שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הלנד קרוזר פראדו החדש נחשף רשמית

אחרי המתנה ארוכה מאוד מגיע הדור הבא של הפראדו, שיהיה גדול במעט מהנוכחי ועם עיצוב בעל נגיעות רטרו. לפי טויוטה, נוחות הנסיעה ויכולות השטח ישופרו בהרבה, וכך גם הפינוקים

לאחר כמעט 14 שנים של ייצור הדגם הנוכחי, הלנד קרוזר פראדו של טויוטה מגיח עם דור חדש, חמישי במספר, שעוצב בהשפעה ברורה של לנד קרוזרים מהעבר. עם אורך של 4920 מ"מ ובסיס גלגלים של 2850 מ"מ, הפארדו החדש שקיבל את שם הקוד J250 גדול במעט מקודמו, ותא הנוסעים המרווח והמעוצב שלו הוא שיפור רציני לעומת זה של הדור הנוכחי.

כפי שפורסם כבר בעבר (קישור לכתבה), הדגם החדש שמר על שלדת הסולם, תוך שימוש בשלדת ה- ה-TNGA המשמשת גם את הלנד קרוזר 300 (קישור לכתבה). על פי הדיווחים, עבור השוק האירופאי - שגם אנחנו כלולים בו – ישכון בחרטום מנוע הטורבו-דיזל המוכר בנפח 2.8 ליטר, המשמש את הפראדו היוצא (סדרה 150) וגם את ההיילקס. בשלב הבא, המנוע הזה יקבל מערכת היברידית קלה שתפחית את צריכת הדלק ואת פליטת המזהמים (קישור לכתבה על הנעות חשמליות/היברידיות).

image

אופציות אחרות יכללו מנוע בנזין עם ארבע בוכנות בנפח 2.7 ליטר ודגם היברידי שישלב מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.4 ליטר עם מנוע חשמלי, עם הספק משולב של 371 כ"ס. הפראדו ככל הנראה לא יקבל את מנוע ה-V6 של הלנד קרוזר 300, גם לא בשוק האמריקאי.

למנועים תשודך תיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים, כשההנעה תשוגר כל הזמן לארבעת הגלגלים עם דיפרנציאל מרכזי ננעל והילוך כוח, כשמאחור יש סרן חי. המוט המייצב הקדמי יהיה בעל ניתוק חשמלי, באמצעות מתג בלוח השעונים. כמו כן, תהיה מערכת Multi-Terrain Monitor לשליטה במצבי נהיגה שונים, על פי תנאי השטח.

image

על פי טויוטה, השלדה קשיחה יותר ב-50% מזו של הפראדו הנוכחי, וגם המרכב נוקשה בכ-30%. זה, בתוספת מתלים משופרים, אמור לתת ל- J250 נוחות נסיעה טובה יותר על הכביש, לצד יכולת התמודדות עם תנאי שטח קשים. בצד המפנק, כתלוי ברמות הגימור, יהיה גג זכוכית באורך מלא, בקרת אקלים רב אזורית, ריפודי עור משולבים בקטיפה ותצוגה דיגיטלית עוטפת בלוח השעונים, שתכלול גם מערכת מידע ובידור מהדור החדש.

תחילת השיווק באירופה צפויה לקראת הרבע האחרון של שנה זו או תחילת השנה הבאה. עדיין לא ידוע מתי יגיע לארץ ומה יהיה המחיר אצלנו.

169095331710816909533173411690953317585


תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - יוסי

02 באוגוסט 2023 ב 10:14

דומה (מידי) לברונקו... 150 הוא הדגם האולטימטיבי!

2

אורח/ת - רכב חלום

02 באוגוסט 2023 ב 11:02

איזה רכב חלום

3

sireh

02 באוגוסט 2023 ב 15:29

תהיה גרסה קצרה?

4

אורח/ת - אבנר

02 באוגוסט 2023 ב 20:11

נראה כמו המחליף של ה FJ cruiser אחד המוצלחים ביותר של טויוטה

5

אורח/ת - עניין המנוע

03 באוגוסט 2023 ב 10:22

השאלה, האם אפשר לייבא את מנוע הבנזין ההיברידי אם לא יימכר כאן באופן סדיר?