שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הסייברטראק הראשון של טסלה ירד מקו הייצור

לאחר המתנה ארוכה ואינספור דחיות, התחיל סופסוף הייצור הסדרתי של הטנדר החשמלי המסקרן, עם העיצוב השנוי במחלוקת. ומה בדיוק נקבל שם?

לפני למעלה משלוש שנים, שוב הפתיע אלון מאסק את עולם הרכב עם הצגתו של הסייברטראק – טנדר חשמלי עם מראה עתידני ועתיר יכולות (קישור לכתבה). כרבע מיליון לקוחות הפקידו 100 דולר כל אחד כדי לשריין לעצמם את הרכב הנחשק, עם הבטחה שהשיווק והייצור יתחילו בשנת 2021. מאז, החלה מסכת של דחיות ועיכובים, ורק השבוע, באיחור גדול, זה אכן קרה והסייברטראק הראשון בייצור סדרתי הגיח לאוויר העולם.

על פי הדיווחים, הטנדר – לפחות בשלבים הראשונים של הייצור – יגיע עם ערכת סוללות המסוגלת לספק טווח נסיעה של כ-560 ק"מ. זה אמנם פחות מהטווח שיציע הסילברדו החשמלי, אך יותר מזה של הפורד F150 לייטנינג, אבל רחוק מאוד מההבטחות הראשוניות שפיזרה טסלה על טווח שיגיע ל-800 ואפילו לאלף ק"מ בין טעינות (קישור לכתבה על טווחי נסיעה של טנדרים חשמליים).

מראה עתידני אך שנוי במחלוקת

גם לגבי מבחר הדגמים והמחיר הסופי עדיין שורר חוסר בהירות. בחשיפה הראשונה, הוצגו ארבע אפשרויות שונות של מערכות הנעה: מאחורית בלבד עם מנוע יחיד ועד אופציה להנעה בכל הגלגלים עם שלושה מנועים, שניים מאחור ואחד מלפנים (קישור לכתבה). לא ברור אם טסלה עדיין מתכננת להציע את כל אופציות ההנעה האלו, ואם כן מתי הן אמורות להגיע.

דבר נוסף שטרם נחשף הוא התמחור. המחיר אמור היה להתחיל ב-39,900 דולר עבור גרסת הבסיס ו-49,900 דולר עבור הגרסה כפולת ההנעה. בשנת 2021, טסלה הסירה את כל התמחור והמפרטים מהאתר שלה ועדיין לא השיבה אותם. באסיפת מחזיקי המניות של טסלה בשנה שעברה, כבר הודיע מאסק שהמחיר והמפרטים ישונו, אך לא פירט מעבר לכך. סביר להניח שנתונים אלו יפורסמו בקרוב.

וכך זה נראה למי שמביט בו מאחור