שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #78

דגם מיוחד של המרצדס G-קלאס לציון הכלי החצי מיליון שירד מקווי הייצור, טויוטה מפסיקה לייצר את ה-FJ קרוזר וסיני אלמוני בנה רפליקה ענקית של אאודי Q7

חצי מליון של מרצדס Mercedes G


44 שנים לאחר שעשה את הופעת הבכורה שלו, המרצדס G החצי מיליון במספר ירד לאחרונה מקווי הייצור. לרגל המאורע החגיגי תוכנן דגם מיוחד, שעיקר הייחוד שלו הוא הצבע שנבחר ("ירוק אגבה", אחד הצבעים שהוצעו בדגמים המוקדמים של ה-G), סמל מרצדס ענק בחרטום ופנסי איתות גדולים וכתומים על הכנפיים הקדמיות. וכן, גם לוחית רישוי עם המספר 500,000... מעבר לכך זהו דגם עכשווי רגיל לחלוטין, שלא ברור אם יימכר לציבור הרחב.

ה-G, שתוכנן ונבנה בתחילה כרכב צבאי על פי בקשתו של השאח מאירן, הפך ברבות הימים לאחד מרכבי השטח הנחשקים ביותר, וגם אחד היקרים ביותר (קישור לכתבה). בכל השנים הללו הוא שמר על צלליתו המוכרת ועל מערכת ההנעה עם שלושת הדיפרנציאלים הננעלים. בשנה הבאה עומד לצאת דגם כל-חשמלי שלו, כך שנראה שלא נפרד ממנו בקרוב.

קישור לכל הכתבות על המרצדס G הנחשק

image

טויוטה מפסיקה לייצר את ה-FJ קרוזר

זה אולי יפתיע אתכם לדעת, שטויוטה המשיכה בייצור ה-FJ קרוזר ממש עד לימים אלה. הדגם עם העיצוב היפהפה, מחוות רטרו של טויוטה ללנד קרוזרים של פעם, יועד בעיקר לשוק האמריקאי אך לא זכה שם להצלחה גדולה. ב-2014, שש שנים בלבד לאחר שהוצג, השיווק שלו בארה"ב הופסק, אך הוא המשיך להימכר במקומות אחרים בעולם כמו המזרח התיכון, דרום אפריקה, אוסטרליה, דרום-מזרח אסיה ועוד. מספר קטן של כלים הגיע גם לישראל, ביבוא אישי.

אך ייתכן שהשם, וגם העיצוב, לא ייעלמו מהליין של טויוטה: לפני כשנה וחצי יצאה החברה בהצהרה כי בעתיד הקרוב תציג מגוון גדול של כלים חדשים עם הנעה חשמלית (קישור לכתבה). אחד מהכלים שהוצגו אז נראה כמו FJ קרוזר קטן וקשוח, שנשמח מאוד אם באמת יגיע לכלל ייצור.

image

האאודי Q7 הגדולה ביותר בעולם

כאשר יותר ויותר אנשים מנסים למשוך תשומת לב ברשתות החברתיות, אחד התחומים בהם מגלים עניין הוא ייצור כלי רכב שונים ומשונים. אחד הכלים הכי ביזאריים שראינו לאחרונה הוא מפלצת ענקית עם דמיון מסוים לאאודי Q7, שנבנה ככל הנראה בסין (קישור לכתבה על אאודי Q7 "אמיתי").

סרטון של הרכב הייחודי הופיע ב-Reddit, ונראה שהוא נבנה על בסיס של כלי לעבודות עפר או משהו דומה. למרות שאין לו דלתות (הכניסה היא מאחור, באמצעות סולם) וגם לא חלונות, בסרטון אפשר לראות שהרכב הוא בעל יכולות מוטוריות מלאות, כלומר מניע, נוסע וגם מסתובב.

image