שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קאנו: יצרנית חדשה של כלי רכב חשמליים

השבוע הגיע למבחנים של צבא ארה"ב רכב חדש: טנדר חשמלי עם הנעה 4X4 של חברת קאנו (CANOO), סטארט-אפ נוסף שמצטרף ל"צואנמי" של יצרניות כלי רכב חשמליים

מה הייתם מעדיפים לקנות: מכונית של יצרן ידוע ומוכר עם מוניטין רב-שנים, או מכונית שירדה מפס ייצור של חברה שנוסדה לפני רגע? לכאורה, התשובה ברורה, אבל ה"צונאמי" של מעבר לכלי רכב חשמליים שינה את פני התמונה (קישור לכתבה). לא מעט יצרניות חדשות עלו על הגל והן מתנהלות כסטארט-אפ לכל דבר. מעלים רעיון, מגייסים משקיע/ים – ויוצאים לדרך. דוגמה בולטת ביותר היא כמובן טסלה (קישור לכתבה), אבל יש עוד לא מעט חברות שפועלות בצורה דומה.

אחת מהן היא חברת קאנו (Canoo) מארה"ב, שפיתחה שורה של כלי רכב חשמליים על בסיס פלטפורמה מודולרית, כפי שעושות יצרניות רבות אחרות. פלטפורמה כזאת מאפשרת גמישות במגוון הדגמים, עם כמה אופציות לשימושים, שילובי מנועים ומרכבים שונים.

image

הטנדר של קאנו

קאנו הוקמה בשנת 2017 בקליפורניה על ידי שני יזמים, שאחד מהם הגיע מתחום הבנקאות והשני מתחום הרכב. גויסו שני משקיעים גדולים, האחד מסין והשני מגרמניה. תחילת הדרך נראתה מבטיחה, והחברה הציגה שלושה דגמים עם עיצוב יוצא-דופן: ואן רב-שימושי, מסחרית/רכב חלוקה וטנדר, בכולם יש אפשרות לבחור בין הנעה לשני גלגלים בלבד עם מנוע אחד או לארבעת הגלגלים עם שני מנועים. באופציה השנייה, מדובר בהספק כולל של כ-600 כ"ס עם טווח נסיעה של כ-350 ק"מ בין טעינות.

image

הדגם הרב-שימושי

בהמשך נקלעה החברה לקשיים ובתחילת 2022 הודיעה שעתודות ההון שלה עומדות להיגמר. אך כמו בסיפורי סינדרלה, ברגע האחרון הגיעה ההצלה: תחילה היתה זאת נאסא שהודיעה שהיא מתכוונת לרכוש כלי רכב של קאנו, אחריה הגיעה וולמארט שחתמה חוזה על רכישת 4500 רכבי חלוקה עם אופציה להגדלת המספר בעתיד, ובעקבותיהן נחתמו חוזים בהיקפים גדולים עם כמה חברות בארה"ב להשכרת כלי רכב. והשבוע הודיעה קאנו כי מסרה דגם אחד של טנדר מתוצרתה, עם הנעה 4X4, למבחן של צבא ארה"ב ואם המבחן יעבור בהצלחה גם כאן צפוי חוזה שמן.

image

הטנדר שנשלח למבחנים

צבא ארה"ב הוא בין המזהמים הגדולים ביותר על פני כדור הארץ. טביעת הרגל הפחמנית שלו גדולה יותר מזאת של כ-140 מדינות, כולל מדינות כמו שוודיה ודנמרק. בתחילת 2022 הכריז משרד ההגנה על תוכנית אפס פליטות נטו, שבין שאר קראה לצבא לחשמל את רכבי הקרב והתמיכה שלו.

הייצור מתוכנן להתחיל רק בשנה הבאה במפעל שרכשה החברה במדינת אוקלהומה, בהיקף שנתי של כ-300 אלף כלי רכב, אבל באתר של קאנו ניתן להירשם להזמנה מוקדמת, עם הפקדה של 100 דולר בלבד.

image

שלושת הדגמים שמציעה קאנו בשלב זה

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - חולה חשמל

19 בדצמבר 2022 ב 08:45

לא בדיוק טסלה...
מעניין איך יראו כלי הרכב בייצור סדרתי ???