שטח 4X4 > כתבות > חדשות

ה-SUV היקר ביותר בתולדות טויוטה?

החברה מתכננת להגיע לשווקים עם SUV יקר ויוקרתי כבר לקראת סוף השנה הבאה, שיתחרה מול דגמים כמו הרולס רויס קולינן והבנטלי בנטאייגה

אחד הדגמים הפחות מוכרים של טויוטה הוא הסנצ'ורי (Century): לימוזינה ארוכה וגדולה, המיוצרת לשוק היפני בלבד, ומשרתת את בכירי הממשל וראשי המשק שם מאז 1967. במהלך השנים הללו נבנו רק שלושה דורות של הדגם, והוא נחשב לשמרני ביותר מבין דגמי החברה. אבל כנראה שלא עוד.

על פי פרסומים במגזין רכב יפני, טויוטה מתכננת לצאת עם דגם חדש לחלוטין של הסנצ'ורי לקראת סוף השנה הבאה (2023), שהיא מגדירה אותו כ-SUV, עם תו מחיר שיתחיל באזור ה-150 אלף דולר ועם כוונה להתמודד מול SUV-ים יוקרתיים אחרים דוגמת רולס רויס קולינן (קישור לכתבה) או בנטלי בנטאייגה (קישור לכתבה).

image

האם כך הוא יראה? הדמיה ממוחשבת של הדגם החדש

לפי המגזין היפני, ה-SUV החדש יחלוק פלטפורמה עם לקסוס TX העומד לצאת גם הוא לשוק בקרוב, אשר בתורה מבוססת על פלטפורמת טויוטה היילנדר. ה-TX הוא רכב שטח עם שלוש שורות מושבים שעתיד להיות מיוצר בארה"ב ולפי הדיווחים יחליף את ה-RX L. בניגוד לפלטפורמה הנוכחית, הבנויה משלדה ומרכב נפרדים, הפלטפורמה החדשה תהיה של מרכב אחוד, מה שמשפר את ההתנהגות הדינמית ואת נוחות הנסיעה.

כבסיס, הדגם החדש יצויד עם מערכת ההנעה ההיברידית המשמשת ברכבים היוקרתיים של טויוטה, עם מנוע V6 כפול-מגדשים המפיק 437 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית עם עשרה הילוכים. בעתיד צפויות בוודאי גם גרסאות כל-חשמליות ומערכות הנעה אחרות.

בניגוד לסנצ'ורי הנוכחי, שכאמור משווק רק ביפן, גרסת ה-SUV תהיה גלובלית, ואולי תגיע גם אלינו.

הסנצ'ורי, גרסת הלימוזינה הנוכחית