שטח 4X4 > כתבות > חדשות

Mengshi – המתחרה הסיני של ההאמר החשמלי

חברת דונגפנג הציגה שני דגמי קונספט - SUV וטנדר - שקיבלו השראה מההאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס. הם אמורים להגיע לשווקים כבר בשנה הבאה

לפני כמעט כשנה, הצגנו בפניכם את התוכניות של חברת דונגפנג (Dongfeng) לייצר גרסה חשמלית של תואם-ההאמר מתוצרתה (קישור לכתבה). והשבוע חשפה החברה שני דגמי קונספט חשמליים, בדיוק כפי שהבטיחה: האחד של SUV מגודל והשני של טנדר. את הליין הזה בחרה דונגפנג למתג תחת שם חדש שיהווה חטיבה נפרדת בתוך החברה: מנשי (Mengshi – לוחם בסינית).

ה-SUV. יש דימיון להאמר החשמלי של ג'נרל מוטורס

בניגוד לחברות סיניות אחרות, שפעמים רבות – לפחות בתחילת דרכן – העתיקו עיצובים ותכנונים מערביים, לדונגפנג יש זכויות על ההאמר. אמנם לא על השם, אבל בזמנו כשג'נרל מוטור ניסתה ל"היפטר" מקווי הייצור של ההאמרים הישנים (קישור לכתבה), החברה הסינית רכשה את הזכויות לייצור ההאמר H1. בהסכם היא אמנם הוגבלה לייצר אותם רק כדגמים צבאיים, אבל מהר מאוד הם "זלגו" גם לשוק האזרחי.

דגמי הקונספט שהציגה השבוע רחוקים מאוד מהספרטניות הצבאית, במיוחד ב-SUV. הוא עוצב בקווים זוויתיים ובמשטחים ישרים, ומזכיר מאוד את ההאמר החשמלי החדש של ג'נרל מוטורס (קישור לכתבה).

ההשראה. האמר חשמלי

עוד בעיצוב, פנסים ראשיים קטנים, ופגוש, גריל ולוגו ענקיים. הצמיג הרזרבי תלוי על הדלת האחורית ולמרות שעדיין לא פורסמו נתונים רשמיים על מימדיו, ההערכה היא שאורכו לפחות 5.2 מטר. לגבי הטנדר, במבט ראשון הוא נראה כמו גרסת קופה של ה-SUV עם שתי דלתות, אבל זה מטעה כי יש לו ארגז מטען, אמנם קטנטן, ושתי שורות של מושבים.

מנשי, גרסת הטנדר

גם בצד המכני, המרחק מההאמר הצבאי הוא עצום. שני הקונספטים נבנו על פלטפורמה חדשה, המיועדת לרכבי שטח עם סוגים שונים של הנעה חשמלית והיברידית. הם מצוידים בארבע מנועים, בהספק משולב של 1070 כ"ס, עם תיבת הילוכים של שתי מהירויות, בורר עם תשעה מצבי נהיגה ושלושה דיפרנציאלים ננעלים, כשהמרכזי הוא וירטואלי. מטרת הנעילות היא להגיע למצב שכל הגלגלים מסתובבים באותה מהירות, להתגברות על מכשולים ומצבי הצלבה.

הפלטפורמה המודולרית. מתאימה גם לכלי רכב עם הנעה היברידית


הכוח האדיר מאפשר זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש תוך 4.2 שניות, וטווח הנסיעה בין טעינות מגיע ל-500 ק"מ. בנוסף, יש מערכת מתלי אוויר המאפשרת להגביה את הרכב ב-10 ס"מ בנסיעת שטח, היגוי על-חוט (אין קשר פיזי בין ההגה לגלגלים), היגוי גם בגלגלים האחוריים ויכולת נסיעה הצידה (נסיעת סרטן). מערכת ההיגוי מאפשרת רדיוס סיבוב קטן מאוד, בערך כמו אורכו של הרכב.

דונגפנג מתכוונת להתחיל בייצור של הדגמים האלה כבר בשנה הקרובה, בקצב של כ-4,000 יחידות מדי חודש, כשבתחילה כולן מיועדות לשוק הסיני. בהמשך, כל האופציות פתוחות.