שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

קורס הדנ"מ מספר 6 - סיכום מפגש ראשון ושני: מפגש הכרות + נהיגה בחולות

קורס הדגל של אתר השטח הישראלי - הדנ"מ - הדרכת נהיגה מתקדמת, מספר 6 נפתח השבוע.
כבר הספקנו להכיר, ללמוד על מערכות הרכב ולתרגל נהיגה בשטח חולי. היה מעניין, מלמד ובעיקר כיף
הדריכו: נמרוד וידר ועדי צפתי
תמונות: נמרוד וידר, עדי צפתי והמשתתפים

סיכום מפגש 1 + 2 נהיגה מתקדמת – חולות 5.11.2022

קורס נהיגת השטח המתקדמת של אתר השטח נפתח השבוע בפעם השישית.
נפגשנו ביום רביעי בחנות אתר השטח בת"א בשביל ללמוד את החלק העיוני המשמעותי בפתיחתו של קורס מקצועי.
לאחר סבב הכרות בין המשתתפים והצגת המדריכים העברנו מצגת מקצועית ובסיסית לתחילת הלימוד, מטרתה - הכרת מערכות הרכב ומכלוליו בכדי שהשיעורים המקצועיים בשטח יהיו טובים ומעמיקים יותר.
חשוב מאוד שכל אחד יכיר את רכבו הכרות אישית ומעמיקה!
איזה מערכות אלקטרוניות יש לו ברכב, איזה שלדה, מתלים ואף היכן ממוקמת הביצה הקדמית - בשביל שלא נקבל מכה בנסיעה כשמגיעה אבן מולנו על השביל או בשטח.

בשבת נפגשנו בנקודת המפגש המתוכננת בקרבת הדיונות.

כולם התייצבו לפני הזמן שקבענו, שתינו אספרסו קטן ונכנסנו לשטח.

נסיעה של 5 דקות ונעצרנו ליד מספר עצים והתכוננו לשיעור עיוני.

כל מפגש מתחיל בתאוריה, חזרה קצרה על השיעורים הקודמים, בדיקת זכרון על תפקוד מערכות הרכב, בדגש על איך ישפיעו עלינו בשיעור של היום וכמובן סקירה מקיפה ויסודית על החומר המקצועי.

לאחר שדיברנו על החול, על תכונותיו, על האתגרים שהוא מציב לנו ואיך אנו צריכים לפעול בשביל להתגבר עליהם - יצאנו לשטח.

בטרם התחלנו בנסיעה כל אחד הוריד לעצמו אוויר בצמיגים. לאחר השיעור העיוני, כל אחד הוריד לעצמו עוד קצת אוויר בצמיגים... ורק בהמשך הגיעו כולם ללחץ הנכון עבורם - איתו הם יכולים לנסוע בחול.

לאחר נסיעה לקבלת תחושה בשבילים ביצענו תרגול של עליה וירידה בדיונה, בדגש על שמירה על נתיב התקדמות ומניעת בלימות חזקות, על מנת לא לנעוץ את גלגלי הרכב בחול.

לאחר מכן למדנו ותרגלנו עליה שנכשלה וחילוץ לאחור, בחירת נתיב, ירידה תמיד תהיה בהילוך אחורי, נסיעה איטית, מבוקרת והקפדה על מניעה מכניסה לשיפוע צד.

לאחר שכולם תרגלו יצאנו לתחנה הבאה, שם התחילו כולם לממש את מה שלמדנו.

כל אחד למד את הרכב שלו, מה הכי נכון לו במערכות האוטו – האם לנסוע ב-H או ב-L, האם לנעול נעילה אחורית או לא, האם להשתמש בהילוכים הידניים ולשלוט במומנט ובעוצמת המנוע...

לאחר מכן עברנו לתחום החילוצים, תחילה חילוץ עצמי עם שפאלות ובהמשך חילוצים מורכבים יותר הדורשים מספר רכבים ואף רצועה אנרגוקינטית.

image

משם המשכנו עוד קצת בנסיעת שבילים וחזרנו לנקודת תחילת היום לסיכום.

image

תודה לכולם, מאוד נהננו בחברתכם, היה יום מלמד וכיף מאוד.

ניפגש במפגש הבא - בשבוע הבא.

לפרטים ולהרשמה לקורס הבא במרץ 2023 - הקליקו כאן

16676738179371667673819976166767382180816676738247981667673825518166767382649516676738274371667673828247166767382899616676738297831667673830649166767383160016676738325281667673834506166767383544416676738363651667673838086166767383980016676738409251667673842164166767384295616676738439271667673844785166767384582016676738468941667673847660166767384895316676738501961667673851241166767385211216676738529501667673854902166767385692016676738579341667673858748166767385949016676738603311667673861173166767386204816676738628621667673863669166767386445316676738652601667673868286166767386905016676738701331667673871146166767387166216676738722751667673873105166767387400016676738748971667673875749166767387660316676738773521667673878169166767387889116676738806271667673881620166767388251816676738835121667673884656166767388540416676738863281667673886953 1667673901464166767400043216676740012131667674002050