שטח 4X4 > כתבות > חדשות

צוות פוינטר במרוץ "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" של ה- FIA - סיכום שלושת הימים האחרונים

שלושת הימים האחרונים של המירוץ הגיעו והתקיימו בלאוס, שדרכיה היו מאתגרות יותר משכנתה תאילנד. אך צוות פוינטר לא נכנע לאתגרים שבדרך וסיים את המירוץ במקום מכובד ביותר

image

סוף המירוץ בימים רביעי, חמישי ושישי התקיימו בלאוס השכנה. רז הימן והלל סגל מצוות פוינטר מקבוצת PowerFleet במירוץ "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" יצאו ליום הרביעי מהמקום ה- 12 הכללי במטרה להתקדם במעלה הדירוג. עוד לפני היציאה תיקנו את רצועת גובל הבולם שכמעט ונקרעה.

השבילים בלאוס לדברי רז היו "רעים בצורה קיצונית אבל זה מתאים לנו" שבילים רעים, לא מתוחזקים, מלאי בורות, חריצים רוחביים, קוליסים, מידי פעם גם בוץ – תענוג לצהובה. בחלק הראשון של היום הרביעי על פני 120 ק"מ הם עקפו לפחות 6 רכבים שזינקו לפניהם. בחלק השני זינקו ל-50 ק"מ האחרונים ובסוף המקטע סיימו במקום החמישי וה-6 בכללי, תוך שיפור של 6 מקומות.

image

היום החמישי והלפני אחרון קיבל תספורת וקוצץ ל- 106 ק"מ. 120 מטר מהזינוק חיכה לצוות פוינטר מעבר מים שהמארגן תידרך לגביו על שימוש בכננת. אין לצוות כננת כזו. האופנועים לעומת זאת תודרכו לחצות על הגשרון. אך מעבר המים היה פחות נורא מהצפוי ובגדול היה ספיישל מאוד מהיר. צוות פוינטר הגיע לקו הסיום במקום החמישי וסיכוי גבוה להישאר במקום השישי הכללי. בסיכום היום התבשר כי טיפסו למקום הרביעי בקטגוריה וגם בכללי.

היום השישי והאחרון התאפיין בקטע קצר ומהיר. 52 ק"מ טסו להם במהירות תלת ספרתית וסיום במקום הרביעי הכללי, כשלפני הצוות הישראלי 2 צוותי רכבים רשמיים של Toyota Gazoo racing ושל מיצובישי Rally Art.

צוות פוינטר הפך להיות האטרקציה המרכזית בראלי, הן של המתחרים והמלווים שלהם והן של כל כלי התקשורת ממזרח אסיה, כולל אינדוזניה ויפן שראיינו אותם והתרשמו מהנחישות ומהמקצועיות של רז והלל שהגיעו ללא משאית סיוע.

image

רז הימן ציין כי "מסע ארוך הגיע לסיומו עם תחושה נהדרת של הצלחה מפתיעה. קיווינו להכנס לעשירייה הראשונה אבל לבטח לא חלמנו על מקום רביעי כללי. זה קרה בזכות עבודת צוות מדהימה, נחישות והמון ניסיון ולמרות מעידות קטנות בדרך. אני מודה לכל מי שהשתתף איתנו בחוויה המיוחדת הזו. תודה לשותפינו לדרך במשך כמעט שני עשורים, החיבור מדהים ומיוחד ואנחנו בהחלט גאים להיות צוות פוינטר טויו".

צוות פוינטר יוצא למרוץ "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" של ה- FIA
צוות פוינטר במרוץ "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" של ה- FIA - סיכום היום הראשון

צוות פוינטר במרוץ "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" של ה- FIA - סיכום היום השני
צוות פוינטר במרוץ "אסיה קרוס-קאנטרי ראלי" של ה- FIA - סיכום היום השלישי

image