוטר 320 מ"מ יחד עם קאליפר BYBRE 4 בוכנות ומאחור דיסק יחיד בקוטר 230 מ"מ עם קאליפר בעל בוכנה אחת. בנוסף לכך, שתי גרסאות ה-RC מצוידות במנופי בלמים ומצמד מתכווננים כסטנדרט.

image

שני מנועי ה-RC מהווים עמוד שדרה משמעותי של דגמי KTM לאורך השנים ובדגמי ה- RC החדשים הם זוכים לשלל עדכונים ושדרוגים, לצד עמידה בתקן יורו 5 .
נפח תיבת האוויר של אופנועי ה-RC הוגדל ב-40 אחוז והדבר מאפשר למנועים לנשום יותר בחופשיות ולעליה במומנט, בחידוד תגובת המצערת ובתאוצה לאורך כל רצועת הסל"ד.חיישן טמפרטורת סביבה הוצב בתיבת האוויר והוא מוסיף לשפר את פעולת מפת הדלק וההצתה של האופנוע בהתאם לתנאים הסביבתיים.

בעזרת מערכת הזרקה חדשה ומצערת על-חוט, המנועים מייצרים תפוקת כוח יעילה יותר וכן את האפשרות להתקין את מערכת ה'קוויק-שיפטר' פלוס החדשה. המנועים החדשים קיבלו גם מערכת פליטה חדשה מפלדת אל-חלד ודוד סופי מאלומיניום. אלה משפרים את זרימת גזי הפליטה ומסייעים רבות בהשלת משקל נוסף. ראש המנוע שבנוי מארבעה שסתומים וצמד גלי זיזים מוסיף לשיפור תגובות המנוע והתפוקה, על ידי הפחתת החיכוך הפנימי הודות לשימוש בציפוי פחמן אולטרה-קשיח.
הבוכנה במנוע עשויה מאלומיניום קל משקל, נהנית מקירור שמן בהתזה ומציפוי ניקסיל להפחתת חיכוך ושיפור השימון גם בסל"ד גבוה יותר ותחת עומס מלא. תיבת ההילוכים ממשיכה להציע 6 הילוכים, אך עם קיצור מהלך בורר ההילוכים והפחתת העצמה הדרושה להעברת הילוכים. הדבר מתורגם לקלות רכיבה והעברת הילוכים מהירה יותר. ה-390 RC מצויד כעת כסטנדרט במצמד מחליק אשר מגן על הרוכבים מנעילת הגלגל האחורי בעת הורדת הילוכים ושחרור מצמד לא מבוקר. כאשר המצמד "חש" במומנט חוזר גדול מדי מהגלגל האחורי, הוא נפתח כדי למנוע את נעילת הגלגל ולאפשר שליטה מלאה בידי הרוכב. מצמד זה מציע גם הפרדה מהירה, כך שיכול לסייע רבות בביצוע העברות הילוכים מהירות.

image

ה-390 RC הופך לאופנוע המוביל בקבוצתו גם בסעיף הטכנולוגי, בזכות אבזור שמגיע אליו ישירות מאחיו הגדולים והיקרים בהרבה. יחד עם מערכת ABS' סופר-מוטו' מבית Bosch MP 1.9 אשר מסוגלת לנתק את הבקרה מהגלגל האחורי בעת בלימה (מאפשרת נעילה לשם יצירת החלקה יזומה), ה-390 RC מצויד גם ב-ABS' קורנרינג', בקרת אחיזה MTC תלת ממדית (מפחיתה את עצמת המנוע בזיהוי סחרור הגלגל האחורי), 'קוויק-שיפטר' פלוס לעברת הילוכים מהירה ללא מצמד גם בהעלאה וגם בהורדה, תאורת 'לד' מתקדמת וחזקה לרכיבה בתנאי חשיכה יחד עם איתותים מובנים ולסיום, גם מסך תצוגה TFT צבעוני ועשיר במידע.

מחירים:
דגם ה-KTM RC 125 יימכר בישראל ב-32,990 ש"ח
דגם ה-KTM RC 390 יימכר בישראל ב-43,990 ש"ח

image