שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הפורשה שתיקח אתכם לשטח – 911 דקאר

בימים הקרובים תציג החברה דגם חדש המבוסס על ה-911 המיתולוגית, עם הנעה בכל הגלגלים ויכולות שטח רציניות

בעוד שלושה ימים, בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס שתיפתח ב-16 לחודש, תציג פורשה את היצירה החדשה מתוצרתה – 911 עם יכולות שטח אמיתיות, שזכתה לשם 'דקאר'. השם הוא מחווה ל-953 שניצחה בראלי פריז-דקאר בשנת 1984 (אותה הזכרנו בכתבה אחרת השבוע), שהיתה בעצם 911 קאררה ששופרה ושודרגה כדי להתאים למרוץ השטח הקשה בעולם, שפותחה מאוחר יותר לדגם 959, שזכה גם הוא בדקאר ב-1986.

החברה עדיין שומרת את הקלפים קרובים ללב, ולא פרסמה כלל נתונים טכניים על הדגם החדש. המידע היחיד ששוחרר נוגע רק למבחני השטח המפרכים שאבות הטיפוס עברו בכל סוגי השטח, החל מחולות ועד שלג. מנהל הפרויקט, אקים למפרטר, טוען שצוות הפיתוח עבר עם כלי הרכב יותר מ-500,000 ק"מ, כולל 10,000 ק"מ שנועדו כדי לכוונן את המרכב.

נסיעות מבחן בשטח סלעי

חלק מהקילומטרים האלה היו בדובאי ובמרוקו, בהן תקפו נהגי המבחן דיונות בגובה 50 מ', בטמפרטורות שהגיעו ל-45 מעלות, בעוד שקילומטרים אחרים היו על אגמים קפואים בשבדיה. היו גם נסיעות מבחן על מסלול בדרום צרפת, שבו צוותים שמשתתפים בדקאר 'משחיזים' את כלי הרכב שלהם.

"המכונית הזו מהנה להפליא לנהיגה", התלהב שגריר פורשה ואלוף הראלי לשעבר, וולטר רוהרל. "הכל עובד בצורה כל כך מדויקת ורגועה. אף לקוח של פורשה לא יאמין לכל הדברים שאפשר לעשות עם המכונית הזו לפני שינהג בה בעצמו".

ונסיעות מבחן בדיונות

קשה להאמין שדגם הייצור יהיה דומה לדגם הניסיוני שפיתחה פורשה במקביל, על בסיס ה-911 קאררה 4S. הדגם הזה צויד בסרנים פורטליים עם נעילות דיפרנציאל מכניות וצמיגי שטח גדולים, שהגדילו את מרווח הגחון ל-35 ס"מ מכובדים. נוספו יחסי העברה נמוכים בתיבת ההילוכים לשליטה מדויקת יותר במהירויות נמוכות, ונוסף מיגון תחתון מסיב פלסטי מיוחד וקל משקל. מערכת 'היגוי על חוט' מתקדמת השלימה את החבילה, יחד עם כלוב התהפכות ומושבי מרוץ ייעודיים. המנוע נשאר המקורי של הקאררה, בוקסר שש-בוכנות מוגדש, המספק 443 כ"ס. סוכריה אמיתית.

הדגם הניסיוני עם הסרנים הפורטליים