אופנועים / טרקטורונים > כתבות אופנועים

אופנוע מוטו גוצי V100 מגיע לישראל

אופנוע הספורט תיור ה-Mandello V100 החדש של מוטו גוצי מגיע לישראל, זהו הדגם הראשון של החברה אשר מציע מנוע בקירור נוזל, בנפח ליטר, הספק של 115 כ"ס ומומנט של 10.7 קג"מ, ש-90% ממנו זמינים בסל"ד נמוך. ה-V100 זמין בשתי גרסאות

image

יבואן מוטו גוצי בישראל, משיקה בימים אלו את ה- V100 Mandello - אופנוע ספורט תיור קומפקטי חדש אצל היצרן האיטלקי ומשלב לטענתו בין יכולות דינאמיות ספורטיביות של אופנועי Roadster, לצד נוחות לטווחים ארוכים של אופנועי ספורט תיור מהירים.

הדגם חוגג את שנת -100 של מוטו גוצי, יצרנית הדו גלגלי הוותיקה באירופה (שצויין עוד ב-2021 אולם החגיגות נדחו אל אחרי הקורונה) ומגיע גם בגרסת ה-S.
ה-V100 מיוצר באיטליה, כמו כל דגמי החברה, במפעל מנדלו דל לאריו.

image

ה- V100 Mandello הוא המוטו גוצי הראשון שמונע על ידי מנוע ה"קומפקטי בלוק" החדש, עם המאפיינים הטכניים שלו והמסורת הוותיקה עם ארכיטקטורת ה-V הרוחבית עם 90° בין 2 הצילינדרים. נפח המנוע הוא 1042 סמ"ק, עם זוג גלי זיזים עליונים בכל אחד מראשי המנוע, 4 שסתומים לצילינדרים ומערכת תזמון מונעת בשרשרת. ההספק עומד על כ-115 כ"ס ומומנט של יותר מ-10.7 קג"מ כאשר 90% ממנו זמינים כבר ב-3500 סל"ד. נקודת היציאה של גל ההינע (דרייבשאפט) עם הזרוע האחורית העשויה אלומיניום (הממוקמת בצידו השמאלי של האופנוע), נמוכה ביחס למנועי מוטו גוצי קודמים, ובכך מבטלת את רעד ותגובת המתלים כשהמומנט עובר מהמנוע לעבר הגלגל האחורי.

הגישה הספורטיבית של Mandello V100 אינה תלויה רק ​​בביצועי המנוע החדש, אלא גם בשלדה המציעה חלוקת משקל והפחתה במשקל, וגם בזכות הארכיטקטורה של המנוע ומכל הדלק בנפח 17 ליטר המשתרע מתחת למושב, כמו גם הודות לפריסה של מסגרת צינור הפלדה שמנצלת את המנוע כאלמנט נושא עומס כדי להשיג את הקשיחות הנכונה להבטחת יציבות ודיוק רכיבה תוך הפחתת המשקל. בסיס גלגלים של 1475 מ"מ וזווית ראש של 24.7° מתורגמים לטענת היצרן לזריזות וגישה ספורטיבית.

image

V100 Mandello מצויד מקדימה במזלג Kayaba 41 מ"מ עם ריבאונד מתכוונן ועומס קפיץ. הבולם האחורי גם של קאייבה וניתן לכוונן את החזרה ועומס הקפיץ שלו באמצעות הבקרה הידנית המעשית. המיקום המשופע שלו נחקר ושוכלל על מנת להציע התערבות ורגישות מתקדמת בכל הנוגע לספיגת מהמורות בשטח הכביש.
דגם ה- V100 Mandello S עושה שימוש במערכת המתלים החצי אקטיבית מבית אולינס Öhlins Smart EC 2.0, שיכולה לקרוא את האספלט ולהתאים את מערך מתלה האופנוע בהתאם, מרגע לרגע. ל-ECU השולט במתלי Öhlins Smart EC 2.0 ישנה גישה לכל המערכות האלקטרוניות של האופנוע, כלומר הוא מסוגל לזהות את כל שלבי הרכיבה ולהתאים כיול של המזלג, בולם הזעזועים האחורי ומשכך ההיגוי וזאת הודות לפיתוח של אלגוריתם, פרי שיתוף פעולה בין Öhlins ומוטו גוצי.

ה-V100 Mandello מציע טכנולוגייה מתקדמת עם מגוון מערכות אלקטרוניות. האופנוע מציע מערכת אווירודינמית אדפטיבית המתאימה אוטומטית את מיקום הכנפונים בצידי מיכל הדלק בהתאם למהירות ולמצב הרכיבה הנבחר. כשהכנפונים האווירודינמיים המוגבהים במלואם מפחיתים את לחץ האוויר על הרוכב ב-22%, דבר המקרב את ה-V100 מנדלו לרמת ההגנה האווירית שמעניקים אופנועי תיור בנפח גדול יותר ופחות ספורטיביים, וזאת גם הודות להגנה המתקבלת מהמשקף הקדמי העליון, שגובהו ניתן לכוונון אלקטרוני.

image

לאופנוע מצערת אלקטרונית בתצורת Ride by Wire לבקרת ביצועים וצריכת דלק. ומערכת Marelli 11MP ECU פלטפורמת האינרציה בעלת שישה צירים לניהול יעיל של הבקרות, בקרת שיוט, ו-ABS להטייה.

האופנוע מציע ארבעה מצבי רכיבה זמינים לבחירת הרוכב: Travel, Sport, Rain ו-Road. כל אחד ממצבים אלו מנהל שלושה מיפויי מנוע שונים, ארבע רמות של בקרת משיכה, שלוש רמות של בלימת מנוע וגם, בגרסת ה-S: כיול של המתלה Öhlins Smart EC 2.0 הסמי-אקטיבי, שיכול להתאים עצמו אוטומטית, מדי דקה, לסוגת הרכיבה ולתנאי הדרך.

כמו כן כלולים כסטנדרט מסך TFT צבעוני 5 אינץ', תאורת LED מלאה עם מערכת DRL ומערכת המזהה הטיה ומאירה אל תוך הפנייה עם זוג נורות נוספות, המגדילות את הנראות ואת שדה הראייה של הרוכב, ברכיבה בכבישים מפותלים.

image

ה-V100 Mandello זמין בשתי גרסאות, הנבדלות זו מזו מבחינת הגימור שלהן. גרסת ה-S היא המאובזרת יותר בכך שהיא כוללת מתלים חצי אקטיביים של Öhlins כסטנדרט, וגם את מערכת הקוויקשיפטר, הידיות המחוממות ואת פלטפורמת המולטימדיה Moto Guzzi MIA המאפשרת לחבר סמארטפון ללוח השעונים של האופנוע באמצעות בלוטות' כדי להרחיב את הפונקציות שלו. Moto Guzzi MIA כולל גם את מערכת המידע והבידור לניהול העוזרת הקולית, שיחות טלפון ומוזיקה באמצעות בקרות הכידון האינטואיטיביות, וגם את פונקציית ה-GPS, המאפשרת לרוכב לראות הנחיות ישירות בלוח המכשירים לאחר הגדרת יעד בסמארטפון.

מחיר ה-Mandello V100 יעמוד על 109,000 ₪ על הכביש,
ומחיר ה-Mandello V100 בגרסת ה- S יעמוד על 123,000 ₪ על הכביש.

image