שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מונרו - הקשוח עם החשמל

שני יזמים סקוטיים לקחו את ה- Ibex F8 של חברת Foers, רכב שטח קשוח בפני עצמו, והסבו אותו לכלי עם הנעה חשמלית המיועד לעבודה קשה

לפני קצת יותר משלושים שנים, הציג מהנדס הרכב הבריטי ג'ון פורס (John Foers) את החזון שלו לרכב השטח האולטימטיבי - Ibex (יָעֵל). על שלדת מונוקוק ייחודית בנה פורס מרכב שדומה במידה רבה לטרקטורון, והתוצאה היתה כלי רב-יכולת שמיועד לעבודה קשה בשטח.

ה-IBEX המקורי

ההצלחה היתה מיידית, ומאז המשיך פורס, יחד עם בנו שהצטרף לעסק, לפתח את ה- Ibex, שגלגולו האחרון הוא ה- F8, שמראהו הקופסתי מזכיר מאוד את הדיפנדר המיתולוגי, כולל המרכב העשוי אלומיניום... ומעניין שכל מי שחושב על רכב עבודה תכליתי, מגיע בסופו של דבר לתצורה דמויית דיפנדר, כמו הבולינגר B1 (קישור לכתבה) וכמו ה- Ineos Grenadier (קישור לכתבה). ואולי פשוט יותר לקנות דיפנדר ישן מוסב לחשמל (קישור לכתבה)...

ה-F8

ה- F8 מוצע במגוון של מרחקי סרנים, תצורות ומנועים. יש כלים סגורים עם שלוש וחמש דלתות, יש טנדרים עם תא בודד וכאלה כפולי-קבינה, כולם עם הנעה 4X4 קבועה, ויש גם כלים עם הנעה 6X6. המנועים כוללים V8 בנזין עם 430 כ"ס, מנועי דיזל מתוצרת לנד רובר ומנועי דיזל של ב.מ.וו. את כל המגוון ניתן לקבל עם תיבה ידנית או אוטומטית, הילוך כוח וסרנים הניתנים לנעילה או מוגבלי החלקה.

ועכשיו הצטרף למשפחה ילד חדש, פרי רוחם של שני שותפים: רוס אנדרסון ורוס פטרסון. במשך שלוש שנים הם עבדו על הסבה של ה-Ibex להנעה חשמלית, ולרך הנולד קראו מונרו (Munro). בתהליך ההסבה "נשתל" מנוע חשמלי עם 375 כ"ס במקום מנוע הבעירה הפנימית, ומערך מצברים המספק טווח נסיעה של כ-250 ק"מ. טעינה מהירה תמלא את המצברים מ-10 עד 80 אחוז בתוך כחצי שעה.

המונרו

בשלב זה הכלי מוצע רק בגרסת ארבע דלתות ובשנה הבאה ייצרו כ-50 יחידות ממנו. הצפי הוא להגיע לייצור של 5,000 כלים מדי שנה ב-2030. ניתן להירשם באתר של Foers להזמנה מוקדמת עם תשלום מקדמה של אלף ליש"ט. המחיר הסופי צפוי להיות כ-50 אלף דולר.




תגובות

2 תגובות

1

boginb

04 באוקטובר 2022 ב 10:26

הטווח קטן מדי
250 ק"מ זה כלום, לא הייתי נכנס עם זה לשטח

2

Ogash Ofer

04 באוקטובר 2022 ב 15:35

boginb כתב/ה:
"

הטווח קטן מדי
250 ק"מ זה כלום, לא הייתי נכנס עם זה לשטח

"
כשזה מגיע על נגרר לתחילת השטח ובסוף היום חוזר לנגרר - 250 ק"מ זה מספיק בהחלט! אפילו למי שמתכנן יום קשוח וארוך במיוחד.