כביש / ספורט > כתבות

לקסוס משיקה בישראל את דגם 2023 של ה-ES

דגם 2023 של הסדאן ההיברידי מציע מערכת מולטימדיה משופרת בהפעלה מהירה, שליטה מרחוק וביצועים סביבתיים משופרים

image

לקסוס מציגה שדרוגים בדגם 2023 של ה-ES, מכונית הסלון של מותג היוקרה היפני. השיפורים וההרחבות בדגם הסדאן הנמכר ביותר של המותג כוללים מערכת מולטימדיה חדשה המציעה ניווט מבוסס-ענן, שליטה מרחוק באמצעות אפליקציית Lexus Link בסמארטפון וביצועים סביבתיים משופרים.

ה-ES, הנמנה על דגמי לקסוס הראשונים, הושק ב-1989 ומאז השקת ה-ES נמכרו ממנה במצטבר כ-2.9 מיליון מכוניות, ביותר מ-80 מדינות ואזורים. בישראל ה-ES היא מהדגמים המובילים בסגמנט, עם נתח שוק של למעלה מ-18%.

מערכת המולטימדיה החדשה הזמינה בדגם 2023 היא בעלת הפעלה מתקדמת, עם הפעלה אינטואיטיבית יותר ונגישות משופרת למידע, תקשורת ובידור. מערכת המולטימדיה כוללת כעת את הסייעת הקולית “Hey Lexus” המאפשרת מתן פקודות קוליות כדי לבצע שיחות טלפון ותפעול שאר מערכות הרכב התומכות. עוד ניתן לחבר את הסמארטפון למערכת באמצעות Apple CarPlay (חיבור אלחוטי) או Android Auto (חיבור חוטי).

בנוסף, הקונסולה המרכזית בתא הקדמי בעלת כניסת USB-A להשמעה ממקורות שמע ברזולוציה גבוהה וכניסת USB-C לטעינת מכשירים.

image

עם תחילת שיווק ES 2023, המבוסס על הדור הרביעי של מערכת ההנעה Lexus Self-Charging Hybrid, ממשיכה החברה את מגמת החשמול והמעבר של כלל הדגמים הנמכרים למערכות הנעה מחושמלות - היברידיות, פלאג-אין, וחשמליות, זאת על פי חזונה לעתיד מחושמל בתחום הרכב.

ה-ES 2023 החדש נותן ביטוי גם לשדרוגים במערכת +Lexus Safety System המעניקים ביצועים משופרים עם מערכת קדם התנגשות (Pre-Collision System) המצוידת בסיוע בפניות בצומת לביצוע פניות בטוחות בצמתים וסיוע היגוי בחירום (Emergency Steering Assist) העוזר לנהג לנווט כדי להימנע ממכשולים מבלי לעזוב את נתיב הנסיעה. עוד כוללים השדרוגים במערכת בקרת שיוט דינמית באמצעות רדאר (Dynamic Radar Cruise Control), המאט את המהירות בעקומות, משנה אוטומטית את מהירות הרכב בהתאם לרדיוס עיקול הכביש.

ה-ES 2023 משיג יעילות מצוינת וביצועים משופרים עם טכנולוגיה חשמלית היברידית מהדור הרביעי של לקסוס והספק משולב של 218 כ"ס. הודות לממיר קטליטי משופר וצמיגים חדישים, ה-ES 2023 מספק פליטות נמוכות עוד יותר מבעבר, החל מ-115 ג' לקילומטר בנסיעה משולבת (תואם צריכת דלק של 5.2 ל' ל-100 ק"מ).

ל-ES 2023, מראה יהבנוי על פלטפורמת הארכיטקטורה הגלובלית החדשה (GA-K) של לקסוס שזכתה לשבחים רבים, שימוש בעציוב על פי תפיסת ה"אומוטנאשי" היפנית.

image

רמות גימור ומחירים:

ה-ES 2023 החדשה תשווק בישראל ב-3 רמות גימור:

Kyushu – על שם מפעל ההרכב של לקסוס ביפן. רמת הגימור כוללת: מערכת מולטימדיה עם מסך מגע "12.3, חישוקי "18, מושבים קדמיים חשמליים מעור Tahara, חימום מושבים קדמיים, חבילת הבטיחות LSS+, חלון גג חשמלי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, חלונות אחוריים כהים, מצלמת נסיעה לאחור כולל פסי הכוונה.

מחיר: 296,900 שקל.

Hadori – על שם טכנולוגיית הפוליש הייחודית לחרבות בהתאם לתרבות היפנית, רמת גימור זאת כוללת בנוסף: גימור עץ ללוח המכוונים להגה ולדלתות, מצלמת 360, וילון אחורי חשמלי, אוורור למושבים הקדמיים, 3 זיכרונות למושב הנהג, מושבים מעור טבעי.

מחיר: 329,900 שקל.

Takumi – על שם אומני ה-Takumi הידועים. רמת גימור זאת כוללת בנוסף: חישוקים אווירודינמיים ייחודיים, מערכת שמע Mark Levinson, תאורת חזית AHS Triple LED הכוללת אורות גבוהים אדפטיבית, תא מטען בהפעלה חשמלית.

מחיר: 354,900 שקל.

image