שטח 4X4 > כתבות > חדשות

החגיגה של ניסאן Nissan

לא בכל פעם אנחנו זוכים להשקה של שלושה רכבי שטח בשנה אחת על ידי יצרן אחד. אבל ניסאן קובעים סטנדרטים חדשים גם בישראל כשהם מרחיבים את המיבחר ופונים השנה אל כל המגזרים. מאלו שרוצים לחצות מדבריות ועד אלו שרוצים לטפס על מדרכות ליד בית הקפה...

לא בכל פעם אנחנו זוכים להשקה של שלושה רכבי שטח בשנה אחת על ידי יצרן אחד. אבל ניסאן קובעים סטנדרטים חדשים גם בישראל כשהם מרחיבים את המיבחר ופונים השנה אל כל המגזרים. מאלו שרוצים לחצות מדבריות ועד אלו שרוצים לטפס על מדרכות ליד בית הקפה.

באירוע השקה מאורגן כהלכה בהר חורשן ובחוף דור חשפו פסיפיק היבואנים את האקס טרייל הג'יפון החדש, את הטראנו 3 המצויד במנוע שלושה ליטרים של הפטרול ואת הווינר החדש מצויד במנוע החזק ביותר בין טנדרים בישראל 133 כ''ס.

לא מדובר במבחן דרכים אלא בטעימות ראשונות מההסתערות החדשה של ניסאן על השוק הרווחי של רכבי ה4X4 בסופו של היום נשארנו עם חוויה וכיף של נהיגה ברכב חדש לצד שאלות רבות שיפתרו קרב לוודאי רק במבחני הדרכים שיבואו.

ניסאן אקס טרייל

אחרי הרבה שנים בשוק מצטרפת ניסאן אל נישת רכבי הקומפאקט. האקס טרייל מיועד להתמודד מול הטויוטה ראב 4, הונדה CR-V ודומיהים. השוק הזה כידוע הוא שוק לוהט שגדל במערב אירופה ובארץ כמעט פי שתיים בחמש השנים האחרונות וצפוי לגדול עוד יותר. שם המשחק הוא עיצוב. האקסטרייל הוא רכב יפה, העיצוב זורם ומבוסס על קווים ישרים והפרופורציות בין החרטום ותא הנוסעים נכונות.

ניסאן אקס טרייל

ניסאן השקיעו גם בעיצוב הפנים עם לוח שעונים מיוחד הניצב בין הנהג לנוסע. הדבר נראה לנו תחילה בעייתי אולם השעונים מכוונים בזווית כלפי הנהג ומאפשרים לו שלא להסיר את עיניו לזמן רב מהדרך כשהוא מבקש להציץ במד הסל''ד לדוגמא. רצפת תא המטען נשלפת והיא קלה לניקוי ושטיפה, המושבים אחוריים מתקפלים ויוצרים משטח אחיד עם תא המטען וניתן לשלוף אותם מהרכב. נפח תא המטען גדול יותר משל ההונדה והטויוטה המקבילים. בתחום הבטיחות הציגה ניסאן נתונים השוואתיים המלמדים כי מרחק הבלימה של האקס טרייל טוב משל הפרילנדר, הראב 4 והCR-V. אקס טרייל מצוייד בארבע כריות אוויר, EBD, ומערכת סיוע לבלימה.

המנוע של האקס טרייל בנפח שני ליטרים מספק 140 כ''ס ב6000 סל''ד ומונט של 19.6 קג''מ ב4000 סל''ד קשה לנו לחוות עליו דיעה מנסיעה קצרה כל כך. בינתיים הוא השאיר סימני שאלה לגבי יכולתו לשאת את הרכב במהירות דומה לזו של המתחרים. האקס טרייל מצויד במצמד אלקטרוני מתוחכם בדיפרציאל המרכזי. הנהג יכול לבחור בין שלושה מצבים: 2WD המספקת הנעה קדמית קבועה של שני הגלגלים לטובת צריכת הדלק. המערכת משלבת את ארבעת הגלגלים במקרה שהחיישנים מזהים איבוד שליטה. AUTO המצב המומלץ ע''י היצרן לנסיעה רגילה. במצב זה מערכת חיישנים המחוברת לדוושת ההאצה ולסרנים מעבירה את המומנט לסרן האחורי בהתאם להאצה או לבלימה של הרכב. LOCK הנעה קבועה לארבעת הגלגלים עם יחס 50:50 גם כאן החיישנים יכולים להתערב אם בחירת הנהג מסוכנת לדעת המחשב. מהבדיקה הקצרה נראה לנו כי המערכת פועלת יפה בכביש במצב אוטומטי ובשטח כשבאמצעות לחצן הLOCK ניתן להימנע מהתחפרויות נוסח הCR-V.

השאלה שנותרה פתוחה היא כיצד תתפקד המערכת אחרי עשרות אלפי קילומטרים כיוון ששחיקה שאינה שווה בגלגלים הקדמיים והאחוריים או לחץ אוויר שונה עלולים לגרום לחיישן המפעיל את המצמד האלקטרוני לפעול לא נכון. האקס טרייל פונה אל הקהל שכיום מחזיק במכונית פרטית והוא מציע לו כניסה רכה אל השטח עם רכב נעים שמגהץ את המהמורות בשטח ושומר על יציבות בסיבובים. הוא ימכר בשתי רמות גימור בין 187000 ש''ח ל 200000 שקלים . באירופה הוא מצליח ונראה לנו שיש לו את כל הנתונים להצליח גם בארץ.

טראנו 3

מאז הפך שוק רכבי השטח את עורו ב1993 והתוצרת היפנית הגיעה לארץ הקודש הטראנו הוא הרכב הנמכר ביותר מסוגו 7400 מכוניות נמסרו עד עתה המהוות 18 אחוז מהשוק. במשך השנים הפער בין הטראנו לפג'רו ולטרופר הלך וגדל דבר שהתבטא גם במכירות הטראנו 3 אמור לצמצם את הפער הזה והיצרן מצפה למכור יותר מאלף כלי רכב בשנה. החידוש הגדול בדגם החדש הוא מנוע השלושה ליטרים המוכר לנו מהפטרול. מנוע הדיזל בהזרקה ישירה מספק 154 כ''ס ב3600 סל''ד ומונט בריא של 35 קג''מ ב2000 סל''ד. המנוע שקט בזכות שני גלי איזון לשיכוך רעידות ועל פי נתוני היצרן הוא אמור להיות חסכוני בדלק . טווח הטיפולים גדל והוא יהיה בדגם החדש כל 15000 ק''מ. בנסיעה בשטח נראה שהטראנו החדש נהנה מיכולת משופרת בזכות המנוע החזק אך לא נעשה שינוי משמעותי במהלך המיתלה, בגיר או במרווח הגחון.

טראנו 3

העיצוב של הטראנו שלוש (3 יכתב במספרים רגילים ולא באותיות רומיות) חודש. הפגוש הקידמי רחב וחסון יותר (צבוע כולו בגרסת הSE). חישוקי סגסוגת חדשים בכל הדגמים ומכסה המנוע פחוס יותר כדי להכיל את יחידת הכוח החדשה. בפנים הרכב שינו מהנדסי ניסאן את לוח המחוונים בעל הרקע הכהה עם תצוגה נוחה יותר לקריאה ואת חיפוי הדלתות, גלגל ההגה והמתגים החדשים. דגם הSE המפואר מצוייד גם במושבי עור ודיפוני עץ לקונסולה. בתחום הבטיחות נוספו משענות ראש אקטיביות ועיגוני ISOFIX לכיסאות ילדים בספסל השני. דגם הSE מציע שתי כריות אוויר צדיות לנהג ולנוסע.

אחת השאלות שנותרו פתוחות היא האם מערכת המיזוג השתפרה ביחס לדגם הקודם? בנסיעה הקצרה בשטח ביום קיץ נראה כי עדיין לניסאן יש מה ללמוד ממיצובישי פג'רו לדוגמא. הטראנו ישווק בשנת הדגם 2003 במגוון רחב מאד של דגמים. פסיפיק תמשיך להביא לארץ את הטראנו עם מנוע ה2.7 ליטר אך רק בגירסה הידנית. הדגם הידני עם המנוע הישן 2.7 ליטר שימכר בגירסה הקצרה ב174950 ש''ח ובגירסה הארוכה במחיר 181950

דגמי הטראנו עם המנוע החדש יימכרו בין 184950 לדגם הקצר הידני עד ל 209950 לדגם הארוך האוטומטי. ברמת הגימור SE עם מושבי העור, כריות האוויר הצידיות, הגריל כרום והרדיו צ'יינג'ר יימכר הטראנו ב 219950 בגרסה הארוכה אוטומטית. על פניו נראה לנו שהגירסה החדשה עשויה לקסום לקהל שקנה עד לאחרונה את הטרופר.

פיק אפ WINNER

ניסאן מציגה את הטנדר החזק בישראל. 133 כ''ס לעומת 115 של המגה מגנום ומומנט של 31 קג''מ לעומת 27.1 של המזדה. המנוע החדש שקט ולא רועד ומספק כוח כבר בסל''ד נמוך. שוק הפיק אפים בישראל שנשלט על ידי המגה מגנום ואחריו האיפון הצטמצם בשנה האחרונה לכ5000 רכבים חדשים שנמכרו בדגם 2002 . מתוך ה5000 רכבים רק כאלף נמכרו בגירסה הידנית. הWINNER החדש מתמודד על תואר מלך המכירות של הטנדרים עם הגיר הידני. הוא יוצג עם גיר ידני בלבד והיבואן מקווה למכור כ300 רכבים בשנה הבאה. לצד היתרון בכוח מציג היבואן את היתרון באחזקת הרכב עם מרוווח טיפולים גדול יותר מהמתחרים ועלות ביטוח זולה בהרבה מהמגנום ואחיו.

פיק אפ WINNER

ה WINNER פונה אל זרועות הביטחון והקהל שחושש מירי בדרכים. יכולת הנשיאה של המיגון הכבד על הסרן הקידמי של הרכב מספקת לו יכולת להפוך, לדברי היבואן, לטנדר היחידי שניתן למגן כנגד ירי. אבל לצד השרירים ניסאן השקיעה גם בעיצוב חדש, אמריקאי באופיו. בחזית הרכב בולטי ם פנסים רחבים וגריל בעיצוב חדש. באחורי המטען מדרגה אחורית מסיבית להקל על ההעמסה. פנים הרכב עבר עידכון ושיפור עם הגה מתכוונן, ארבעה מחזיקי כוסות, מראות חשמליות ושלל תאי אחסון. המושב האחורי עדיין אינו מתאים לאנשים הגבוהים ממטר ושמונים. הWINNER הוא רכב קשוח, הנסיעה בו בכביש עדיין קצת קופצנית בפסיפיק טוענים כי אחרי כעשרת אלפים קילומטר הנוחות תהיה טובה יותר. המחיר של הפיק אפ החדש נמוך מהמגנום אך יקר מהאיפון. לא כולל מע''מ יוצע הווינר ב136709 ש''ח השאלה היא האם הנהג הישראלי יסכים לוותר על הגיר האוטומטי כדי לקבל מנוע חזק? בסופו של היום ניסאן מסתערת על שוק רכבי השטח והיא מציעה פתרונות מגוונים עם תווית של אמינות וסחירות גבוהה. ההשקה אינה מחליפה מבחן רכב אמיתי אבל היא סיפקה טעימה מהבציר האיכותי שיצא לשוק בשנת הדגם הקרובה.

תגובות

0 תגובות