כביש / ספורט > כתבות

סובארו BRZ 2023 החדשה מגיעה לישראל

סובארו משיקה בישראל את ה-BRZ, רכב ספורטיבי בעל הנעה אחורית ומנוע קדמי, בעיצוב חדש ומגוון מערכות חדשות.
מלאי כלי הרכב מצומצם ומוגבל ל-150 כלים לשנה הקרובה

image

יבואנית סובארו לישראל משיקה את ה-BRZ עם מנוע קדמי והנעה אחורית יחד עם משקל עצמי נמוך וחלוקת משקל ספורטיבית של 53:47.
ה-BRZ החדשה תשווק בישראל בשתי גרסאות:

  • BRZ Premium MT Final Edition (גיר ידני)
  • BRZ Limited AT Final Edition (גיר אוטומטי)

ה-BRZ החדשה חזקה יותר ומונעת, כמקובל ברכבי סובארו, על ידי מנוע בוקסר (שטוח) בטכנולוגיית הזרקת דלק ישירה בנפח 2.4 ליטרים המפיק 228 כ"ס, מומנט של 25.5 קג"מ ומערכת תזמון שסתומים משתנה המייעלות את תגובת המנוע בכל טווח הסל"ד עד לקו האדום שנמצא ב-7,500 סל"ד. הודות לבוכנות, הנעות אחת כנגד השנייה ומאזנות רעידות מנוע, מנוע הבוקסר פועל בצורה חלקה בכל תחום הסל"ד. כמו כן, מנוע הבוקסר מאפשר גם מיקום נמוך וקרוב יותר למרכז הרכב, ובכך תורם לשיפור האיזון ולמרכז כובד נמוך.

ה-BRZ מגיעה בשתי גרסאות, האחת עם תיבת הילוכים ידנית MT והשנייה עם תיבת הילוכים אוטומטית AT בעלת 6 הילוכים המציעה אפשרות להעברת ההילוכים באמצעות ידיות מאחורי ההגה, והתאמת סל"ד אוטומטית בעת הורדת ההילוכים (Rev-Matching).

קישור לאירוע ההשקה לפני עשור של ה-BRZ דור ראשון

image

ה-BRZ בעלת מתלים עצמאיים מסוג מקפרסון מלפנים ומתלים עצמאים מסוג עצמות עצה כפולות מאחור בעלי כיול ספורטיבי. בנוסף, היא בעלת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה של חברת Torsen, בקרת יציבות עם מצב ייעודי למסלול בה ניתן לנתק את בקרת דינמיות הרכב (VDC).
ה-BRZ כוללת גם 7 כריות אוויר (SRS), מערכת למניעת נעילת גלגלים (ABS), מערכת בקרת יציבות (VSC), מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים (TPMS), מערכת לניטור שטחים מתים (BSD), התראה על תנועה חוצה מאחור (RCTA), מושבים קדמיים עם משענות ראש מתכווננות לטובת מניעת אפקט "צליפת שוט" בעת תאונה, מערכת LATCH לטובת עיגון מושבי בטיחות ובדגם עם תיבת ההילוכים האוטומטית AT גם מערכת בטיחות מתקדמת הנהוגה בסובארו: EyeSight הכוללת בלימה אוטונומית בעת זיהוי מכשולים מלפנים ומאחור.

העיצוב החיצוני מציג שילוב של רכב ספורט מודרני עם מאפייני עיצוב קלאסיים. פיתוח ה-BRZ כלל דגש על הקווים והמאפיינים האווירודינמיים. יחידות תאורה בטכנולוגיית LED בעלות חתימת DRL בצורת C – מיישרות קו לשפת העיצוב החדשה של SUBARU, בנוסף יחידות התאורה הקדמיות סובבות פניה (SRH). חישוקי סגסוגת קלים במידה 215/40 R18 עטופים בצמיגי ספורט מהטובים שיש - Michelin Pilot Sport 4.
מראות צד מתחממות בצבע הרכב בעלות כיוון חשמלי ואפשרות לקיפול חשמלי, מגבים בעלי שתי מהירויות כולל מצב הפעלה לסירוגין.

image

העיצוב הפנימי הכולל מושבים ספורטיביים מחוממים עם תפירה והדגשות באדום. מושב הנהג מתכוונן ידנית ל-6 כיוונים, מושב נוסע קדמי מתכוונן ידנית ל-4 כיוונים, גב מושב אחורי מתקפל, גלגל הגה בעל 3 חישורים מצופה עור עם תפרים אדומים המתכוונן מעלה/מטה ופנימה/החוצה, בנוסף - ידית הילוכים ובלם היד מצופים עור עם הדגשות אדומות.

ה-BRZ כוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "7 המאפשר מגוון אפשרויות תצוגה, במרכזו של לוח המחוונים ישנו מד סל"ד ולצידו מד כוח G. לוח המחוונים מציע מצב ספורט (בדגם עם תיבת ההילוכים האוטומטית AT) ומצב מסלול על מנת לספק תצוגה קלה וברורה של כל הנתונים הרלוונטיים לנהג. מערכת ANC מגיעה כסטנדרט בשתי רמות הגימור.

ה-BRZ מאובזרת במערכת לכניסה ללא מפתח הכוללת התנעה בלחיצת כפתור, חלונות חשמל נפתחים ונסגרים אוטומטית בלחיצה, סוככי שמש הכוללים מראות איפור סמויות, תא כפפות הכולל שקע טעינה 12 וולט, תאורה אוטומטית בעת פתיחת הרכב, מערכת בקרת אקלים המחולקת לשני אזורים נפרדים ומערכת מולטימדיה מקורית STARLINK עם קישוריות מלאה ל-Apple CarPlay ו-Android Auto (בכפוף לתמיכת המכשיר הסלולרי), קישוריות אלחוטית ל- Bluetooth ומסך מגע בגודל 8 אינץ'.

image