שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

סיכום הדרכת נגררים לחברת אלומיניום מובילה

נהיגה עם נגרר לא דומה לנהיגה רגילה .מסוכנת מאוד ומאתגרת במקרים רבים .נסיעה עם נגרר לאחור בכלל נחשב מיומנות של יחידי סגולה .
אבל לא כך הוא . אפשר ולמען האמת חייבים ללמוד את הנושא . ואנחנו נהנים להיות שם גם בנושא זה

נהיגה עם נגרר

נהיגה עם עגלה היא אתגר שלא רבים מבינים את מורכבותו עד שמתנסים בזה . השפעת הנגרר על הרכב היא מהותית. הכוחות הפיסקליים שהנגרר מפעיל על הרכב מצטרפים לקוחות הפיסיקליים הפועלים על הרכב עצמו .ובנוסף לכלי הרכב מערכות שבד"כ לא מכוונות לגרירה כמוABS ו ESP ועוד .אפילו השימוש במראה מקבל משמעות שונה במקרה גרירה . תאונות עם נגרר הינן תופעה נפוצה בישראל בעיקר משום שלרבים אין ניסיון בנושא . אמנם לרבים יש וו גרירה אבל הוא משמש כמגן הטמבון האחורי . הידע לנסיעה לאחור שמור לנהגי משאיות מנוסים מאוד וחקלאים שנוהגים על טרקטור רתום לעגלה מילדות .

תמרון הרכב בגרירה שונה מאוד מאשר ללא הנגרר . ונהיגה לאחור (רוורס) זה בכלל סיפור קשה והמצריך תרגול רב .

הדרכה מעשית

החברים מהחברה שעוסקת בהתקנות בבית הלקוח מספרים כי הם עושים הכל על מנת להימנע ולחמוק ממשימות הכרוכות בשימוש בעגלה . בעיקר בשל החשש שיצטרכו לתמרן את הרכב והנגרר בנסיעה לאחור .

לפיכך התחלנו את היום באווירה נהדרת על כוס קפה בשיעור תאורטי על מערכות הרכב בכלל והחיבור לנגרר . לאחר שהתרשמתי שיש הבנה לנושא . והחבר'ה שיתפו אותי בלא מעט דוגמאות . יצאנו לתרגל במגרש פתוח.

פרסנו קונוסים המדמים כניסה במעבר ולאחר הדגמה ראשונית בזה אחר זה כל נהג בתורו .עברו המודרכים במסלול . נכון , בהתחלה זה מצחיק ונראה כי אין סיכוי שהעגלה תגיע לחניה המיועדת לה או תיסע בכיוון אליו מתכוון הנהג שהיא תיסע. החברים מהעבודה מנצלים הזדמנות "לרדת" זה על בהומור פנימי שלהם.
לאט לאט תופסת ארשת רצינות את החבר'ה והביצועים משתפרים מסבב לסבב. וכך אני יכול גם לצמצם את מרווחי הקונוסים לרמה של כניסה לחניון ממש. ואולי זו התחרות הבריאה אבל הרמה עולה עד לנקודה שבצהריי היום אני יכול לעדכן את מנהל המתקינים מי מעובדיו כשיר ממש ומי זקוק לתרגול נוסף .

image


היה לי העונג לעבוד עם מתקיני החברה . ותענוג היה גם לצפות בעקומת הלמידה המרשימה שלהם.

תיהנו מהעבודה וכבר לא צריך לפחד !