שטח 4X4 > כתבות > חדשות

בלנד רובר עובדים על דיפנדר חשמלי

הדגם המחושמל, שצפוי להגיע לשווקים במהלך שנת 2025, ייבנה על פלטפורמה חדשה אך לא צפויים בו שינויים חיצוניים בולטים יחסית לדגם הנוכחי. וכנראה שנקבל "על הדרך" גם דיסקברי חשמלי

זה היה צפוי, וזה עומד לקרות במהלך השנתיים הקרובות: חברת לנד רובר עובדת על גרסה עם הנעה חשמלית טהורה של הדיפנדר, שצפויה להגיע לשווקים במהלך שנת 2025 ולכל המאוחר בתחילת 2026. מערכות ההנעה החשמליות יוצעו בכל שלוש הגרסאות של הדיפנדר: ה-90, ה-110 וה-130.

הדיפנדר החשמלי יתבסס על פלטפורמה חדשה, שתשרת גם דגמים אחרים של לנד רובר. מדובר בפלטפורמת MLA Flex, המתקדמת יותר מה-D7 הנוכחית ומסוגלת לתמוך גם במערכת הנעה כל-חשמלית וגם במנועי בעירה פנימית (קישור לכתבה). פלטפורמת ה-MLA Flex משרתת כבר את הדור החדש של הריינג' רובר ספורט, שגרסה חשמלית שלו צפויה כבר ב-2024.

לא צפויים שינויים חיצוניים רבים. הדיפנדר הנוכחי

למרות הפלטפורמה החדשה, הדיפנדר ישמור במידה רבה על העיצוב הנוכחי שלו, ויקבל רק רענון קל. גם הממדים יישארו דומים לאלה של הדגמים הנוכחיים. בחלק הפנימי, יהיו עדכונים קלים בלבד של מערכות המידע והבידור, עם מסכים גדולים יותר (קישור לכתבה על השקת הדיפנדר ה"רגיל" בישראל).

כרגע אין יותר מדי פרטים טכניים על מערכת ההנעה של הדיפנדר החשמלי, אך מעריכים שהוא יקבל ערכת סוללות של 100 קילו-וואט, שאמורה לספק טווח נסיעה של כ-485 ק"מ.

מלבד הדיפנדר, ייתכן שלנד רובר תציג גם גרסה חשמלית של הדיסקברי, בהתחשב בכך ששני הדגמים יחלקו את אותה פלטפורמה והם מורכבים באותם קווי ייצור.