שטח 4X4 > כתבות > חדשות

גם מהינדרה עוברת לחשמל

החברה ההודית תציג בשבוע הבא דגם קונספט חשמלי של הטאר, רכב השטח הקשוח שלה. ההשקה תתקיים בדרום אפריקה, מה שמעלה אפשרות שייתכן והדגם הזה ישווק ברחבי העולם

תעשיית הרכב בהודו נמצאת בשנים האחרונות בתנופה גדולה, והיצע רכבי השטח שמיוצרים שם מרשים מאוד (קישור לכתבה). מדובר בלא מעט דגמים קשוחים עם יכולות שטח טובות ומחיר שפוי, אך למרבה הצער מדובר בכלים שאינם עומדים בתקינה אירופאית או אמריקאית, ולכן אין אפשרות לייבא אותם אלינו.

אבל ייתכן שמצב זה ישתנה בעתיד הלא רחוק, עם חשיפתו של דגם קונספט חשמלי של המהינדרה טאר – THAR.e הצפויה בשבוע הבא. הטאר, שדור חדש שלו הוצג לפני כשלוש שנים (קישור לכתבה), מפתיע בדמיונו לרנגלר של ג'יפ וגם בנוי בצורה דומה: שלדת סולם, סרן חי (רק מאחור, מלפנים מתלה נפרד), הילוך כוח, מרווח גחון ראוי וזוויות גישה ונטישה טובות.

כמו מרבית כלי הרכב המיוצרים בהודו, גם הטאר אינו עומד כאמור בתקינה המחמירה, אך השימוש בהנעה חשמלית יכול להוות "גיים צ'יינג'ר": מנוע חשמלי אינו פולט זיהום, ועם קצת שיפורים במערכות הבטיחות הנדרשות כיום, יש אפשרות שטאר חשמלי ישווק גלובלית ולא רק במדינות מתפתחות.

כרגע זאת השערה בלבד, שכן מהינדרה עדיין שומרת את הקלפים צמוד-צמוד לחזה, ולא פרסמה כלל נתונים מלבד שחרור כמה תמונות שאינן חושפות את הדגם החדש במלואו. וכאן עולות שתי אופציות: ייתכן שמדובר בדגם חדש לחלוטין על פלטפורמה ייעודית לכלי רכב חשמליים ואז לא בטוח שיישמרו הקשיחות ויכולות השטח. לחברה כבר יש פלטפורמה כזאת, שפותחה בשיתוף פעולה עם פולקסוואגן, ועל פי פרסומים היא מתכננת לבנות עליה חמישה דגמים חדשים. וייתכן שנקבל את הטאר הנוכחי - רק כזה שמצויד עם מנועים חשמליים (ויהיו שניים, מה שאומר שתהיה הנעה 4X4), שיישמר את היכולת להגיע רחוק בשטח.

לא נותר לנו אלא לחכות עד ה-15.8, היום בו תתבצע החשיפה אז נקבל את הפרטים המלאים

הטאר הנוכחי. יהיה דמיון?