שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה מפתחת טכנולוגיית מצברים חדשה שתספק טווחי נסיעה של 1000 ק"מ ויותר

המצברים החדשים יותקנו במכוניות של החברה החל משנת 2027 ובעתיד הרחוק יותר יגיעו מצברים עם טווחים של 1500 ק"מ וזמן טעינה קצר במיוחד

אם יש דבר אחד שטויוטה ומנהליה הבהירו במהלך העשורים האחרונים, זה שהם לא מתלהבים מכלי רכב עם הנעה חשמלית טהורה. קצת מוזר, בהתחשב בכך שיצרנית הרכב נתפסה דווקא כחלוצת המכוניות הירוקות, עם הצגתה של הפריוס ההיברידית ב-1997, הרכב הראשון בייצור המוני שנועד עבור נהגים עם מודעות לסביבה.

בשנתיים-שלוש האחרונות הגבירו בטויוטה את הזרם, עם אינספור הכרזות על דגמים חשמליים חדשים שיופיעו עד לסוף העשור (קישור לכתבה). והשבוע הכריזה החברה שהיא מפתחת מצברים חדשים, עם טווחי נסיעה גדולים וזמני טעינה קצרים במיוחד. הסוללות החדשות יותקנו במכוניות של טויוטה החל מ-2026, עם טווח נסיעה שיעמוד על יותר מ-800 ק"מ בשלב הראשון, וכמעט כפול מזה בגרסאות מאוחרות יותר.

image

בדומה לחברות אחרות כולל פורד וטסלה, טויוטה בחרה ליצור סוגים שונים של סוללות שיתאימו ליישומים שונים, ממש כמו שהיא בונה כיום מנועי בעירה עם מגוון של מפרטים והספקים שונים. בתחילה, יהיו שני סוגים: סוללת ביצועים המשתמשת בטכנולוגיית Li-ion עבור מכוניות יקרות, וסוללה פשוטה יותר המשתמשת בכימיה של ליתיום-ברזל-פוספט שנועדה לשמור על מחירים סבירים של דגמי הכניסה החשמליים.

סוללת הביצועים תגיע ראשונה ותותקן כאמור בדגמי 2026, עם עלויות ייצור מופחתות ב-20 אחוז לעומת הסוללות העכשוויות, טווח של מעט יותר מ-800 ק"מ וטעינה מ-10 ל-80 אחוז מקיבולת הסוללה בתוך כ-20 דקות. הסוללות הפשוטות יותר יגיעו ב-2027, עם טווח של 600 ק"מ וטעינה מ-10 ל-80 אחוז תוך כ-30 דקות.

image

ב-2027-28 סוללת הביצועים תציע טווחים ארוכים עוד יותר של כ-1000 ק"מ, עם זמן טעינה של 20 דקות אך במקביל תגיע סוללת מצב-מוצק (Solid-State) שתספק גם היא טווח של 1000 ק"מ אך ניתן יהיה לטעון אותה ל-80 אחוז תוך 10 דקות בלבד. בהתפתחות נוספת, שתתרחש בעתיד הלא רחוק, טווח הנסיעה יגדל ל-1,200 ק"מ, ובסופו של דבר יגיע עד 1,500 ק"מ.

טויוטה פועלת גם להקטנת עובי מארזי הסוללות שלה כדי לשפר את הנוחות הפנימית לנוסעים ולצמצם את גובה הרכב הכולל כדי לשפר את האווירודינמיקה ואת היעילות. עובי הסוללה ב-bZ4X הנוכחית הוא 150 מ"מ כולל המעטפת, השאיפה היא לרדת ל-120 מ"מ בכלי רכב רגילים, ול-100 מ"מ במכוניות עם אוריינטציה ספורטיבית.

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת - איתמר

20 בספטמבר 2023 ב 14:39

קניתי את הרכב הגעתי לעמדה לא עובדת נסעתי לעמדה אחרת מחכה בתור נסעתי לעמדה אחרת רכב רגיל חונה, תאורתית הרכב החשמלי מדהים מעשית רעיון לא טוב לחכות לרכב על מימן.

2

אורח/ת - לוי

20 בספטמבר 2023 ב 14:39

גם אני ועוד מאות חברות רכב וחברות סוללות מפתחות סוללות עם טווח יותר גדול. זה לא עושה טויוטה יותר טובה מאחרות. לעת עתה טויוטה צריכה לעשות יותר ולדבר פחות.

3

אורח/ת - רק סיני

22 בספטמבר 2023 ב 21:15

הלוואי. אבל נראה לי שהסינים כבר עקפו את טויוטה