שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

יעל קדשאי בדרך לעשות היסטוריה בערב הסעודית במרוץ פאריז דקאר

27 שנה לאחר שאביה סיים את המירוץ לראשונה ועשה היסטוריה, תתחרה הבת בראלי הקשוח בעולם.

יעל קדשאי יוצאת לסעודיה בתקווה להיות הישראלית הראשונה שתסיים את התחרות המאתגרת בעולם לרוכבי שטח, עם מטרה אחת ברורה – לזכות במקום הראשון לעמוד על הפודיום כאישה המהירה ביותר בדקאר 2024

צילומים: משפ' קדשאי

image


קדשאי תטוס בתחילת ינואר לראלי דקאר שצפוי להתקיים השנה במדבריות ערב הסעודית בין התאריכים 05.01.24 - 19.01.2024, כשאביה ובעלה, המלווים אותה לאורך השנה האחרונה, נמצאים בשירות מילואים.

מרוץ ראלי דקאר (פריז דקאר בעברו) המתקיים משנת 1979 נחשב למרוץ הסיבולת הקשוח בעולם, בו מתמודדים רוכבים, נהגים, נהגי משאיות ושאר האטרקציות המוטוריות במשך 14 ימים וכ- 9,000 ק"מ על הזכות להיות איש השטח המוטורי הקשוח בעולם.

יעל קדשאי מקווה לעשות היסטוריה: להיות הישראלית הראשונה שתסיים את מרוץ דקאר, 27 שנים לאחר שאביה, אביב קדשאי, הצליח לסיים כישראלי הראשון את ראלי פריז דקאר, ב- 1996 ולזכות במקום הראשון מול יריבתה העיקרית, אלופת העולם באנדורו, ג'ין דניאל, אותה יעל ניצחה בראלי מרוקו האחרון - קישור לכתבה.



קישור לכל הכתבות בנושא ספורט מוטורי

לאחר שנה של אימונים מפרכים ותחרויות סביב העולם על מנת להגיע לדרוג הנדרש הגיע הרגע! יעל קדשאי, בת 30 מעמק יזרעאל, תמריא בתחילת ינואר לראלי דקאר 2024 שבערב הסעודית שם צפוי להתקיים בין התאריכים 05.01.24 - 19.01.2024 עם מטרה ברורה - להיות הישראלית הראשונה שמנסה לזכות במרוץ הראלי הקשה בעולם!

image


קדשאי תטוס לראלי הקשוח במדבריות סעודיה, כשאביה ובעלה, המלווים אותה לאורך השנה האחרונה, נמצאים בשירות מילואים. 27 שנה אחרי שאביה, אביב קדשאי, עשה היסטוריה והפך לישראלי הראשון לסיים את הראלי הקשוח, יעל יוצאת לבדה למירוץ הסיבולת הקשה בעולם, כדי לצעוד בצעדיו ולהיות הישראלית הראשונה שמסיימת את המירוץ.

מי שמכיר את יעל יודע שיש גם יעד נכסף נוסף – להניף את דגל ישראל ולהיות הראשונה על פודיום הנשים בתור האישה המהירה במירוץ. לשם כך יעל צריכה לנצח שוב, אחרי שניצחה אותה בראלי מרוקו האחרון, את אלופת העולם ברכיבת אנדורו, ג'ין דניאל.

image


מרוץ ראלי דקאר (פריז דקאר בעברו) נחשב למרוץ סיבולת הקשוח בעולם. הראלי שיצא לדרך בפעם הראשונה בשנת 1979 נחשב לראלי שטח הקשוח בעולם, בו מתמודדים רוכבים, נהגים, נהגי משאיות ושאר האטרקציות המוטוריות במשך 14 ימים וכ- 9,000 ק"מ על הזכות להיות איש השטח המוטורי הקשוח בעולם. גם השנה צפויים להשתתף בראלי מאות משתתפים מהטובים בתחומם בשטח ובתוכם רוכבות השטח הטובות בעולם.

יעל קדשאי נכנסה לנעלי אביה כבר בגיל 3 עם האופנוע הראשון שלה איתו היא התרסקה בקיר.מאז היא אוכלת ונושמת אבק שטח, הכל במטרה להגשים את החלום שלה, לסיים את הדקאר בהצלחה. לאחר שבראלי מרוקו האחרון הקשה והמאתגר יעל סיימה במקום הראשון מבין הישראלים שהתחרו ומקום ראשון מכלל הנשים בתחרות, היא מוכנה לכבוש את היעד הנכסף - הראלי דאקר .

image


קדשאי, תטוס לראלי לגמרי לבדה ללא תמיכת אביה ובעלה שנמצאים שניהם במילואים וללא ליווי בני משפחתה שלאור המלחמה, אינם יכולים לשהות במדינה ערבית. המלחמה שפרצה בהפתעה באוקטובר רק הגבירה את הרעב והחלום להניף את דגל ישראל, דווקא עכשיו, בטח בסעודיה. שלוש שנים לאחר שהחלו אימוניה לדקאר, יעל הקדישה את השנה הנוכחית בשביל לצבור ניקוד שיסייע לה להיכנס לתחרות.

במהלך 2023 יעל התחרתה ב-Jordan baja, לאחריו יצאה למחנה אימונים בדיונות של דובאי, ואז שני המירוצים במרוקו, הראשון באפריל האחרון במרוקו ב-Morocco desert challenge, שם סיימה ראשונה בין הנשים ומקום 11 כללי מתוך קרוב ל-80 רוכבים ורוכבות מכל העולם והישג השיא ב- Rally de maroco עם מקום ראשון בנשים, כשהיא מנצחת לראשונה את אלופת העולם באנדורו, ג'ין דניאל, מולה היא תתמודד גם בראלי דקאר.

image


בכדי לנצח, יעל תרכב על אחד מאופנעי הראלי הקשוחים בעולם, המיועד עבור תחרויות מירוץ בינלאומיות כדוגמת זאת. GASGAS RX 450F REPLICA נבנה במיוחד עבור רוכבי ראלי קשוחים בינלאומיים, בהשראתו של סם סנדרלנד, זוכה הדקאר ב-2022.

רפליקת המירוצים של גאס גאס נמכרת במהדורה מוגבלת ומיועדת עבור הרוכבים הקשוחים ביותר ולמשימות הקשות ביותר. שלדת האופנוע עשויה מפלדת מוליבדן כרום ועיצובה נועד לספק חופש תנועה מוחלט להפחתת עייפות עם משוב במהלך הבנייה מסנדרלנד עצמו ומשקל נמוך של 139 ק"ג. המנוע בנפח 449.3 סמ"ק והספק של 60 כ"ס עם קוטר צילינדר 95 מ"מ ומהלך בוכנה של 63.4 מ"מ. למנוע מערכת הזרקת דלק מתקדמת של קהיין ושישה הילוכים לזמינת כוח בכל מצב של PANKL Racing Systems.

גם שאר רכיבי האופנוע מציעים את טכנולוגיית המירוצים המתקדמת ביותר עם הרכיבים האיכותיים ביותר בנמצא כיום: מזלג קדמי הפוך של WP בקוטר 48 מ"מ, כשמאחור גם בולם של WP לצד מערכת בלמים מתקדמת של ברמבו, כולם רכיבים שנועדו לעמוד בעומסי הראלי הקשוחים ביותר. הגאסגאס RX450F מגיע עם אבזור ייעודי, מוכן ישר לתחרות, עם משקף רוח גדול, חישוקי EXCEL, צמיגי קונטיננטל, אביזרי ניווט עם מקומות ייעודים ביחידת התאורה ועוד.



קדשאי הצליחה בזכות הישגיה לגייס תמיכה מחברות מובילות התומכות בה ובאפשרות לקיים היסטוריה בענף הספורט המוטורי הישראלי. רשימת נותני החסות של יעל לדקאר 2024 כוללת את עופר אבניר יבואנית הדו גלגלי, בין היתר של מותג גאסגאס בישראל, אביזריון ציוד לאופנועים שסיפקה ליעל את ציוד הרכיבה הכולל ממותגים מובילים כדוגמת אלפינסטאר, UPRESS המספקת שרתי WordPress מנוהלים, טל אופטיקה יבואנית משקפי OAKELY ו- RNS אלקטרוניקה ציוד ניווט.

במקביל יעל מנהלת בימים אלו עמוד מימון המונים. המעוניינים לתרום כפי יכולתם, יכולים לעשות זאת בלינק המצורף.