שטח 4X4 > כתבות > חדשות

דור חדש לפיאט פנדה יגיע בשנה הבאה

דור רביעי לדגם הוותיק ביותר של החברה יוצג בחודש יולי הבא, במסגרת חגיגות ה-125 שנה לייסודה של פיאט

אחד מדגמי המכוניות הוותיקים ביותר, הפיאט פנדה, יוחלף בשנה הבאה בדור חדש, רביעי במספר. זה יקרה ב-11 ביולי 2024, כאשר יצרנית הרכב האיטלקית שהיא חלק מקונצרן סטלנטיס, תחגוג 125 שנה להיווסדה.

על פי הדיווחים בעתונות הרכב באיטליה, פיאט מתכוונת להגדיל את הפנדה באופן משמעותי, ולהגיע לאורך של כארבעה מטרים. לשם השוואה, אורך הפנדה הנוכחית, שנמצאת איתנו מאז שנת 2011, הוא פחות מ-3.7 מטרים. גם עם הממדים המוגדלים, הדגם החדש יהיה קטן יותר מה-600 שנחשף לאחרונה.

image

הדור החדש ייבנה על פלטפורמת e-CMP2 שעומדת בבסיס ג'יפ אוונג'ר, ותשמש גם דגם מקביל עתידי של אלפא רומיאו (קישור לכתבה). פיאט כנראה תתמקד בגרסה חשמלית מלאה, אבל יהיה גם דגם היברידי מתון, עם מנוע בנזין קטן, בדומה למה שמוצע באוונג'ר, עם מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.2 ליטר וטכנולוגיה של 48V (קישור לכתבה על סוגי הנעות חשמליות והיברדיות).

הפנדה החשמלית הטהורה צפויה להיות זולה באופן יחסי, ומנכ"ל פיאט, אוליבייה פרנסואה, אמר לאחרונה שמחיר הבסיס יעמוד על פחות מ-25,000 אירו. זה יהפוך אותה לאלטרנטיבה אפשרית לדגמי דאצ'יה השונים. כפי שהיה בכל הדורות הקודמים, גם כאן צפוי דגם עם הנעה בכל הגלגלים (קישור לכתבה על פנדה 4X4 דור ראשון).