שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה לנד קרוזר חדש TOYOTA LAND CRUSIER

רב המכר בארץ ובעולם של טויוטה - לנד קרוזר הושק בגרסה חדשה, עם שלדת סולם חדשה, עיצוב מרובע עם נגיעות רטרו, מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר המפיק 204 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית בעלת 8 יחסי העברה.
צפוי להגיע בקיץ לישראל ואנחנו נרשמנו לנסיעת מבחן...

1712837385327


טויוטה לנד קרוזר 250 החדש שומר על שלדת הסולם המאפיינת אותו מזה כ-70 שנה ובשילוב מערכות בטיחות ומערכות אלקטרוניות מעודכנות מציע חבילה טובה לכביש ולשטח ובעיצוב מרובע מיוחד עם נגיעות רטרו ההופכות את המראה לקשוח במיוחד.

הלנד קורזר 250 החדש בנוי על שלדת סולם מסורתית אך חדשה בהתאם לפלטפורמת הארכיטקטורה הגלובאלית של טויוטה GA-F אשר לטענת היצרן מספקות יכולת משפורת והתנהגות דינאמית טובה בכביש וגם בשטח.

הלנד קרוזר 250 החדש הינו הלנד קרוזר הראשון שמציע היגוי כוח חשמלי, ומערכת חדשה חשמלית לניתוק המוט המייצב, לשיפור מהלכי המתלה. שימוש בהגה כוח חשמלי מאפשר לטויוטה לכלול מערכת התרעה ומניעת סטייה מנתיב - Lane Tracing Assist כחלק מחבילת הבטיחות האקטיבית והסיוע לנהג Toyota Safety Sense.

הלנד קרוזר החדש הוא הדגם הראשון של טויוטה שעושה שימוש במנגנון לניתוק המוט המייצבStabiliser Disconnect Mechanism (SDM) הטומן בחובו יתרון כפול - שיפור הביצועים בשטח ונסיעה נוחה יותר על כבישים רגילים.

בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select (MTS מתאים את ההיגוי, כוח הנסיעה ובקרת הבלימה ההידראולית כך שיענו על הדרישות של תרחישי נסיעת שטח שונים.

מוניטור תצוגה פנורמית (Panoramic View Monitor (PVM של הלנד קרוזר מעניק מבט מלא על האזור בסביבה המיידית של הרכב, ופונקציית מוניטור תנאי השטח (Multi-Terrain Monitor (MTM מראה את הנעשה מתחת לרכב כדי לעזור בתמרון מדויק בתנאי שטח מאתגרים.

הלנד קרוזר החדש מגיע עם מנוע טורבו דיזל 2.8 ליטר שתוכנן מחדש - יחידת מנוע DOHC בנפח 2,755 סמ"ק, ארבעה צילינדרים עם הזרקה ישירה מרובת שסתומים מייצרת 204 כוח סוס / DIN 150 קילוואט ב-3000 סל"ד. ומנט מקסימלי של 500 ניוטון מטר או 51 קג"מ המיוצר בין 1,600 ל-2,800 סל"ד. המנוע משודך לתיבת הילוכים Direct Shift אוטומטית חדשה עם 8 מהירויות. הרכב מסוגל לגרור עד 3,500 ק"ג.

האורך הכולל של הרכב הוא 4,925 מ"מ, רוחבו 1,980 מ"מ וגובהו 1,935 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 2,850 מ"מ.

קישור לסיכום אירוע ההשקה של הלנד קרוזר 2018 בהדרכת אתר השטח


1712837386577


אגדת הלנד קרוזר נולדה ביפן לפני 72 שנים ועד מהרה הפגין את חוזקו ויכולותיו והפך לרכב הראשון שהעפיל בהצלחה לתחנה השישית בטיפוס על הר פוג'י ביפן.

דגם ה- Light Duty הראשון, הידוע גם בשם "פראדו", הצטרף להיצע הדגמים העולמי של הלנד קרוזר בשנת 1985. בפיתוח סדרת 250 התקבלה החלטה מודעת להחזיר את הלנד קרוזר למקורות, ולהתמקד בתכונות הבסיסיות שלו שקנו לו מוניטין ייחודי. נכון ליוני 2023, נמכרו מדגם זה 11.3 מיליון רכבים ביותר מ-170 מדינות ואזורים, ובישראל נמכרו עד כה קרוב ל 30 אלף רכבי לנד קרוזר.

העיצוב הקלאסי מזכיר את הקווים הכלליים של דגמי הלנד קרוזר המוקדמים עם השפעה ברורה של דגמי לנד קרוזר מסדרה 40 ו-70 - מכסה מנוע ארוך, שמשה ניצבת, שלוחה קדמית קצרה וקשתות גלגלים ייחודיות בצורת טרפז. הפרופורציות נאמנות גם הן למורשת העיצובית עם תא נוסעים מרובע מאחורי הציר האנכי של הרכב.

קישור לכתבה על לנד קרוזרים קלאסים במדבר המערבי של מצרים



לוח השעונים הדיגיטלי בגודל של 7 או 12.3 אינץ' בהתאם לדרגת הגימור מציג שעונים ונתונים ולצידו מערכת המולטימדיה עם מסך מגע בגודל של 9 או 12.3 אינץ'.

הצורה הפיזית של המתגים וכן אופן ההפעלה שלהם אוחדו למתג פשוט או בקרי לחיצה, ובורר חוגה ומתג לחיצה לפונקציות מערכת הרכב כגון בורר מצבי שטח (Multi-Terrain Select).

הלנד קרוזר החדש מציע גרסה של חמישה או שבעה מושבים. המושבים הקדמיים מתכוונים חשמלית. מושב הנהג מתכוונן חשמלית ב-8 צורות ויש בו כרית מתרחבת (ידנית) המעניקה 50 מ"מ נוספים של תמיכה לאגן הירכיים.

למושבים הקדמיים החדשים משענת גב דקה יותר, שמשפרת את המרווח לרגליים ולברכיים לנוסעי המושב האחורי, ויש להם חימום ואוורור משולב.

שורת המושבים השנייה מציעה סידור מושבים בחלוקה של 60:40, ובדגם של 7 מושבים השורה השלישית כוללת שני מושבים שניתן לקפל באופן ידני או חשמלי, תלוי ברמת הגימור. בתקרה אפשרות של חלון גג נפתח או גג פנורמי גדול שמשתרע מעל שורת המושבים השנייה

בגרסת ה- 5 מושבים של הלנד קרוזר החדש, שטח תא המטען עם רצפה שטוחה הוא ארוך ורחב יותר מהדגם הנוכחי. בגרסת ה-7 מושבים תא המטען רחב יותר, אך האורך נותר ללא שינוי כאשר משתמשים בשורת המושבים השלישית.

1712837383808

הלנד קרוזר החדש כולל את הדור המתקדם ביותר של TSS מערכת הבטיחות Toyota Safety Sense. בין האלמנטים החדשים בלנד קרוזר נמנים הרחבה של מערכת קדם התנגשות שכוללת כעת תמיכה במניעת התנגשות בצומת; דיכוי האצה, שמגיב לשימוש פתאומי במצערת בנהיגה במהירות נמוכה; וסיוע בהיגוי בחירום. סיוע אקטיבי בפניות מעניק תמיכה נוספת במהירות נמוכה, מזהה סכנות כגון רכבים חונים והולכי רגל על הכביש ומסייע בהיגוי חלק והאטה כאשר מתקרבים לרכב לפנים או נוהגים בעקומה. תכונות חדשות נוספות כוללות מערכת עצירת נהיגה בחירום (EDSS) ומערכת אזהרת יציאה בטוחה מתריעה אם יש סכנה שהדלת תיפתח כאשר מתקרב מאחור רכב או אופנוע. ניתן לעדכן את מערכות Toyota Safety Sense בעזרת שדרוגי תוכנה דרך האוויר OTA, כך שמערכות הרכב מעודכנות תמיד, ללא צורך לקחת את הרכב למרכז שירות.

מבחן דרכים ללנדקורזר משנת 2016 עם קישור נוסף למבחן משנת 2010

האבולוציה של משפחת הלנד קרוזר:

האבולוציה של הלנד קרוזר:

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת - אלי

15 באפריל ב 03:58

נשמע רכב מעניין מאוד מקווה שיכנס קצת יוצר טכנולוגיה ופינוקים לסבית תא הנהג והנוסעים והעיקר תג מחיר שפוי של עד 400 אלף

2

Ogash Ofer

15 באפריל ב 06:59

אורח/ת - אלי כתב/ה:
"

נשמע רכב מעניין מאוד מקווה שיכנס קצת יוצר טכנולוגיה ופינוקים לסבית תא הנהג והנוסעים והעיקר תג מחיר שפוי של עד 400 אלף

"
שפוי זה עניין של פרופורציה...
מכיר רבים שיאמרו שעד 200-250 אלף זה סביר.
ומכיר עוד כמה בודדים שחושבים ש-G ב 1.2 מליון ש"ח זה סביר לגמרי

3

אורח/ת - אבא עני

16 באפריל ב 15:24

אין לי כסף אין לי אבא כך אומר הלוואי והיה לי יותר הגיע הזמן
זמן ל45 אחוזי הנחה

4

אורח/ת - אחמד

16 באפריל ב 17:24

עד 300 לא יותר אחרת שישאר באולם

5

אורח/ת - משה

16 באפריל ב 18:48

יתחיל ב450 אלף. זול זה כבר לא.

6

אורח/ת - אהרון

17 באפריל ב 06:32

לא משנה כמה ידרשו על הלנד קרוזר ימצאו האנשים שמוכנים לשלם על טויוטה

7

אורח/ת - מבין בגיפים

21 באפריל ב 01:40

בושה וחרפה שעדיין מיצרים מנועים בגודל של 2.8 שמפיקים רק 200 כוח סוס. היום לדודה שלי יש מכונית פרייבט שלא באורך 5 מטר ולא שוקלת מעל 2 טון...ויש לה יותר כוחות סוס... בושה ומפדח. בתור אחד שנסע המון בלנד קרוזר האווירות בשטח פצצה , אבל המנוע פשוט לא סוחב שנותנים גז. לעומת גיפים אחרים בקטגוריה שמגיעים עם 300 400 וגם מעל כוחות סוס.

8

Ogash Ofer

21 באפריל ב 07:05

אורח/ת - מבין בגיפים כתב/ה:
"

בושה וחרפה שעדיין מיצרים מנועים בגודל של 2.8 שמפיקים רק 200 כוח סוס. היום לדודה שלי יש מכונית פרייבט שלא באורך 5 מטר ולא שוקלת מעל 2 טון...ויש לה יותר כוחות סוס... בושה ומפדח. בתור אחד שנסע המון בלנד קרוזר האווירות בשטח פצצה , אבל המנוע פשוט לא סוחב שנותנים גז. לעומת גיפים אחרים בקטגוריה שמגיעים עם 300 400 וגם מעל כוחות סוס.

"
הלנד קרוזר הוא רכב שמרני - לטוב ולרע.
שלדת סולם (איפה עוד תמצא כזו כיום ?) ומנוע שלא חזק במיוחד, אבל כנראה מספיק אמין לשנים רבות.

9

אורח/ת - ציוניסט

22 באפריל ב 13:28

חבל שלא מביאים את הסדרה 70 ובמחיר שפוי, וחבל שהיבואן מביא את המנוע שלא רוצים במקומות אחרים בעולם. טויוטה לא ממש סופרים אותנו, כנראה בגלל שאנחנו שוק קטן.

אני לא מבין את ההחלטה שלא לאפשר להביא את הסדרה 70 שבעיני נראה כרכב מדהים עם כל הרטרו שבעולם

10

Ogash Ofer

22 באפריל ב 17:07

אורח/ת - ציוניסט כתב/ה:
"

חבל שלא מביאים את הסדרה 70 ובמחיר שפוי, וחבל שהיבואן מביא את המנוע שלא רוצים במקומות אחרים בעולם. טויוטה לא ממש סופרים אותנו, כנראה בגלל שאנחנו שוק קטן.

אני לא מבין את ההחלטה שלא לאפשר להביא את הסדרה 70 שבעיני נראה כרכב מדהים עם כל הרטרו שבעולם

"
מהמעט שאני יודע לסדרה 70 אין תקינה מערבית המתאימה לייבוא ארצה.
ומכיוון שאין כאן חריגים, למעט רכב אספנות, אי אפשר לצערנו להכניס ארצה מודל 70 חדשים.

11

אורח/ת - אורח

25 באפריל ב 08:43

כל הכתבה הזאת ואין אפילו פרק על מחיר אפשרי...

12

Ogash Ofer

אתמול ב 07:50

אורח/ת - אורח כתב/ה:
"

כל הכתבה הזאת ואין אפילו פרק על מחיר אפשרי...

"
אפשר לסכם במשפט קצר אחד:
המחיר הצפוי יהיה גבוה!