סיכום טיול דרך בורמה, שברולט סילברדו - 13/7/23

UMI - יבואן שברולט סילברדו לישראל הזמין את לקוחותיו לטיול רב משתתפים ב-3 קבוצות של סילברדו בהרי ירושלים לאורכה של דרך בורמה. שבילים נהדרים, קצת אתגרי נהיגה, תצפיות מרהיבות על שער הגיא ואתרי מורשת מתקופת מלחמת העצמאות.
חבורה נהדרת של משתתפים, מצב רוח גבוה של מטיילים שתמיד שמחים להיפגש שוב בשטח ואירוח נהדר של היבואן.
הדריכו: דרור ברלי, שלמה הלב"ץ ועופר עתיר
צילום וידיאו: רוסלן פאול
תמונות: מטיילים ומדריכים

נפגשים בעין ראפה שבהרי ירושלים

נפגשנו עם איריס ואנשי UMI קצת יותר מוקדם בקצה של הכפר עין ראפה להתארגן על מקום הכינוס, להכין את הדגלים, עגלת הגלידות והשתיה הקרה ובעיקר להכין את עצמנו לקליטת 45 (כן, כן 45!) רכבי שברולט סילברדו אדירים, עם נהגים, נהגות, משפחות וחברים שהצטרפו לטיול של מועדון לקוחות סילברדו.
הקבוצה הגדולה חולקה ל 3 קבוצות מראש וכל מדריך של אתר השטח קיבל אזור כינוס אחר לאסוף את הקבוצה שלו לפני היציאה למסלול.
לקראת השעה ארבע החלו להגיע רכבי הסילברדו: רכב / טנדר שטח ענק, עם מנוע חזק, כוחות סוס בלתי נגמרים (400 כ"ס ואף יותר) ויכולת שטח מרשימות לטנדר פול-סייז, אבל יחד עם זאת, בתוך הרכב אתה מרגיש בסלון גדול ומפנק , עם מזגן עוצמתי (וזה חשוב ביום החם מאד שבו טיילנו) וישיבה גבוהה ונוחה.
המוני הסילברדו זורמים לאזורי הכינוס, החברה במצב רוח מצויין, יורדים לכיוון עמדת הגלידה והשתיה הקרה המוצלת וממתינים בחברותא שכולם יגיעו ונצא לדרך.

יציאה לדרך - לשביל בנחל כסלון

אז איך לוקחים 45 רכבי סילברדו במסלול שטח צר ותלול (ברוב) מבלי ליצור פקקים אדירים? זה היה האתגר שלנו מדרכי אתר השטח: דרור ברלי, שלמה הלב"ץ ביחד עם הח"מ.
שלמה ריכז את הקבוצה שלו ויצא ראשון לדרך, לאחריו יצא דרור, ואני כרגיל, כמו שאני אוהב בקבוצה המאספת. קיבלתי רכב סליברדו מפנק וחדש יחד עם רובי - איש UMI שנהג ברכב ועזר לי להוביל את השיירה והצטרף אלינו לרכב גם הצלם המוכשר רוסלאן פאול שתיעד את האירוע מכל זווית אפשרית.

לאורך נחל כיסלון

יצאנו לדרך לאורך השביל הנפלא של נחל כסלון, זהו אחד הנחלים הגדולים המנקזים את הרי יהודה מערבה. מקורותיו נמצאים באזור גבעת הרדאר והיישוב הר אדר, ומשם הוא יורד בתלילות דרומה וחוצה את כביש ירושלים-תל אביב באזור הכפר אבו גוש וממשיך דרך עין רפא בדרכו לשפלה. על מדרונות הצלולים של עמק הנחל התחתון נטוע יער הקדושים - פרויקט בו ניטעו 6 מיליון עצים לזכר קורבנות השואה.
ההתקדמות בשיירה הארוכה של הסילברדו איטית יחסית, הרכב גדול והשבילים צרים וצריך להתקדם בזהירות. שביל נחל כיסלון והטיפוס לכיוון הישוב בית מאיר מזמן לנו נופים נפלאים של האזור.

הגענו למעלה, ממש ליד הישוב בית מאיר, חצינו את הכביש ושם יש רחבה מספיק גדולה בכדי לארגן את כל הרכבים בחניה מסודרת אחד מול השני. כולם בצב רוח מרומם, יורדים מהרכבים, מנשנים ונהנים. אספנו את כולם לתת רקע על שביל שלוחת המשלטים, הרכס המלווה את שער הגיא ומתנשא מעליו בתלילות מדרום. על השליטה בפסגות השלוחה, המתנשאות כ-100 מ' מעל קרקעית שער הגיא, התנהל מאבק קשה בימי מלחמת העצמאות. קצת על מורשת קרב משלט 16 שנמצא בראש הר אורנה. אחת מהגבעות השולטות על כביש לטרון – ירושלים, עליו ניטש קרב קשה ומספר ניסיונות כיבוש עם אבדות קשות עד כיבושו, על דרך בורמה שהצילה את ירושלים הנצורה ועקפה את שער הגיא (הוא באב אל וו'אד) ואפשרה להעביר אספקה של תחמושת ומזון לעיר הנצורה וכן על קו צינור השילוח, שהונח מיד אחרי פריצת דרך בורמה להציל את ירושלים ממחסור במים.

משלט 16 ודרך בורמה

לאחר העצירה באזור בית מאיר, חזרנו לרכבים והלנו ליסוע בשביל השיירות לכיוון משלט 16. הדרך מטפסת למעלה והופכת להיות יותר אגרסיבית, רכבי הסילברדו, מגהצים את השטח באלגנטיות ומדלגים על כל מכשול בקלילות ובהתקדמות איטית ובטחה. עברנו את משלט 16 והתקדמו לנקודת תצפית מרהיבה על שער הגיא וכביש מספר 1, ומשם המשכנו בירידה לכיוון כביש 38 לאורכה של "דרך הג'יפים", כך נקרא הקטע הזה של השביל אשר זכה במלחמת העצמאות בשם של דרך בורמה (ובימי מלחמת העצמאות היה עביר לג'יפים 4X4 בלבד).

168958143190516895814327371689581433530

הירידה בדרך בורמה לכיוון כביש 38

במהלך הירידה, בבדיקת קשר עם שי מהרכב המאסף שלי, הסתבר לי שהשיירה נשברה , והוא ורכב נוסף לקחו פנייה לא נכונה לכיוון משלט 21 הסגור, מכיוון שלא ראו את רכב שלפניהם. עצרתי את כל השיירה וכיוונתי את שי והרכב הנוסף שאיתו חזרה לשביל הנכון, עד שהם חברו חזרה לשיירה.
השעה היתה 19:20, כשהגענו לכביש 38, היינו אמורים לחצות את הכביש ולהמשיך בדרך בורמה ובכרמים של אזור שער הגיא עד למצפה הראל, אבל מכיוון שהמטיילים כבר היו עייפים ורעבים, בהתייעצות עם רובי, החלטתי לוותר על המקטע האחרון בשטח, כי רצינו שעד 20:00 נהיה כולנו בנקודת הסיום במצפה הראל.

סיום במצפה הראל

כולנו הגענו באזור 20:00 לנקודת הכינוס, שם חיכה לנו פוד-טראק משובח של המבורגרים אוהל כינוס שתייה קרה ולסיום גם סטנד-אפ. נפגשנו עם הקבוצות האחרות של דרור ושלמה, והעברנו חוויות ורשמים. היה כיף גדול!

חברות וחברים, היה תענוג גדול להכיר אתכן.ם בטיול של UMI ללקוחות סילברדו. קיבלנו נופים נפלאים, אתרים היסטוריים, מורשת קרב וסיום מפנק במצפה הראל. שאפו על נהיגה מקצועית וחלקה 👏. תודה לכם על יום טיול נפלא ומלא חוויות. היה לי העונג להוביל אתכן.ם. תודה רבה לאירגון המעולה של UMI, לאוכל, לפינוקים ולסילברדו המעולה יחד עם רובי היקר, שעזר לי להוביל את הטיול ולרוסלאן הצלם המוכשר שתיעד את האירוע.
מקווה להיפגש איתכן.ים בקרוב שוב בשטח 🤞.
סעו בדרכים בטוחות !

169009980494016900998065461690099808532169009981022316900998124041690099815165

הקבוצה בהובלת שלמה הלב"ץ:

קבוצה 1 - בהובלת שלמה

יצאנו ראשונים למסלול, שזה תמיד טוב, והמסלול עבר לנו בכיף גדול. שתי עצירות בדרך, אחת לתצפית על כביש 1 מנקודה מאוד גבוהה ושולטת לא רחוק ממשלט 16 והשנייה בנק' "קו השילוח". זכינו להבין מקרוב את גודל המשימות שהיו לבוני הארץ בשנה הראשונה להקמתה ואי אפשר שלא להתפעל מההישגים.

הקבוצה בהובלת דרור ברלי:

טיולי מועדון סילברדו (יש שניים כאלה, בשניהם אנשים נהדרים) עשויים להידמות למי שלא מכיר, ככאב ראש רציני - כמות גדולה של כלי רכב ענקיים, רעשניים ולכאורה מסורבלים, איך משתלטים על דבר כזה?.... מסתבר שבקלות! הובלת טיולי מועדוני סילברדו היא מהמלאכות היותר מהנות שאנחנו מכירים, כי כשעובדים עם אנשים, מה שמשנה אלה האנשים - וכאן אנחנו מקבלים חבורה גדולה, נהדרת, קולנית, מצחיקה, מגובשת של אנשים טובים ושמחים, שמהר מאוד מתגלים גם כנהגים מצויינים שמכירים היטב את המפלצת שלהם ומצליחים להעביר אותה בקלות גם במקומות שלכאורה מאתגרים מאוד עבורה. טיול של מועדון סילברדו מתקדם בשטח באופן חלק ובקצב שיפתיע את כל מי שלא בעניינים.

כצפוי, שבילי הרי ירושלים לא מאתגרים את החבורה המצויינת שלי, וקצב ההתקדמות שלנו הוא כמתוכנן, עם עצירות להסברים בנקודות מוסכמות מראש - תצפית על שער הגיא מראש רכס שיירות ומשלט 16, ולאחר מכן ליד צינור השילוח סמוך ל"סרפנטינות" של דרך בורמה - עצירות שנותנות לקבוצה תוכן ורקע היסטורי על המסלול, וגם מאפשרות לקבוצה של שלמה שנוסעת לפנינו להתרחק קדימה.
לנקודת הסיום במצפה הראל הגענו, איך לא, בדיוק בשעה שמונה בערב, היישר למתחם ארוחת הערב עם פודטראק שסיפק המבורגרים מצויינים בקצב מהיר. ולאחר מכן, למי שנשאר להופעה של "סטנדאפיסטית בדואית" זכה גם לפאנץ' רציני בסוף.
למרות החום המטורף ששרר בארץ בכלל ובאיזור הטיול בפרט, היה יופי של אירוע, מהנה מאוד, שגם תיקתק "לפי הספר".

הכינוס בנקודה התנהל היטב, עם שלושה חניונים לקבוצות השונות ודוכן גלידה מרענן שהקל על החום הכבד. הובלת הקבוצות תוך התחשבות בזמנים, נהיגה מצויינת של כל משתתפי האירוע - כל הפרטים הללו חברו להצלחה גדולה והרבה חיוכים.
תודה מיוחדת לאיריס המקסימה על ההפקה וניהול האירוע הזה בדרכה הרגילה - עם הרבה חיוכים ואווירה נהדרת - אלופה אמיתית! היה לנו כיף להוביל את הקבוצות, ונתראה שוב באירועים הבאים!