שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול בין יקבים בשפלה

מסע ג'יפים מאתר השטח הישראלי בין יקבים בשפלה החל בבוקר בארוחת גבינות ויין, המשיך בנסיעה בשבילים שבין יערות השפלה ועצירות לטעימת יין בין היקבים באזור והסתיים לקראת ערב...

תחילת הטיול במפגש והכרות עם המשתתפים. אחרי תדרוך קצר עברנו ליקב לטרון, שנמצא במנזר. יקב בין עשרות שנים שמייצר, נוסף ליין, גם קוניאק ושמן זית. אחרי ביקור קצר ללא טעימות בגלל השעה המוקדמת, עברנו ליד נווה שלום ושם סעדנו ארוחת בוקר דשנה שכללה: גבינות עיזים, לחם כפרי, שמן זית משובח וריבות. ועוד כטוב בטננו באוכל, אפשר להתחיל את הטיול של היום...

המעבר ליקב צרעה על חלק מדרך בורמה לתוך יערות עצי אורן בני עשרות שנים, שריחם פותח את הנשימה.

ביקב צרעה טעמנו את יין הדגל 'אילן' משנת 99', עשוי מענבי קברנה סובניון ומרלו, יין אדום יבש, מהטוב הזה נשאר עוד קצת. יצאנו מהיקב והתבשמנו מריח הרפת, לא לפני שנאמר לנו, שהגבינות בטעימות היין הן ממחלבת הקיבוץ.

בדרך ליקב שורק עברנו בשטחים מאוד גדולים של כרמים אשר מספקות ענבים ליין לכמה יקבים בסביבה. בכניסה ליקב שורק קיבלה את פנינו חלי שחם, בחיוך מלבב גם כאשר המקום בשיא ההכנות לאירוע של 100 איש לאותו הערב.

יקב שורק זכה בשנת 1998 בתחרות 'גרנד פרי' עולמית ברוסיה ליקבי בוטיק במקום הראשון מתוך 147 יקבים. היין הזוכה הוא קברנה סובניון שנת בציר 1996. ברכות לזוכים. הביקור אמנם היה קצר, אך מעניין והיין עוד יותר. משם עברנו ליקב הגדול בטיול של היום, יקב ברקן בקיבוץ חולדה. שטחו 10,000 מ''ר, תפוקת הייצור שלו כ-8 מיליון בקבוקים לשנה וישנם 1,200 דונם כרמים בבעלות היקב. סוגי הענבים הם: קברנה, מרלו, ארגמן, קריניין, שירז (סירה), קברנה פארנק, פטיט סירה ועוד. לפי דברי יותם שרון, יינן היקב, יין הדגל הוא קברנה סובניון סופר אייר 2000, מענבים שגדלים בגליל העליון וברמת הגולן.

יקב הסיום להיום, הוא 'יקב נחשון' בקיבוץ נחשון. קיים משנת 1996. היין שנפתח עבורנו הוא יין 'אילון', אדום יבש שנת 1999, טעם של יין עם עתיד משובח. היין זכה במדליית כסף בשנת 2002 בתחרות ייקבי בוטיק.

לחיים - לשנה החדשה

שתהייה שנה טובה.

לחיים - לשנה החדשה

תגובות

0 תגובות