שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה מציגה: גרסת קונספט של טנדר חדש

הדגם, שנחשף בתערוכת רכב בינלאומית באינדונזיה, קטן יותר מההיילקס, עם עיצוב מרובע במיוחד. הוא מיועד תחילה לשווקים בדרום-מזרח אסיה ועדיין לא ברור אם ישווק באזורים אחרים של הגלובוס

האטרקציה המרכזית בתערוכת הרכב השנתית GIIAS המתקיימת מדי שנה באינדונזיה מאז 1986, היה דגם קונספט של טנדר חדש מתוצרת טויוטה. הטנדר קיבל את השם ראנגה (Rangga) שנגזר מהמילה הג'אווית ronggo, שמסמלת דמות של גיבור חזק וקשוח, בהתאמה אולי לעיצוב השרירי של הקונספט.

טויוטה לא חשפה פרטים טכניים על הטנדר, אך הוא קטן וקומפקטי יותר מההיילקס וסביר להניח שהוא יצויד במנועי בנזין ודיזל, עם אופציה עתידית למערכות הנעה היברידיות וגם חשמליות מלאות. סביר גם שדגמי הבסיס יוצעו עם הנעה אחורית בלבד, אך תהיה אפשרות גם לדגמים עם הנעה בכל הגלגלים.

בראנגה נעשה שימוש בפלטפורמת ה- IMV המשמשת את הדור הנוכחי של ההיילקס ולא בפלטפורמת ה- TNGA המתקדמת יותר, אותה אפשר למצוא בהתאמות שונות בדגמים החדשים של טויוטה, כמו הלנד קרוזר 300, הפראדו 250 (קישור לכתבה) ובטנדר הטונדרה, והיא תשמש גם את הדור הבא של ההיילקס, העומד בפתח.

טויוטה מייעדת את הראנגה כטנדר רב-תכליתי, שניתן להתאימו בקלות לצרכי המשתמש ודרישותיו. כדי להדגים את היכולות שלו, טויוטה הציגה כמה גרסאות שונות, כמו אמבולנס, כבאית, סדנה ניידת, קמפר, בית קפה נייד, אוטו גלידה ועוד, חלקן כדגמים ממשיים וחלקן כמודלים ממוחשבים.

על פי הפרסומים, תחילת הייצור של הראנגה צפויה עוד השנה, או לכל המאוחר בתחילת השנה באה. הוא ישווק תחילה בתאילנד, ארץ הייצור, במחיר של כ-75 אלף שקל, ואחר כך באינדונזיה ובמדינות נוספות בדרום-מזרח אסיה. עדיין לא ברור אם מדובר בדגם המיועד לארצות מתפתחות בלבד, או שהוא יעמוד בתקינות האירופאיות המחמירות, ואז יש סיכוי שיגיע גם אלינו.