שטח 4X4 > כתבות > חדשות

חברת וולקון משיקה SBS חשמלי המיועד למרוצי שטח

עם מערכת הנעה המגיעה מג'נרל מוטורס ושיתוף פעולה עם יצרנית הצמיגים BFGoodrich, החברה האמריקנית הצעירה מציעה מכונת שטח חרישית וזולה יחסית לתחזוקה

הפופולריות של רכבי השטח הקלים, דוגמת המאווריק של קאן-אם והרייזר של פולאריס (קישור לכתבה), הולכת וגדלה בשנים האחרונות. יותר ויותר אנשים בוחרים בכלים כאלה (SBS - side by side), לפעילות פנאי אך גם ככלי עבודה למטרות שונות. ועם ה"בום" העכשווי של כלי הרכב החשמליים, היה צפוי שגם ה-SBS-ים יזכו לגרסאות מחושמלות.

הראשונה לעלות על הגל היתה חברת ניקולה, שהציגה לפני כשלוש שנים כלי רב-עוצמה עם ארבעה מנועים, אחד בכל גלגל (קישור לכתבה). אך הסתבכותו של מייסד החברה, טרבור מילטון, בהאשמות של הונאת המשקיעים והלקוחות, בהן גם הורשע בסופו של דבר, הביאו לגניזת התוכנית (אך החברה ממשיכה לפעול, בעיקר בתחום משאיות חשמליות לחלוקה עירונית).

הסטאג של וולקון

אבל הנישה הזו לא נותרה יתומה, ולתוכה נכנסה חברת וולקון (Volcon), שגם מקום מושבה בארה"ב. החברה מפתחת שורה של כלי רכב חשמליים, המיועדים לשטח, ביניהם גם אופנועים. ה-SBS שלה נקרא סטאג (STAG - צבי) והוא בנוי על מערכת הנעה שנלקחה בשלמותה מג'נרל מוטורס, עם מנוע בודד שמספק 140 כ"ס והנעה 4X4, טווח נסיעה של כ-150 ק"מ ומהירות מרבית של כ-130 קמ"ש. מחירו בארה"ב מתחיל בכ-40 אלף דולר.

לאחרונה הודיעה החברה על תחילת שיתוף פעולה עם יצרנית הצמיגים BFGoodrich, להתאמתו של הסטאג למרוצי שטח, כך שלקוחות יוכלו לרכוש כלי מוכן ומותאם לתקנים השונים. כדי לאפשר טווח נסיעה ארוך יותר במהירות גבוהה יותר, יהיה צורך בשיפורים משמעותיים אבל לא נמסרו נתונים על שינויים כאלה.

הפלטפורמה החשמלית של הסטאג

וולקון גם מייצרת אופנוע שטח מעניין, הנקרא גראנט (Grunt - נחירה), עם צמיגים קטנים יחסית אך רחבים מאוד, שמיועד לשטח בלבד ואינו מורשה לנסיעה על כבישים, עם מחיר המתאים כמעט לכל כיס - כ-6,000 דולר בלבד.

הגראנט. לכל כיס