שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם באאודי רוצים רכב שטח קשוח

בחברה מתכננים ל"תפוס טרמפ" על הסקאוט העתידי של פולקסוואגן, כדי לייצר רכב עם יכולות שטח אמיתיות. והוא יהיה חשמלי כמובן

אחרי שני עשורים כמעט בהם מרבית היצרניות "שלפו" עצמן מסיגמנט רכבי השטח הקשוחים (קישור לכתבה), אנחנו מתחילים לראות שינוי במגמה, ששיאו הוא ללא ספק הגעתו של הפורד ברונקו החדש (קישור לכתבה). הביקוש הגדול ל"סוס" עם הסמליל הכחול האובלי, הדליק כנראה איזו נורה אצל יצרניות אחרות, שהבינו שיש לכלי רכב מהקטגוריה קהל די נרחב.

בין היצרניות האלו נמצאת גם פולקסוואגן, שמתכננת מותג חדש שיישא את השם המיתולוגי סקאוט (קישור לכתבה), ובליין שלו יכללו SUV וטנדר ברוח של פעם, ייתכן שאפילו עם שלדת סולם, אבל עם הנעה חשמלית. מי שמתעתדת ל"תפוס טרמפ" על התכנונים האלה היא חברת אאודי, שחוסה תחת כנפי קונצרן פולקסוואגן, שראשיה רמזו השבוע שגם הם מצטרפים לטרנד עם שני דגמי שטח חדשים וקשוחים, שיגיעו על פי התכנון ב-2027, כשנה אחרי הסקאוט.

איור טיזר שפרסמה פולקסוואגן לסקאוט שלה. האם האאודי תהיה דומה?

לאאודי יש מסורת רבת-שנים בייצור כלי רכב עם הנעה בכל הגלגלים, תחילה עם הקוואטרו הנפלאה של שנות ה-80 שהדהימה את עולם הראלי, ולאחרונה עם ה- RS Q e-trons שהשתתפה בשני הדקארים האחרונים (קישור לכתבה). הדגם שהוכן במיוחד לדקאר הוא עם הנעה חשמלית, וכאלו יהיו גם הדגמים החדשים שהחברה עומדת.

אאודי הציגה בתחילת השנה דגם קונספט חשמלי יפהפה עם אורנטציית שטח, ה-Activesphere, אבל מדובר יותר ב-SUV ספורטיבי ולמרות מתלי האוויר המאפשרים הגדלת מרווח הגחון, הוא לא מיועד לעבודת שטח רצינית. הדגמים החדשים לעומת זאת, יהיו במבנה הרבה יותר מסורתי וקופסתי, בדומה לדגמים של היצרניות האחרות המיועדים לכבוש פסגות רחוקות.

ה-Activesphere, עיצוב יפהפה אבל לא מיועד לעבודת שטח רצינית




תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - חובב שטח לעם

29 בינואר 2023 ב 11:44

כן כי ממש חסר לאלפיון העליון אופציות רכישה של רכבים ....